Gå til innhold

usikker på utdanningsvalg


nira

Anbefalte innlegg

nå begynner fristen for å sende inn studiesøknadene og jeg er litt usikker på hva jeg skal velge. har i lengre tid vært reiseleder og tenke at nå burde jeg endelig ta meg en utdanning. Jeg er sikker på hvilken master jeg vil ta, det er helst internasjonale relasjoner på ås, men jeg kan også tenke meg en master i midtøsten fra UiO.

men så er spørsmålet hvordan komme seg dit?

Jeg tenkte kanskje på midtøsten studier med arabisk, er det noen som har noen erfaring med det her inne? er litt usikker her på om jeg kommer meg videre inn på internasjonale relasjoner med dette?

ellers så tenke jeg på statsvitenskap med menneskerettigheter på drammen( høyskolen i buskerud) Noen erfaringer med det studiet?

ellers er jeg åpen for forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt usikker på hva du tenker at du ønsker å bli, men jeg vil ikke anbefale å begynne på Midtøstenstudier med arabisk om du ikke virkelig har lyst til å lære arabisk og er motivert for det, for det er hardt og krever en hel del av både tid og motivasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ønsker ikke å forsette som reiseleder nei, jeg har lyst til å komme meg videre, har hatt 5 sesonger nå så føler at nå må jeg gjøre noe annet.

Det er jo selvfølgelig en grunn til at jeg tenker på midtøsten med arabisk, jeg synes arabisk er ett flott språk og ønsker å lære det

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil ende opp, men vet at jeg vil ta master i internasjonale relasjoner på ås som sakt eller master i midtøsten studier, men vet som sakt ikke hvilken bachelor jeg brude ta for å komme dit, jeg ønsker etter endt studie (dvs master) å eksempelvis jobbe i midtøsten med konflikt eller så kunne jeg gjerne ønsket å prøve å søke meg inn på aspirant kurset til UD ( men jeg vet at det er vanskelig å komme inn der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...