AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Del Skrevet 12. mars 2015 Har en eller annen form for sykdom/plage som gjør at jeg en periode må la være å kjøre bil. Fikk midlertidig kjøreforbud (om legen tror at det ikke vil vare mer enn 6 mnd), men foreløpig har jeg ikke fått noe konkret anslag om når jeg kan få tilbake kjøreretten. Har vært bundet av forbudet i omlag 3 mnd. Om jeg har vært ilagt et forbud i mer enn 6 mnd, kan det bli krevd at jeg må ta ny oppkjøring. Det jeg synes er litt urettferdig eller i det minste litt merkverdig, er at folk som har lappen, men som ikke har kjørt på for eksempel 15 år, bare kan sette seg inn å kjøre. Det er ganske lenge siden de kjørte bil da, mens en annen som tilfeldigvis har hatt et kjøreforbud som har vart litt mer en et halvt år, grunnet sykdom, må ta den på nytt. Anonymous poster hash: b0f78...ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #2 Del Skrevet 13. mars 2015 Har en eller annen form for sykdom/plage som gjør at jeg en periode må la være å kjøre bil. Fikk midlertidig kjøreforbud (om legen tror at det ikke vil vare mer enn 6 mnd), men foreløpig har jeg ikke fått noe konkret anslag om når jeg kan få tilbake kjøreretten. Har vært bundet av forbudet i omlag 3 mnd. Om jeg har vært ilagt et forbud i mer enn 6 mnd, kan det bli krevd at jeg må ta ny oppkjøring. Det jeg synes er litt urettferdig eller i det minste litt merkverdig, er at folk som har lappen, men som ikke har kjørt på for eksempel 15 år, bare kan sette seg inn å kjøre. Det er ganske lenge siden de kjørte bil da, mens en annen som tilfeldigvis har hatt et kjøreforbud som har vart litt mer en et halvt år, grunnet sykdom, må ta den på nytt. Anonymous poster hash: b0f78...ece Nei. Man kjører aldri opp på nytt hvis føreretten er borte pga helse. Anonymous poster hash: 04830...309 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 13. mars 2015 #3 Del Skrevet 13. mars 2015 Nå vet ikke jeg hvilken diagnose du har, men man kjører i alle fall ikke opp igjen dersom man har "levert inn førerkortet" for mer enn 6 mnd pga epilepsi. Regner med at tilsvarende også kan gjelde andre sykdommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå