Gå til innhold

Søke på nytt på jobb man takket nei til tidligere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For 7 år siden fikk jeg tilbud om et vikariat i en lignende stilling jeg hadde pendlet til tidligere, bare nærmere her jeg bor. Jeg var lei både pendlingen og jobben, men mest pendlingen trodde jeg. Jeg takket ja til vikariatet og startet i den nye jobben. Allerede etter et par timer kjennte jeg at dette takler jeg ikke, jeg fikk en så enormt dårlig følelse, men tenkte at jeg måtte ihvertfall holde ut dagen. Jeg gjorde det, men da jeg kom hjem og tenkte på at dit skulle jeg dra hverdag og ha de arbeidsoppgavene så knøyt det seg enormt i magen. Jeg orka ikke tanken på å skulle ha en slik jobb igjen da alt jeg ikke likte med den forrige jobben kom veltende tilbake. Så jeg tok kontakt med vikarbyrået og forklarte at jeg desverre måtte si i fra meg vikariatet. Og at jeg ikke ville ha noe betalt for den dagen jeg var der fordi det følte jeg at jeg ikke fortjente.

Nå søker denne arbeidsplassen etter folk igjen 7 år senere. Og nå har jeg faktisk lyst til å prøve meg der, motivasjonen for å ha en slik jobb er tilbake. Hadde du søkt? Eller latt være fordi de helt sikkert husker navnet og ikke vil ha meg dit alikevel?



Anonymous poster hash: ab2b1...98c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok vært redd for å bli husket, og i så fall får en søknad neppe god behandling. Å forklare i søknaden hva som skjedde sist blir fort også bare rart. Men mest sannsynlig er det kanskje at ingen husker deg sju år etter for en dags jobb, og dermed er det bare å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være det er andre ansatte der nå, som behandler søknaden din. Bare prøv og håp på at ingen husker deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var der én dag for 7 år siden, via et vikarbyrå? Med mindre du danset naken på bordene i kantina den ene dagen, er det neppe noen som husker deg (og selv da er det ikke navnet ditt de husker...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når du ikke orket mer enn noen timer der sist, hva er det som gjør at du plutselig vil tilbake dit?

Anonymous poster hash: 2fe7b...d1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...