Jump to content
Sola de

Solas grublerier.

Recommended Posts

Hoppetaujenta

Jeg vil egentlig bare ha vår, vår, vår med et stabilt vær. Det pleier ofte å bli slik

at hvis våren går direkte over i tidligsommer, da syns jeg at jeg går glipp av hele våren.

Vår er sprekkfullt av forventninger. Uansett om de blir innfridd eller ei, er det herlig

å få glede seg hver dag. Kjenner faktisk vårlige greier i kroppen for tiden. Lå og funderte

i min seng og klokken var bare fire i dag tidlig. Vårtankene hadde begynt å røre på seg

og jeg bare måtte opp og spille musikk og...rett og slett sprudle litt for mag selv. :nigo:

Nå er vel straks avisa mi også kommet. Står ikke stort der nå. Sport, påsketing og reklame.

Tror jeg tusler ut og snuser morgenkalde minusgrader inn...jeg tror at

det kommer til å bli en bra dag i dag. :tommelopp: Håper det blir slik for deg også.

Fortsetter under...

Sola de

Er ikke noe finere årstid enn våren. Nesten som man går inn i dvale når høsten slår over til vinter og blir der til nedtellingen til våren begynner når vi går inn i februar og når mars endelig kommer, så er vinteren glemt og vårklær og småsko kommer fram uansett vær :) April, og ikke minst mai pleier å være veldig fine her. Nesten som en tidlig sommer. Alt slår ut i full blomst. Er så herlig med alt som våkner opp til liv igjen etter en lang vinter :) Ny vår og helt ny oppdagelsesferd i skogen, lukte inn våren. Tur opp på fjella. Pusse båt, fisketurer, bålkos :) Høre musikkorpsene i gatene igjen er også fint :) Så fint å kunne henge ut klær til tørk, grille masse god mat uten fare for å blåse eller regne vekk. Sitte i solen og bare senke skuldrene og slappe av. Lese en god bok, musikk på ørene. Spise softis. HERLIGE VÅR! :sol:

Hoppetaujenta

Softis ja...der sa du noe. :rodmer:

Sola de

Det er så godt! Pleier å smake meg gjennom alle typer strøssel i løpet av vår og sommeren :) Vær så god, Hoppemor, årets første softis! Rekordsommer-for-is_medium.jpg

Sola de

Dette bildet minner meg om påske og vår :) Tatt i Paris for noen år siden bare dager før alt slo ut i full blomst :)

Edited by Sola de

Hoppetaujenta

Åhh...takk! :hoppe: Flotte bilder alle sammen...

Annonse

Guest Mrs. Random Nick

Visste ikke før nå at du hadde en dagbok her tror jeg. Følger dette emnet fra nå av. ;)

Guest Mrs. Random Nick

Det er så godt! Pleier å smake meg gjennom alle typer strøssel i løpet av vår og sommeren :) Vær så god, Hoppemor, årets første softis! Rekordsommer-for-is_medium.jpg

Jeg hadde faktisk en ordentlig oboy-is a la McD i dag. :)

Sola de

Jeg hadde faktisk en ordentlig oboy-is a la McD i dag. :)

Nam nam! Gleder meg til det blir litt varme i været igjen, så skal årets første is fortæres utendørs :sikle:

Hoppetaujenta

En virkelig iselsker...elsker hele året, utendørs OG innendørs, når lysten kommer over en. :ninja:

Sola de

Har man lyst, har man lov :lur:

Hoppetaujenta

Da er jeg veldig glad for å ha fått ditt samtykke, for jeg har en liten is i frysa mi. :jepp:

Sola de

Nyt den :)

Annonse

Sola de

Våknet opp til snø, som laver ned. Hvor ble det av våren? Skulle tro vi var reist tilbake til januar værmessig. Vil se grønt gress, ikke hvitt teppe av snø. Håper det smelter fort!

Her jeg bor har fellesarealet blitt fint pyntet til påske. Turen med heisen opp hit er som en serie bilder inn i oppgangene med fine påskebordet med oppsatser og annen pynt :) Tok dette bildet. Min gamle nabo har pyntet vår oppgang, så fint :)

Edited by Sola de

Hoppetaujenta

Koselig med folk som bryr seg litt i nabolaget. :)

Ps. jeg "nøt" all isen så fort i går kveld at jeg fikk indre frost i meg. Jeg måtte gå og slå floker rundt på gulvet

og ta på meg både jakke og ullpledd og sokker. Glad for at jeg er ferdig med de kalde tingene nå.

Jeg har ikke noe selv, men om jeg hadde hatt...så skulle du ha fått litt.... ---> :sol:

Sola de

Ja, sant det er. Har bodd i denne byen i mange mange år nå og først her jeg bor nå ser naboene ut til å bry seg. De hilser, vil slå av en prat og ha deg med på ting osv. Merkelig i grunn. Er så vant til det motsatte egentlig. At man ikke aner hvem naboene er, man hilser ikke og slår i alle fall ikke av en prat.

Er du ferdig med is :sjokkert:

Å, tusen takk for solskinn :) Alle trenger vi litt sol og varme inn i hjertene våre :)

Edited by Sola de

Hoppetaujenta

Jupp, ferdig med is jaffal for april...så får vi se. :lur:

Jeg er stundom en svak sjel, så kampen blir hard når softisværet dukker opp.

Sola de

Er jo første april i dag, kom jeg på, så vet ikke helt om jeg tror det....

Softis :sikle:

Hoppetaujenta

Joo, det er jo det, men jeg mener det av hele mitt hjerte. Ikke fordi jeg må det, men fordi jeg vil avstå fra det

og ha en pause en mnd fremover. Nå skal jeg intensivere juicingen min og sånne godsaker som har lagt

litt i brakk en stund. Det er en vårrengjøring som skal i gang. :jepp:

Sola de

Ja. Det trenger vi alle av og til. Merker grønnsaker er min kropps venn blitt og fos og alt annet er dens uvenn og det er bra! Hva trener du for noe?

Guest
Svar på dette emnet

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene.

Artikler fra forsiden

• Create New...