Gå til innhold

Logopedstudiet i ved UiN


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har studert eller studerer logopedi ved UiN? Det står på nettsiden at det er samlings- og nettbasert.

Betyr det at man egentlig kan ta studie uten å måtte bo i Bodø?

Hvor vanskelig har det tidligere vært å komme inn?

Hva vil du si er positive sider ved å studiet?

Hva er negative sider ved studiet?



Anonymous poster hash: 0858d...f83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som har noe som helst å si om dette?



Anonymous poster hash: 0858d...f83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student der pr. nå.

Ja, du trenger ikke å bo i Bodø. Det er samlingsbasert, som vil si at man har samlinger ca. 1 gang pr. måned (1 uke pr. gang). Da er forelesninger fra mandag til og med fredag. Det finnes korttidshybler på universitetet, til rundt 550 kr. natta, som du kan leie. Ellers blir det jo hotell.

Man må ha C i snitt (tror jeg) for å komme inn. Og så må man ha de "riktige" fagene.

Det positive er at man har stort sett flinke forelesere. Man har en god praksis, og variert praksis.

Det er interessant. Man lærer mye. Det er også et utenlandsopphold i London, for å ta et kurs i Palin PCI.

Det negative er at praksisoppholdene koster en del. Man får noe dekket av universitetet, men man kan ha praksis i hele landet egentlig. Opphold må dekkes selv, med unntak av en liten reduksjon på rundt 1100 kroner. Fly/transport dekkes av universitetet. Dersom du ikke liker å lese alene, så kan kanskje være tungt å studere på denne måten.

Alt i alt trives jeg veldig godt. Vi er små kull, men vi er en sammensveiset gjeng som trives godt i lag. Bruk tida godt på samlingene. Kommunikasjon gikk fint, vi har brukt sosiale medier og Fronter, og det går bra.



Anonymous poster hash: 6bd16...817
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!



Anonymous poster hash: 0858d...f83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra om det er noe mer du lurer på. :)



Anonymous poster hash: 6bd16...817
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...