Gå til innhold

Jeg mister så mye hår nå

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har alltid hatt tykt, langt hår. Nå har det blitt tynnere, noe jeg faktisk trives bedre med. Men er også bekymret for at jeg bare skal fortsette å miste hår. Hver gang jeg drar fingrene mellom håret mister jeg 5-10 hårstrå. Om morgenen er det også hår på madrassen, som jeg har mistet i løpet av natten. Har mennesker også røyteperioder? Har aldri lagt merke til det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Mennesker røyter også, ja :-) Jeg har akkurat begynt på en slik røyteperiode selv, ser ikke bra ut i dusjen, men det er mye å ta av.

Det er normalt å miste opptil ca 150 hår pr dag. Har hårene du mister rot? eller er de brukket av?

Hvis du føler at håret ditt er blitt tynnere, burde du kanskje høre med en frisør, eller aller helst en hudlege. Legen kan fastslå om det dreier seg om en hormonforstyrrelse e.l. Som oftest finner man ingen årsak, og håravfallet stopper av seg selv etter en tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker røyter også' date=' ja :-)[/quote']

Undertegnede har røytet kontinuerlig i 15 år. Resultatet kan beskues i min avatar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

:ler: Hvorfor røyter ikke menn på slike steder som i ørene, på tærne, på ryggen osv, men bare på hodet? (little trick of nature) :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Hvorfor røyter ikke menn på slike steder som i ørene, på tærne, på ryggen osv, men bare på hodet? (little trick of nature) :sjarmor:

Naturen har på et eller annet tidspunkt, bestemt seg for at en del menn ikke skal ha hår oppå hodet. Men naturens balansefaktor for hårmengde, overstyrer dette fenomenet, og trer derfor inn og kompenserer hårtapet ved å øke mengden tå- rygg- og ørehår...

Høres det vettugt ut? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Naturen har på et eller annet tidspunkt, bestemt seg for at en del menn ikke skal ha hår oppå hodet. Men naturens balansefaktor for hårmengde, overstyrer dette fenomenet, og trer derfor inn og kompenserer hårtapet ved å øke mengden tå- rygg- og ørehår...

Høres det vettugt ut? :ler:

Vettugt, kanskje. Men akk, så uestetisk.. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det er ikke unormalt med perioder hvor man mister mye hår. Stress, graviditet og amming kan b.la føre til at man mister mye hår en periode.

Selv har jeg brukt å ta Suplex B. Den inneholder de fleste typer B-vitaminer, ølgjær og kjerringrokkekstrakt. Den har virket fint på meg de gangene jeg har mistet mye hår. Den fås kjøpt på helsekost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for svar. Ble litt beroliget nå. Får prøve suplex B og også nevne det for frisøren neste gang. Min far fikk "måne" da han var i 30 årene. Ble nesten litt redd for at det samme kunne skje meg. Synes ikke det er like kult med kvinner med måne eller glatt hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Selv har jeg brukt å ta Suplex B. Den inneholder de fleste typer B-vitaminer, ølgjær og kjerringrokkekstrakt. Den har virket fint på meg de gangene jeg har mistet mye hår. Den fås kjøpt på helsekost.

Jeg tok også Suplex B for mange år siden, husker ikke effekt... tror det var bra... bare kom til å tenke på noe da jeg leste dette: Det fantes den gang en sjampo også som het Suplex B, som jeg var VELDIG fornøyd med... Håret føltes silkemykt etter vask. Mulig det var en kombinasjonseffekt av pillene + sjampoen... Jeg har spurt etter den i helsekostforretninger før, og til slutt fikk jeg til svar av ei som gadd undersøke det (god service!) at den var gått ut av produksjon :roll: (dette er et par-tre år siden allerede, og da var det flere år siden jeg hadde brukt den)

Så hvis noen med kontakter hos produsenten leser dette... hva med å tigge og be på mine vegne om å lage den igjen....? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Jeg pleier å røyte om høsten. Det ser ille ut i dusjen en stund, men det synes ikke på håret akkurat. Vi har tross alt noen hundre tusen hårstrå å ta av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...