Gå til innhold

Lærervikar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber som lærervikar og har et spm angående lønn. Jeg får ikke lønn i pauser og heller ikke i friminutt der jeg har vakt ute. Er det riktig at det skal være sånn? I en av småsmåpausene idag, på 5min, brukte jeg 10 minutter av dem på å prøve å få tak i foreldrene til en syk elev. Hadde dermed bare 15min skikkelig pause ila hele dagen (forberedelsestid etter skoletid også, som jeg heller ikke får lønn for, men det er vel normalt?). Jeg synes det er merkelig at jeg ikke skal få lønn for dette. Er det noen som vet om dette stemmer?

Anonymous poster hash: 05daa...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du har vakt ute må du jo få betalt.

Er du organisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vikar får du som regel timesbetalt, og da ligger for- og etterarbeid bakt inn i hver time. Hvordan det er med betaling av tilsyn, vet jeg ikke. Spør der du jobber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har vakt ute må du jo få betalt.

Er du organisert?

Ja, det trodde jeg også. Nei, er ikke det...

Anonymous poster hash: 05daa...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vikar får du som regel timesbetalt, og da ligger for- og etterarbeid bakt inn i hver time. Hvordan det er med betaling av tilsyn, vet jeg ikke. Spør der du jobber?

Ja, stemmer det. Jeg har jo faktisk mer i lønn som vikar i barnehage enn som lærer. Selv om for- og etterarbeid ligger inni, blir det ikke så altfor bra lønn av det. Av og til er jeg med på møter også, og de får jeg jo heller ikke lønn for. Men det skal sikkert være sånn.

Anonymous poster hash: 05daa...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer det. Jeg har jo faktisk mer i lønn som vikar i barnehage enn som lærer. Selv om for- og etterarbeid ligger inni, blir det ikke så altfor bra lønn av det. Av og til er jeg med på møter også, og de får jeg jo heller ikke lønn for. Men det skal sikkert være sånn.

Anonymous poster hash: 05daa...e2c

Jeg jobber som vikar og får lønn for møter. Må bare informere ansvarlig for føring om timer hvor lenge jeg har vært på møte. Men det ang tilsyn ute har jeg også lurt på. Har ofte bare 15 min pause på en dag. Men når jeg ikke har fått betalt for det, som jeg jo ikke har så har jeg brukt mindre tid på den betalte planleggingen rett og slett.

Anonymous poster hash: ae183...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber som vikar og får lønn for møter. Må bare informere ansvarlig for føring om timer hvor lenge jeg har vært på møte. Men det ang tilsyn ute har jeg også lurt på. Har ofte bare 15 min pause på en dag. Men når jeg ikke har fått betalt for det, som jeg jo ikke har så har jeg brukt mindre tid på den betalte planleggingen rett og slett.

Anonymous poster hash: ae183...3e8

Det prøver jeg også på, å bruke mindre tid på planleggingen. Jeg gjør det jeg må, liksom.

Anonymous poster hash: 05daa...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som lærervikar og har et spm angående lønn. Jeg får ikke lønn i pauser og heller ikke i friminutt der jeg har vakt ute. Er det riktig at det skal være sånn? I en av småsmåpausene idag, på 5min, brukte jeg 10 minutter av dem på å prøve å få tak i foreldrene til en syk elev. Hadde dermed bare 15min skikkelig pause ila hele dagen (forberedelsestid etter skoletid også, som jeg heller ikke får lønn for, men det er vel normalt?). Jeg synes det er merkelig at jeg ikke skal få lønn for dette. Er det noen som vet om dette stemmer? Anonymous poster hash: 05daa...e2c

som lærervikar på timebasis jobber du bare timene dine, inkl for og etterarbeid. Gjør du mer, skal du betales for det. Ikke la dem utnytte deg.

Anonymous poster hash: 98259...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som lærervikar på timebasis jobber du bare timene dine, inkl for og etterarbeid. Gjør du mer, skal du betales for det. Ikke la dem utnytte deg.

Anonymous poster hash: 98259...b09

Så jeg bør altså kreve lønn for friminuttvaktene?

Anonymous poster hash: 05daa...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...