Gå til innhold

Nyansettelser og nedbemanning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bedriften ansatte flere nye I fjor. Nå har de bestemt seg for at nedbemanning må til. I utgangspunktet blir ingen av de nye berørt. Det er mistenkt at dette er et spill fra ledelsens side for å skifte ut enkelte ansatte. Hva gjør vi? Er dette lov?



Anonymous poster hash: 6f55e...d0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel an på stillingens art?Jeg er selv blitt nedbemannet etter å ha jobbet mer enn 4 år i samme firma. Samtidig ble det ansatt en person "rett fra skolebenken". Vi hadde utdannelse innen samme fagfelt, men "konkurrenten" hadde siv.ing mens jeg bare var ingeniør, og vi hadde litt forskjellige fordypningsfag.

Det ble da prosedert på at den nyansattes kompetanse var mer relevant enn min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det har vært nedbemanning der jeg har jobbet, har man alltid forsøkt å skåne nyansatte, rett og slett fordi det er ekstra kjipt å si opp en jobb man har for en annen, og så miste den jobben seks måneder senere. Dette er avklart i diverse samarbeidsorganer mellom ansatte og ledelse. Dere har vel også noe slikt? Som oftest erjo ikke dette noe ledelsen sitter og bestemmer alene, heller ikke nøyaktig hvem som skal sies opp.

Anonymous poster hash: 70389...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg har jobbet har det vært praksis at de siste inn, er de første ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det har vært nedbemanning der jeg har jobbet, har man alltid forsøkt å skåne nyansatte, rett og slett fordi det er ekstra kjipt å si opp en jobb man har for en annen, og så miste den jobben seks måneder senere. Dette er avklart i diverse samarbeidsorganer mellom ansatte og ledelse. Dere har vel også noe slikt? Som oftest erjo ikke dette noe ledelsen sitter og bestemmer alene, heller ikke nøyaktig hvem som skal sies opp.

Anonymous poster hash: 70389...337

Hos oss er det ledelsen som bestemmer hvem som må gå. De ansatte 9 nye ifjor, satset friskt (selv om økonomisk situasjon var kjent). Og nå må fem gå, fordi de ikke har tid til å vente på resultatet.

Anonymous poster hash: 6f55e...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...