Gå til innhold

Sommeren nærmer seg, og motorsyklene er snart på veien... Men..


AndreasBR

Anbefalte innlegg

.. Hvordan oppfører du deg i trafikken? Viser du hensyn til oss som kjører motorsykkel?

Om du ikke ser poenget med denne tråden, bare la vær å kommentere så sparer du alle sammen for din misnøye.

Forbered dere på random ramblings of a ... madman? Nei, motorsyklist. :D

Jeg pleier å være ganske "Zero fucks given" når jeg svarer på ting, men skal forsøke å holde meg i denne tråden her.

Ta gjerne opp ting som irriterer deg som bilist, så skal jeg gi deg min dønn ærlige (Og u-trollede) mening.

Det finnes mange motorsyklister som gjør idiotiske ting, og jeg har sikkert gjort idiotiske ting selv, men jeg kjører 95% av tiden som folk, og viser hensyn.

Det absolutt viktigste må nok være: Ikke gjør unormale ting.

Når jeg er ute og kjører, og tar et valg, har jeg som regel tenkt gjennom de fleste scenarioer. Om du som bilist da endrer på dette "bildet", kan det skje ganske kjipe ting. Jeg forstår jo at enkelte av våre handlinger kan komme ganske overraskende på dere, spesielt om dere ikke har sett oss komme bak dere.

Det jeg vil påstå er viktig er at dere forsøker til deres beste evne å fortsette å gjøre akkurat det dere gjorde før dere la merke til oss. 

Bare så vi er på begge sider:

Motorsyklister HAR lov til å kjøre mellom feltene på veien! Og nei "DU" har ikke lov å sperre med vilje.

Nei, vi har ikke lov å kjøre på veiskulderen. Jeg vet det er en del som gjør det, jeg har sikkert gjort det, og det er en uting.

Men spør deg selv om dette:

Tenk om alle motorsyklistene også skulle stått i køen.. Tenk hvor lang tid du hadde brukt hjem fra jobb da... Er det ikke da bedre å bare la MC-ene passere?

Mens jeg skrev denne tråden prøvde jeg å tenke på ting som irriterte meg ved bilister når jeg kjører motorsykkel, men jeg kom egentlig ikke på så mange ting som er spesifikt for når jeg kjører motorsykkel.

Jeg kan irritere meg over andre motorsyklister, spesielt de på scooter, som gir totalt faen i trafikklover og andre ting.

De kjører på høyre sider av biler i full fart, bruker sykkelfeltet som sitt personlige felt.. (Nei, vi har ikke lov å bruke sykkelfeltet) De lar være å blinke når de filtrerer, og de filtrerer både mellom venstre og midtre felt, og høyre og midtre felt.

Spør du meg skal filtrering skje mellom venstre og midtre felt..

En annen ting jeg vet irriterer meg, er måten enkelte bilister plasserer seg i trafikken når det er kø.

Bilister ligger normalt midt i feltet sitt, og det er helt greit... Når det ikke er kø.

Hva er poenget med å ligge midt i, og potensielt sperre en motorsyklist fra å komme fram? Kommer du noe raskere fram ved å ligge i midten kontra mot høyre side? Svaret på dette er jo selvfølgelig : Nei.

"Men jeg ser jo ikke noe fremover" -> Nei, men du ser ikke noe mer fremover om du ligger i midten heller. Bilen foran deg står stille, hvor mye behøver du egentlig å se?

Et godt eksempel jeg ser på dette er i Carl Berner krysset. Biler ligger midt i, gjerne litt mot venstre. Hadde de ligget mot høyre, hadde ting vært mye enklere.

Men, hva med veier med to felt?

Jo, venstre felt holder til venstre, høyre felt til høyre. Motorsykler kan passere i midten. Ganske enkelt egentlig.

På et generelt grunnlag vil jeg be dere: Hold til høyre om du ser at det ligger en bil/mc som vil forbi. Jeg har ofte vært borti at jeg kjører med bil, og av en eller annen grunn vil forbi bilen foran, men vedkommende "koser" med midstripen slik at jeg må legge meg ut i motsatt felt for å kunne se om noen kommer imot..

HVa er egentlig poenget med dette? For meg virker det som intet annet enn: Fucktardery. ( http://nb.urbandictionary.com/define.php?term=fucktardery )

Jeg er egentlig mer spent over hva dere irriterer dere over når det gjelder motorsykler..

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjenger som skal kjøre sammen. Har hatt mange nesten ulykker med motorsyklister som skal kjøre forbi samme hva. Både som møtene og den som blir forbikjørt.

Anonymous poster hash: 3aa40...245

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Hvordan oppfører du deg i trafikken? Viser du hensyn til oss som kjører motorsykkel?

Om du ikke ser poenget med denne tråden, bare la vær å kommentere så sparer du alle sammen for din misnøye.

Forbered dere på random ramblings of a ... madman? Nei, motorsyklist. :D

Jeg pleier å være ganske "Zero fucks given" når jeg svarer på ting, men skal forsøke å holde meg i denne tråden her.

Ta gjerne opp ting som irriterer deg som bilist, så skal jeg gi deg min dønn ærlige (Og u-trollede) mening.

Det finnes mange motorsyklister som gjør idiotiske ting, og jeg har sikkert gjort idiotiske ting selv, men jeg kjører 95% av tiden som folk, og viser hensyn.

Det absolutt viktigste må nok være: Ikke gjør unormale ting.

Når jeg er ute og kjører, og tar et valg, har jeg som regel tenkt gjennom de fleste scenarioer. Om du som bilist da endrer på dette "bildet", kan det skje ganske kjipe ting. Jeg forstår jo at enkelte av våre handlinger kan komme ganske overraskende på dere, spesielt om dere ikke har sett oss komme bak dere.

Det jeg vil påstå er viktig er at dere forsøker til deres beste evne å fortsette å gjøre akkurat det dere gjorde før dere la merke til oss. 

Bare så vi er på begge sider:

Motorsyklister HAR lov til å kjøre mellom feltene på veien! Og nei "DU" har ikke lov å sperre med vilje.

Nei, vi har ikke lov å kjøre på veiskulderen. Jeg vet det er en del som gjør det, jeg har sikkert gjort det, og det er en uting.

Men spør deg selv om dette:

Tenk om alle motorsyklistene også skulle stått i køen.. Tenk hvor lang tid du hadde brukt hjem fra jobb da... Er det ikke da bedre å bare la MC-ene passere?

Mens jeg skrev denne tråden prøvde jeg å tenke på ting som irriterte meg ved bilister når jeg kjører motorsykkel, men jeg kom egentlig ikke på så mange ting som er spesifikt for når jeg kjører motorsykkel.

Jeg kan irritere meg over andre motorsyklister, spesielt de på scooter, som gir totalt faen i trafikklover og andre ting.

De kjører på høyre sider av biler i full fart, bruker sykkelfeltet som sitt personlige felt.. (Nei, vi har ikke lov å bruke sykkelfeltet) De lar være å blinke når de filtrerer, og de filtrerer både mellom venstre og midtre felt, og høyre og midtre felt.

Spør du meg skal filtrering skje mellom venstre og midtre felt..

En annen ting jeg vet irriterer meg, er måten enkelte bilister plasserer seg i trafikken når det er kø.

Bilister ligger normalt midt i feltet sitt, og det er helt greit... Når det ikke er kø.

Hva er poenget med å ligge midt i, og potensielt sperre en motorsyklist fra å komme fram? Kommer du noe raskere fram ved å ligge i midten kontra mot høyre side? Svaret på dette er jo selvfølgelig : Nei.

"Men jeg ser jo ikke noe fremover" -> Nei, men du ser ikke noe mer fremover om du ligger i midten heller. Bilen foran deg står stille, hvor mye behøver du egentlig å se?

Et godt eksempel jeg ser på dette er i Carl Berner krysset. Biler ligger midt i, gjerne litt mot venstre. Hadde de ligget mot høyre, hadde ting vært mye enklere.

Men, hva med veier med to felt?

Jo, venstre felt holder til venstre, høyre felt til høyre. Motorsykler kan passere i midten. Ganske enkelt egentlig.

På et generelt grunnlag vil jeg be dere: Hold til høyre om du ser at det ligger en bil/mc som vil forbi. Jeg har ofte vært borti at jeg kjører med bil, og av en eller annen grunn vil forbi bilen foran, men vedkommende "koser" med midstripen slik at jeg må legge meg ut i motsatt felt for å kunne se om noen kommer imot..

HVa er egentlig poenget med dette? For meg virker det som intet annet enn: Fucktardery. ( http://nb.urbandictionary.com/define.php?term=fucktardery )

Jeg er egentlig mer spent over hva dere irriterer dere over når det gjelder motorsykler..

Så hold i køen og vent som alle andre. Kommer du ikke forbi så kommer du ikke forbi, da venter du til det ikke er biler som kommer imot. Ikke tro du er Rossi eller McGuiness som kjører Manx TT.

Anonymous poster hash: 2983f...5b5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenger som skal kjøre sammen. Har hatt mange nesten ulykker med motorsyklister som skal kjøre forbi samme hva. Både som møtene og den som blir forbikjørt.

Anonymous poster hash: 3aa40...245

Hmm, hva er galt med å bli forbikjørt? Spesielt den korte tiden det tar når det er motorsykler som kjører forbi.

Mener du virkelig at personer med interesse ikke skal få kjøre sammen? Kan jeg kreve at syklister deler seg opp fordi det er så slitsomt når de sykler sammen? (Nå er jo jeg for en total fjerning av sykler fra veier, men det er en annen sak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det absolutt viktigste må nok være: Ikke gjør unormale ting.

Når jeg er ute og kjører, og tar et valg, har jeg som regel tenkt gjennom de fleste scenarioer. Om du som bilist da endrer på dette "bildet", kan det skje ganske kjipe ting. Jeg forstår jo at enkelte av våre handlinger kan komme ganske overraskende på dere, spesielt om dere ikke har sett oss komme bak dere.

Det jeg vil påstå er viktig er at dere forsøker til deres beste evne å fortsette å gjøre akkurat det dere gjorde før dere la merke til oss. 

Når du ber oss, bilister, om å ikke gjøre unormale ting...Så må du ikke gjøre unormale ting selv som motorsyklist. Når du faktisk tenker at du kan komme brått på en bilist/at bilisten oppfatter en av dine handlinger som brå, så er det du som gjør noe unormalt. Det er ikke normalt å med vilje komme brått på en bilist. Det er med vilje så lenge du tenker over dette...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ber oss, bilister, om å ikke gjøre unormale ting...Så må du ikke gjøre unormale ting selv som motorsyklist. Når du faktisk tenker at du kan komme brått på en bilist/at bilisten oppfatter en av dine handlinger som brå, så er det du som gjør noe unormalt. Det er ikke normalt å med vilje komme brått på en bilist. Det er med vilje så lenge du tenker over dette...

Hmm. Utfordringen er bare den at vi (jeg) pleier gjøre ting ganske normalt. Ligge i midt felt, bytte felt, ligge i venstre felt.. Filtrere...

Og det er jo alltid en bil som skal gjøre noe uventet når jeg gjør akkurat det jeg skal.

F.eks om jeg ligger i venstre felt og passerer en bil som ligger i høyre felt. I det jeg passerer gjør bilen en vesentlig retningsendring helt ut av kontekst... Det er lite lurt.

Eller om man filtrerer... Man forventer jo at bilene svinger VEKK fra midtstripa, men neida.. Enkelte svinger INN mot den for å sperre! Uventet og idiotisk (fucktardery) av bilisten.

Som bilist på sommeren MÅ man tenke, KAN det komme en motorsykkel mellom filene her nå? Man må sjekke før man bare vrenger over i det andre feltet..

Og ikke minst "hvordan kan jeg gjøre livet enklest for mine med-trafikanter".. Jo, f.eks ved å holde til høyre for å ikke sperre øvrig trafikk. (Motorsykler er en del av øvrig trafikk)..

Filtering er lov. passere bil på venstre side er lov. Hindre øvrig trafikk? Not so much..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm. Utfordringen er bare den at vi (jeg) pleier gjøre ting ganske normalt. Ligge i midt felt, bytte felt, ligge i venstre felt.. Filtrere...

Og det er jo alltid en bil som skal gjøre noe uventet når jeg gjør akkurat det jeg skal.

F.eks om jeg ligger i venstre felt og passerer en bil som ligger i høyre felt. I det jeg passerer gjør bilen en vesentlig retningsendring helt ut av kontekst... Det er lite lurt.

Eller om man filtrerer... Man forventer jo at bilene svinger VEKK fra midtstripa, men neida.. Enkelte svinger INN mot den for å sperre! Uventet og idiotisk (fucktardery) av bilisten.

Som bilist på sommeren MÅ man tenke, KAN det komme en motorsykkel mellom filene her nå? Man må sjekke før man bare vrenger over i det andre feltet..

Og ikke minst "hvordan kan jeg gjøre livet enklest for mine med-trafikanter".. Jo, f.eks ved å holde til høyre for å ikke sperre øvrig trafikk. (Motorsykler er en del av øvrig trafikk)..

Filtering er lov. passere bil på venstre side er lov. Hindre øvrig trafikk? Not so much..

Som trafikant skal du ikke forvente noe. Du må ta alle forhåndsregler som en motorsyklist. Du mot bil på 1300 tonn hvem vinner?

Anonymous poster hash: 2983f...5b5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge føreren viser hensyn og ikke ligger altfor langt over i min veibane i skrape svinger, så er jeg passe fornøyd. Det er mange, spesielt utenlandske førere som ser ut til å tro at på smale vestlandsveier er det enveiskjørt. Det er det altså ikke. Det er lite kult med en motorsyklist i fronten. Noe som har skjedd her i området. Og ellers at de ikke råkjører på de samme vestlandsveiene. Det er smalt, uoversiktelig, folk og dyr i veiene. Vil tro at både motorsyklisten og andre ikke ønsker skader/dødsfall som følge av ulykker.

Ellers må de bare kjøre på. Og om de nå ønsker å råkjøre, kjøre forbi. Så ikke skap farlige situasjoner for andre. De må gjerne kjøre seg selv i hjel. Men ikke bry andre med det. (Dette gjelder selvsagt også andre førere, som tar unødvendige store sjanser for å komme forbi, spesielt gjelder dette menn i "flotte" biler som selvsagt har det så travelt at det er verdt å risikere andres liv).

Ut og luft syklene folkens. Sikkert kos det.



Anonymous poster hash: 591d5...94e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som trafikant skal du ikke forvente noe. Du må ta alle forhåndsregler som en motorsyklist. Du mot bil på 1300 tonn hvem vinner? Anonymous poster hash: 2983f...5b5

Det er ingen biler som veier 1300 tonn.

Anonymous poster hash: 533dc...632

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som plager meg med motorsyklister, er når de ligger i blindsona for så å kjøre fort forbi når de kan. Det kan faktisk være litt skremmende.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasBR:

Du får det til å høres ut som om MC'er har egne regler å forholde seg til i trafikken enn andre kjøretøy. Det virker på meg som at du føler der er din rett å ligge over fartsgrensen og mener at andre kjøretøy skal lage en fri passasje for denne kjøringen. Eller er det bare jeg som har misforstått deg?

Joda, jeg legger meg til siden hvis jeg står i kø, og slipper frem mopeder og MC. Men at jeg ligger på E18 og "rir" på veikanten for at en MC i "100 og ørten" -km/t skal slippe å bytte fil, det skjer ikke. De har ingen rett eller fritak for fartsgrenser og trafikkregler, selv om mange kjører som om de tror de har det.

Det er lite eller ingen vett på et stort antall MC-førere langs veien, desverre.

Det de til syvende og sist bør tenke over, er at det går hardest utover dem selv når ulykken er et faktum. Så hvorfor ikke kjøre fornuftig langs veien og heller dra på en lukket bane (ala Rudskogen) for å kjøre "idiot" der?

:)



Anonymous poster hash: 40b90...6ed
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, bør kanskje bli flinkere til å sjekke blindsonen nå som syklistene og MC-folk kommer på veien igjen :plystre:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, bør kanskje bli flinkere til å sjekke blindsonen nå som syklistene og MC-folk kommer på veien igjen :plystre:

Du må sjekke blindsonene dine uansett årstid :P;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AndreasBR:

Du får det til å høres ut som om MC'er har egne regler å forholde seg til i trafikken enn andre kjøretøy. Det virker på meg som at du føler der er din rett å ligge over fartsgrensen og mener at andre kjøretøy skal lage en fri passasje for denne kjøringen. Eller er det bare jeg som har misforstått deg?

Joda, jeg legger meg til siden hvis jeg står i kø, og slipper frem mopeder og MC. Men at jeg ligger på E18 og "rir" på veikanten for at en MC i "100 og ørten" -km/t skal slippe å bytte fil, det skjer ikke. De har ingen rett eller fritak for fartsgrenser og trafikkregler, selv om mange kjører som om de tror de har det.

Det er lite eller ingen vett på et stort antall MC-førere langs veien, desverre.

Det de til syvende og sist bør tenke over, er at det går hardest utover dem selv når ulykken er et faktum. Så hvorfor ikke kjøre fornuftig langs veien og heller dra på en lukket bane (ala Rudskogen) for å kjøre "idiot" der?

:)

Anonymous poster hash: 40b90...6ed

Du gjør rett i din holdning overfor mc-førere, ikke ligg for langt ut for å slippe forbi!!

Har snart kjørt 200.000km på mc selv, og ikke en eneste gang har jeg kjørt forbi en bilist som legger seg helt ut på kantlinja for å slippe meg forbi, om han er snill...jo...men jeg veit ikke noe om hva sjåføren i bilen foretar seg av andre ting i det øyeblikket jeg kunne ha kjørt forbi. Derfor ligger jeg bare rolig bak, og venter til JEG veit at jeg kan passere trygt, om hastigheten tillater det :)

Se dere for bilister så går detta bra det! :) :) :)

MEN....det hviler også et stort ansvar på mc-førere, noen kjører med sine egne regler har jeg lest, er ei gruppe på FB som det diskuteres heftig om hva som er tillatt og ikke :P

Endret av tdm900
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
Som bilist på sommeren MÅ man tenke, KAN det komme en motorsykkel mellom filene her nå? Man må sjekke før man bare vrenger over i det andre feltet..

Eller det kan komme en syklist. <_< I Middelthunsgate på Majorstuen så er det nær krysset til Kirkeveien en sykkelvei midt mellom to filer. Ene kjørefilen går til venstre og rett frem, og andre går til høyre. Altfor mange bilister som skal kjøre til høyre ser seg ikke for når de blinker inn i den filen..så hvis man er syklist eller motorsyklist så sliter man. >_<

Det eneste jeg har imot motorsyklister er når de kommer mot meg i 100 km i "mitt" felt etter å ha kjørt forbi noen i "sitt" felt, og så slenger de inn sykkelen på noe som virker bare som noen få meter, mens de gjerne gir meg fingeren fordi jeg "kom i veien". Oh joys. >_<

Ellers så slipper jeg forbi mc´er bak meg men sjekker at det er klar bane for dem til å kjøre forbi først, og sakker ned slik at de kan kjøre forbi meg når det er klar bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør rett i din holdning overfor mc-førere, ikke ligg for langt ut for å slippe forbi!!

Har snart kjørt 200.000km på mc selv, og ikke en eneste gang har jeg kjørt forbi en bilist som legger seg helt ut på kantlinja for å slippe meg forbi, om han er snill...jo...men jeg veit ikke noe om hva sjåføren i bilen foretar seg av andre ting i det øyeblikket jeg kunne ha kjørt forbi. Derfor ligger jeg bare rolig bak, og venter til JEG veit at jeg kan passere trygt, om hastigheten tillater det :)

Se dere for bilister så går detta bra det! :) :) :)

MEN....det hviler også et stort ansvar på mc-førere, noen kjører med sine egne regler har jeg lest, er ei gruppe på FB som det diskuteres heftig om hva som er tillatt og ikke :P

Det høres ut som at du har et mer fornuftig syn på det å kjøre MC. Man trenger ikke på død og liv å kjøre som man har stjålet både MC og bensin for å nyte turen.

Blindsoner skal man sjekke uansett årstid som en over her skrev, og hensyn burde man ta til medtrafikanter uansett hva slags kjøretøy de kjører. Men å lage spesielle regler for MC, er jeg ikke med på.

Som jeg sa tidligere; kjør fornuftig på veien, altså hold dere til fartsgrenser og trafikkregler, og dra på bane å ras fra dere der!

:)

Anonymous poster hash: 40b90...6ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres ut som at du har et mer fornuftig syn på det å kjøre MC. Man trenger ikke på død og liv å kjøre som man har stjålet både MC og bensin for å nyte turen.

Blindsoner skal man sjekke uansett årstid som en over her skrev, og hensyn burde man ta til medtrafikanter uansett hva slags kjøretøy de kjører. Men å lage spesielle regler for MC, er jeg ikke med på.

Som jeg sa tidligere; kjør fornuftig på veien, altså hold dere til fartsgrenser og trafikkregler, og dra på bane å ras fra dere der!

:)

Anonymous poster hash: 40b90...6ed

Jeg har vært på veien i såpass mange mil så jeg veit nøyaktig hva jeg snakker om:) Og det kom mye ny innputt når jeg tok "lappen" på tung mc i det herrens året -98 :)

Den uthevede skrifta i ditt innlegg, er ikke jeg med på heller. Men "noen" av oss på 2-hjul er noen slabbedasker som har den innstilligen at regler er til for å brytes, konsekvent! Slike har jeg ikke noe til overs for!!

Reglene er laget for å følges.

Endret av tdm900
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som trafikant skal du ikke forvente noe. Du må ta alle forhåndsregler som en motorsyklist. Du mot bil på 1300 tonn hvem vinner?

Anonymous poster hash: 2983f...5b5

Motorsyklisten selvfølgelig, som slipper se flere idotiske bilførere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasBR:

1) Du får det til å høres ut som om MC'er har egne regler å forholde seg til i trafikken enn andre kjøretøy. Det virker på meg som at du føler der er din rett å ligge over fartsgrensen og mener at andre kjøretøy skal lage en fri passasje for denne kjøringen. Eller er det bare jeg som har misforstått deg?

2) Joda, jeg legger meg til siden hvis jeg står i kø, og slipper frem mopeder og MC. Men at jeg ligger på E18 og "rir" på veikanten for at en MC i "100 og ørten" -km/t skal slippe å bytte fil, det skjer ikke. De har ingen rett eller fritak for fartsgrenser og trafikkregler, selv om mange kjører som om de tror de har det.

3) Det er lite eller ingen vett på et stort antall MC-førere langs veien, desverre.

Det de til syvende og sist bør tenke over, er at det går hardest utover dem selv når ulykken er et faktum. Så hvorfor ikke kjøre fornuftig langs veien og heller dra på en lukket bane (ala Rudskogen) for å kjøre "idiot" der?

:)

Anonymous poster hash: 40b90...6ed

1) Jeg tror nok du har misforstått litt ja, motorsyklister bør følge samme lover og regler som alle andre.

Jeg mener derimot at biler bør underlette vår fremkommelighet. At de er butthurt fordi de må stå i kø...

Det kan de legge igjen hjemme, har ingenting på veien å gjøre.

2) Selvfølgelig skal man ikke ri kanten når det ikke er kø! Jeg snakker om i kø, og at allerede før motorsykkelen kommer bør bilisten tenke.. "Jaha, det er sommer.. Da kan det garantert komme en motorsykkel, og allerede nå bør jeg holde til siden for å gjøre det lettere dersom det skulle komme en motorsykkel"

Unntaket er selvfølgelig om man ligger på vei med fysisk midtskille. Da forventer jeg faktisk at du legger deg så langt til høyre som mulig om jeg gir uttrykk for at jeg vil forbi. (Ja, det er lovlig å kjøre forbi så lenge det ikke er et 334 forbikjøring forbudt skilt..

3) Hva er det som er morsomt med det da? Har du tid til å dra på rudskogen kanskje?

Når det er sagt, det er alt for langt unna. Det er ikke åpent 24/7 (så langt jeg vet), det er db-grenser der, så jeg får ikke kjøre sykkelen min der uansett.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg veit ikke noe om hva sjåføren i bilen foretar seg av andre ting i det øyeblikket jeg kunne ha kjørt forbi. Derfor ligger jeg bare rolig bak, og venter til JEG veit at jeg kan passere trygt, om hastigheten tillater det :)

Kjører treig sykkel du eller? Forbikjøring for meg av en bil tar ... (Ikke tatt tiden) under 5 sekunder.

Jeg forventer at de SKAL gi meg plass på veier med fysisk midtskille. (Uten å legge seg over kantstripen selvfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...