Gjest blindie Skrevet 15. august 2004 #1 Del Skrevet 15. august 2004 Dere som har laseroperert øynene deres, hvor stabilt var det i forkant? Jeg har bare to utskrifter fra optiker de siste årene, en fra 2001 på -4.75 og en fra tidlig i år på -5.25. Synet mitt er like bra nå som sist jeg var til kontroll. Så det forverrer seg altså ikke mye - men er det stabilt nok? eller er det påkrevd at det skal ha forandret seg 0 over en periode på feks 3 eller 5 år? I informasjonsheftet jeg har står det bare at man må ha stabilt syn.. VET at synet mitt har vært likt de to siste årene, men det har jeg altså ikke noe skriftlig på... Og to år er jo heller ikke så lenge.. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 15. august 2004 #2 Del Skrevet 15. august 2004 Ta en telefon til en av de stedene som driver med dette, feks Norsk Synskirurgi på Majorstua som jeg opererte meg hos. Jeg mener å huske at synet må ha vært stabilt de siste to årene, men det er ikke noe absolutt krav at det har vært helt likt. Jeg var -6 da jeg ble opperert, hadde gått fra -5.5 til -6 de siste fire-fem årene, men tror ikke jeg hadde hatt -6 i to hele år feks.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la_luz Skrevet 15. august 2004 #3 Del Skrevet 15. august 2004 Stabilit nok ? Det er jo opp til deg selv. Det er å kjedlig om synet fortsetter å forandre seg så må du jo begynne med briller/linser igjen om to år. Tror synet må være stabilt i tre år før du kan opperere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. august 2004 #4 Del Skrevet 15. august 2004 Jeg sier som laluz. Jeg skjønner man er ivrig etter å ta en slik operasjon, men litt teit å betale masse penger og så måtte begynne med briller igjen etter bare et par år fordi synet ikke var stabilt nok. De stedene jeg vet om sier det bør ha vært stabilt minst 2-3 år, jo lenger jo bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2004 #5 Del Skrevet 16. august 2004 Ved operasjon så står det at du må påregne briller/linser etterpå. en ting de ikke kan rette på er aldersbetinget svekkelse i øynene. Du får jo gradvis dårligere syn etter operason også. fra og se 0 uten opeasjon, så må jeg nå ha briller ved lesing av avis. Selfølgelig med mindre styrke. Nå bruker jeg 1.50-2. Før brukte jeg 4.5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå