Gjest Evie Skrevet 15. august 2004 #1 Del Skrevet 15. august 2004 Hva sliter mest på tennene, elektrisk eller manuell tannbørste? Hva rengjør best om man er pertentlig; elektrisk eller manuell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 15. august 2004 #2 Del Skrevet 15. august 2004 Så vidt jeg vet er elektrisk svaret på begge spørsmålene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 15. august 2004 #3 Del Skrevet 15. august 2004 Jeg mener elektrisk tannbørste absolutt er å foretrekke! Leste nettopp en artikkel der tannpleiere sa det samme. Før da jeg brukte vanlig tannbørste fikk jeg problemer med hull på tannhalsene, dvs at tannkjøttet trakk seg nedover og blottet den delen av tannen som vanligvis er under tannkjøttet, fordi jeg pusset for hardt. Etter at jeg begynte å bruke Braun tannbørste har ikke dette vært noe problem, jeg tror trykket tilpasses mer automatisk med elektrisk enn når man bruker "håndkraft". Føler også at tennene mine blir renere nå og at jeg kommer bedre til overalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. august 2004 #4 Del Skrevet 15. august 2004 Uansett hva slags type tannbørste du bruker er det viktig at børsten er myk. De aller fleste bruker faktisk en altfor hard tannbørste og den pusser bort emaljen og skader tannkjøttet. Pass også på å ikke pusse for hardt, det er ikke noe problem å passe på det selv om man bruker en vanlig tannbørste. Selv har jeg alltid brukt kun vanlig tannbørste, føler jeg har bedre kontroll over pussingen da, og jeg har aldri hatt hull, tannkjøttproblemer eller noe som helst annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 15. august 2004 #5 Del Skrevet 15. august 2004 Som de flesta redan säger är elektrisk tandborste bäst. Ska du bara riktigt duktig och göra rent tänderna bra behöver du tandtråd (floss?) också för att komma åt mellan tänderna - det gör ingen tandborste, varken vanlig eller elektrisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. august 2004 #6 Del Skrevet 15. august 2004 Elektrisk er kanskje best, men jeg klarer ikke å bruke slik tannbørste..den ristingen er skikkelig ekkel. Foretrekker myk tannbørste og tanntråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 15. august 2004 #7 Del Skrevet 15. august 2004 Det som er veldig viktig, elektrisk eller vanlig tannbørste, er å skifte ut tannbørsten ofte! Det er når busten på tannbørsten begynner å bøye seg utover (blir slitt), at skader som at tannkjøttet trekker seg litt tilbake og blottgjør tannhalsene, skjer. Det er utrolig mange som slurver alt for mye her. Jeg gremmes over en del av tannbørstene som jeg ser hjemme hos folk. Det nestviktigste er å ikke pusse for hardt, heller bruke litt lenger tid. Som nevnt over her er også tanntråd veldig viktig, samt det å pusse tungen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 15. august 2004 #8 Del Skrevet 15. august 2004 Jeg har en tannkjøttsykdom og tannlegen spurte meg hvordan jeg pusset tennene. Jeg sa at jeg brukte elektrisk tannbørste en gang pr. dag og vanlig tannbørste ellers. Og jeg bruker kun supersoft bust. Tannlegen min sa at jeg gjorde akkurat det jeg skulle :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå