AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Skrevet 5. mars 2015 VI er godt voksne og har ikke felles barn (jeg har, men ikke han), og jeg lurer på hva han bør vite... det virker som om han ikke er helt klar over hva prøvingen innebærer og hva det krever av oss - forståelig nok, han kan ikke kvinnekroppens ABC slik som jeg men det er ting han også bør vite om hva man kan gjøre for å øke sjansene. Vet dere om noen nettside for menn - som snakker deres språk, så og si, som kan gi han litt info og inspirasjon? Det kan fort bli, har jeg hørt, et veldig press på hans "prestasjon" og det er vel ikke inspirerende for noen, når man MÅ ha så og så mye sex før eggløsning Hvordan kan jeg bidra til at han inspireres til å prøve? Jeg vil gjerne gjøre det jeg kan for å gjøre det minst mulig stressende for han. Anonymous poster hash: 32776...061
Gjest Vevila Skrevet 5. mars 2015 #2 Skrevet 5. mars 2015 Bare ta litt ekstra intiativ i dagene rundt eggløsning du. Han kan fort få vansker med å prestere om han skal lære seg dager hvor han "må" ha utløsning.
Biloba Skrevet 5. mars 2015 #3 Skrevet 5. mars 2015 Bare ha sex. Flere milliarder nålevende menn har blitt fedre uten å vite særlig mye om syklus og eggløsning og spermiers levetid i egglederne. Hvis han ikke etterspør info, bare ha sex heller. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 Her fikk mannen masse info og var med på alt, det hele ente med at han ble så inn på å prestere at det gikk ut over sexlivet! Han hadde det i bakhodet at " idag er det eggløsning, så nå må jeg komme"! Så disse to mnd har jeg tatt initiativet uten å fortelle noe som helst om eggløsning og dager:) å det har funket kjempe bra for oss! Så kan jeg ta meg av dager å utregninger:) men dette funket for oss da Anonymous poster hash: 5a372...b38
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 Ja - men jeg tenker litt på slike ting som hva han bør spise, la være å spise, drikke osv - hvordan han kan være med å sørge for at det er best mulig betingelser. Å gi han en eggløsnings-ap fungerte ikke, da ble det nettopp slik med forventningspress - men hvorfor skal vi damene måtte ta alt presset? Det er lenge siden jeg syntes sex var morsomt, for å si det sånn, men jeg vet at det må til for å få barn så man gjør det bare. Skal jeg måtte leke morsom i tillegg for å få mannen til å gidde?? Anonymous poster hash: 32776...061
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 http://www.klikk.no/foreldre/article827972.ece Fant denne artikkelen på nett, så litt lengre ned vil du finne tips til mannen men ja, sex må til! Men har selv funnet ut at om jeg får det til på dagtid er jeg selv mye mer med kvelds- morgen sex gjør ingen under for meg Anonymous poster hash: 5a372...b38
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 Jeg sier ingenting slik at det ikke skal bli en prestasjonsgreie. Selv stresser jeg med å prøve å legge inn godt med aksjer rundt EL. Legen mente det skulle holde å ha sex 2 - 3 ganger pr uke, men akkurat rundt EL synes jeg det blir litt lite. Hvis han feks skal bort på kvelden akkurat på EL-dagen må jeg passe på at vi har oss etter jobb før han drar osv Anonymous poster hash: 561a5...dca
Gjest Vevila Skrevet 6. mars 2015 #8 Skrevet 6. mars 2015 Ja - men jeg tenker litt på slike ting som hva han bør spise, la være å spise, drikke osv - hvordan han kan være med å sørge for at det er best mulig betingelser. Å gi han en eggløsnings-ap fungerte ikke, da ble det nettopp slik med forventningspress - men hvorfor skal vi damene måtte ta alt presset? Det er lenge siden jeg syntes sex var morsomt, for å si det sånn, men jeg vet at det må til for å få barn så man gjør det bare. Skal jeg måtte leke morsom i tillegg for å få mannen til å gidde?? Anonymous poster hash: 32776...061 Man trenger jo ikke å ta alt presset. Det holder jo faktisk å ha sex regelmessig. Ellers er det jo rent teknisk viktigere at mannen presterer(klarer å holde seg stiv og få utløsning) så da er det vel lurt å ikke legge presset på ham om du vil øke mulighetene.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #9 Skrevet 6. mars 2015 Ja - men jeg tenker litt på slike ting som hva han bør spise, la være å spise, drikke osv - hvordan han kan være med å sørge for at det er best mulig betingelser. Å gi han en eggløsnings-ap fungerte ikke, da ble det nettopp slik med forventningspress - men hvorfor skal vi damene måtte ta alt presset? Det er lenge siden jeg syntes sex var morsomt, for å si det sånn, men jeg vet at det må til for å få barn så man gjør det bare. Skal jeg måtte leke morsom i tillegg for å få mannen til å gidde?? Anonymous poster hash: 32776...061 Man kan bli stresset av mindre. Ro ned, og slapp av. La mannen nyte sex, og la han slippe å tenke på el, mat, drikke, osv osv. Er det seriøst er ork å ha sex med mannen? kanskje du bør revurdere om dere bør få barn? Anonymous poster hash: e23d5...ab6
Gjest Skrevet 6. mars 2015 #10 Skrevet 6. mars 2015 Man trenger jo ikke å ta alt presset. Det holder jo faktisk å ha sex regelmessig. Ellers er det jo rent teknisk viktigere at mannen presterer(klarer å holde seg stiv og få utløsning) så da er det vel lurt å ikke legge presset på ham om du vil øke mulighetene. Hvis det som er regelmessig for et par er for sjelden, så holder jo ikke det. Å ha sex en dag i uka er regelmessig, men for sjelden hvis man skal være på den sikre siden. Jeg føler også på dette "presset" med å ha sex ofte nok, og det er faktisk litt slitsomt. For vår del er det et ansvar vi begge må ta, så derfor får mannen beskjed når jeg vet jeg er i den fruktbare perioden (som for tiden er sånn ca aldri) så jeg skal slippe å "forføre" han og bli avvist og bli lei og styr. For oss funker det bedre å være ærlige. Vi er dessverre mest glad i sex i helgene, så i ukedagene må vi bare "skjerpe" oss - og da må det gjelde oss begge. Men jeg er enig i at man bør 'mase' minst mulig på mannen, så han ikke føler et press, spesielt hvis han er av typen som lar seg stresse av sånt. Men kvinnen må passe på hun også, så hun ikke bærer alt ansvaret selv. Om man i utgangspunktet er et par som har sex ofte (3+ ganger i uka) kan man bare fortsette som før, ja.
missLynch Skrevet 6. mars 2015 #11 Skrevet 6. mars 2015 (endret) Ja - men jeg tenker litt på slike ting som hva han bør spise, la være å spise, drikke osv - hvordan han kan være med å sørge for at det er best mulig betingelser. Å gi han en eggløsnings-ap fungerte ikke, da ble det nettopp slik med forventningspress - men hvorfor skal vi damene måtte ta alt presset? Det er lenge siden jeg syntes sex var morsomt, for å si det sånn, men jeg vet at det må til for å få barn så man gjør det bare. Skal jeg måtte leke morsom i tillegg for å få mannen til å gidde?? Anonymous poster hash: 32776...061 Oi, kjenner at JEG blir stressa av å lese dette her. Hadde jeg vært mann hadde jeg formelig fått innovertiss! "Måtte ta alt presset"?? Trenger man å gjøre det til noe press for noen? Har man regelmessig sex annenhver dag rundt eggløsning, lever som normalt og har et moderat alkohol-forbruk, så skal jo dette gå helt fint. Endret 6. mars 2015 av missLynch
Gjest Skrevet 6. mars 2015 #12 Skrevet 6. mars 2015 Oi, kjenner at JEG blir stressa av å lese dette her. Hadde jeg vært mann hadde jeg formelig fått innovertiss! "Måtte ta alt presset"?? Trenger man å gjøre det til noe press for noen? Har man regelmessig sex annenhver dag rundt eggløsning, lever som normalt og har et moderat alkohol-forbruk, så skal jo dette gå helt fint. Er jo ikke alle som har regelmessig sex annenhver dag, så at de kan oppleve et press er jo ikke rart.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #13 Skrevet 6. mars 2015 Min mann vet det meste, og han vil vite det. Alt som har med eggløsningen å gjøre, mulighetene for å bli gravid, om noen sexstilling er bedre enn andre, om jeg kjenner dersom jeg har to egg som løsner (tror han er redd for å få tvillinger ). Han spør hver dag hva resultatet på EL-testen er, og videre hva det betyr, hvorfor den blir positiv, hvilke dager vi burde ha sex osv. Vi har normalt sex ca 3 ganger i uken, men plutselig kan det gå 4-5 dager uten i en travel hverdag. Vi liker også å bare kose og ligge inntil hverandre om vi er trøtt, men det blir det jo ingen baby av utenom dette, vet han nok ikke så mye om kosthold og slikt i prøveperioden. Jeg har også tenkt på det med spising og drikking, men det får vi heller se på dersom vi ikke blir gravid innen normal tid. Da vil vi vel få råd av lege/gynekolog. For eksempel: han drikker veldig mye kaffe, men jeg har ikke planer om å påpeke det selv om det KAN ha en innvirkning på fruktbarheten (ifølge fertilitets-appen). Min innstilling er at det beste er å leve så normalt som mulig Anonymous poster hash: eb896...b3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå