Gå til innhold

Han er forelska, men det er ikke jeg...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg befinner meg i ett ganske stort dilemma om dagen, og har egentlig ingen anelse om hvordan jeg skal hente meg ut igjen.

Saken er, at jeg har en god kamerat som har gjort den store tabben, og blitt forelsket i meg. Traff ham via nettet, der jeg kanskje ble gabnske betatt av ham, men da vi møttes i virkeligheten syntes ting å lyde litt annerledes. Han er en utrolig fyr, sympatisk, grei, humoristisk (jeg kan nevne i fleng...), men jeg føler rett og slett ikke tegn til ekte kjærlighet mellom oss. Da vi hadde kontakt via nettet (til tross for at vi aldri hadde møtt hverandre), frigjorde vi en del fantasier og ønsketenkninger om hverandre. I ettertid, har jeg funnet ut at dette ikke stemte ovenfor min tanke om ham. Dessverre. Dvs, at jeg på en måte har lagt litt opp til dette selv men vil aller helst trekke meg litt tilbake nå. Det er akkurat der problemet ligger.

Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal gå fram- og hva jeg skal gjøre! Han hadde ei kjæreste før han møtte meg, men han ble dumpa og har fortalt meg at den perioden han gikk igjennom da var ett rent helvete! Han følte hele livet hans var i ferd med å gå til grunn, og det betyr vel egentlig at han ikke er en veldig sterk og selvstendig fyr. Han har sagt til meg nå, som jeg er inni livet hans, at han aldri har hatt bedre tider. Så, jeg vil ikke forårsake at han havner der igjen. Er veldig glad i ham, og vil helst skåne ham fra dette.

Hva skal jeg gjøre? Er ikke villig til å si kort og direkte til ham at han er uaktuell, og forsvinne som ingenting. Synes veldig synd på ham, og er veldig lei at jeg har lagt opp til mye selv (over nettet), men egentlig ikke er intr.

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner problemet. Been there - done that, for å si det sånn.

Men så hardt og brutalt som det kan høres ut så er alltid sannheten det aller beste - og en sannhet som ikke blir pakket inn i bomull.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er enig i første innlegger....

Det er best og være ærlig, uansett hvor mye du sårer han... Du sårer han mer ved og ikke fortelle den hele og fulle sannhet. Han fortjener vel den?

Selv om han er blitt såret før, og du liksom har "lagt opp til dette" via nettet, så er ikke nettet det samme som in real life. Og han må derfor finne seg i det.

Du gjør det mye verre for han ved og late som at alt er ok, han fortjener sannheten nå, før han blir enda mere glad i deg.

Selv o mden svir, gjør den det lettere senere,

for den svir uansett når du forteller det, og verre

svir den om du venter....

Good luck :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet igrunnen selv at det er til det beste. Men likevel, vet jeg at jeg vil såre ham utrolig mye! Hva dersom jeg prøver sakte, men sikkert å kutte kontakten da... har tenkt litt på det, men det vil vel egentlig være ganske sleipt :roll:

Det må forresten legges til, at sist helg ble vi veldig intime (hadde ikke samleie). Hadde fått i oss en del alkohol, og jeg var faktisk ikke helt klar over hva jeg drev med. Vet at det var en stor tabbe fra min side, og vet jeg ikke burde ha tuklet med følelsene hans på den måten... det gjør at han får enda mer tro på at det kan bli noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ser du på han som en god venn da?

Vil du kutte kontakt med han????

Da lurer han iallfall på hva han gjorde galt,

da du aldri fortalte han at forlekselsen ikke var der...

Han kan jo tro han drev deg bort...?

Sannheten er vond, men av og til trengs den...

Kan være det blir det beste for dere begge om en kommer fram...

Og selvfølgelig tror han at det blir noe, men det blir det jo ikke, det er fakta, og sannheten....!

Ikke lur deg selv, og ikke lur han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucana: Han er en veldig god venn av meg ja- jeg er veldig glad i ham, og setter stor pris på at han er den han er. Men det er liksom bare med det- jeg føler som sagt, ikke noe mere.

Skulle ønske jeg bare kunne tatt meg sammen, og fortalt ham hva jeg føler. Men jeg vet så innderlig godt at han da møter veggen igjen. Dette er så frytelig vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

1. du må tenke på deg selv og være ærlig

2. det er mer sårende for han desto lenger han tror du er forelsket i han, så du bør si at du ikke er forelsket med en gang. For det blir ikke bedre at du venter....

3. Lykke til!! Du vet nok innerst inne at det er det rette å gjøre? Men DITT valg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i samme situasjon som deg. Jeg var feig, og fortalte han kort og godt en hvit løgn, om at jeg ikke var ferdig med mitt siste forhold, at vi hadde litt kontakt igjen og at jeg ville satse på det isteden og bla bla bla...Veldig lite voksent gjort.. :oops:

Hadde nok sagt rett ut til han nå, at jeg ikke hadde de rette følelsene for han!"

For hvem lurer man hvis man ikke sier noe? Både deg selv, og den andre personen. Lar du det gå lengre vil du såre han enda mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...