Gå til innhold

Sliter med inngrodde hår og nupper av epilator bruk. Hjelp!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Dette er ikke særlig festlig. Gikk til innkjøp av epilator før sommeren, slik at jeg skulle slippe å shave leggene hver dag. Men det hele har resultert i nuppete legger og inngrodde hår. Føler meg ikke særlig lekker med disse leggene.

Har prøvd å peele de jevnlig etter epileringen (peeler ikke hver dag, pga. at jeg bruker selvbruner, som ville ha fjernet den. Men peeler hver3 dag) og pleier å ta på antiseptisk etter epilering, men likevel kommer nuppene og inngrodde hår. Så må jeg sitte å pelle ut hårene med nål og deretter dra dem opp manuelt med pinsett. Synes det hele er mye mer jobb, enn å shave seg hver dag. Det var jo dette jeg ville unngå, da jeg gikk til onnkjøp av epilator.

Er det noen som kan hjelpe meg ut av denne kjipe situasjonen? Vil jo helst epilere videre, siden det i utgangspunktet skal resultere i at man skal slippe å stelle med leggene så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok jeg ville ofret brunfargen og skrubbet hver dag. Kan du ikke vokse istedet, eller opplever du samme problem da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha vokset leggene eller brukt hårfjerningskrem istedet.

Uansett, pass på at du ikke har bodylotion eller noe annet på leggene som innehodler stoffer som kan irritere de (parfymestoffer, alkohol) om du likevel bruker epilatoren.

å peele hver dag, er ikke å anbefale, det sliter på huden, og du kan bli veldig tørr.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar!

Får også nupper når jeg vokser meg. Hårfjeringskrem gir meg utslett/eksem køe, så det kanjeg heller ikke bruke. Så det står mellom epilatoren og evt. tilbake til barberhøvelen, noe jeg helst ikke vil. Da man må holde på med leggene hver dag.

Skal prve å se om det hjleper å pelleseg noe oftere, enn det jeg har gjort tilnå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller fjernet hårene permanent med laser (dersom de er mørke). Da slipper man alle slike problemer. Kostbar behandling, men varig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt min epilator i noen uker nå. Fikk noen nupper i starten, men det har gått seg til. Bruker den ca. en gang i uka.

Synes det hjelper å strekke huden skikkelig, sånn at ikke epilatoren "tar tak" i selve huden... Smører med aloe vera etterpå.

Inngrodde hår blir det noen få av, men det går fort å nappe dem ut...

Er for min del veldig fornøyd med epilatoren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den gode gamle hampvotten hjelper veldig godt. Tørrbørst over leggene hver dag (uansett brunfarge) og bruk gjerne aloe vera gele rett etter barberinga - det har hjulpet for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med det i begynnelsen.

Men nå har det sluttet. Kanskje fordi det er mindre hår nå. Er vel ikke mindre, det bare virker slik fordi det ikke er alt som gror på en gang.....

Uansett så gjorde jeg ikke noe spesielt for å unngå det. Det sluttet av seg selv. Ikke mye hjelp i dette, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker hampvott i dusjen først (når du dusjer først så blir hårene mer "medgjørlige" :wink: )

så epilerer jeg og etterpå tar jeg kjapt litt tørrbørsting m en sånn skrubbehanske.

og så tar jeg på aloe vera. har ikke hatt problemer (annet enn i starten) og er kjempefornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...