Gå til innhold

Kan jeg ta lappen før jeg er 16?


Gjest Unknown

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown

Hei, jeg lurer på noe. Jeg har bursdag 18 mars, men har tentamen på skolen den dagen. Greia er at jeg har kjøpt en 30dagers prøve på teoritentamen.no med beståelsesganranti (jeg får tilbake pengene om jeg ikke består på den ordentlige prøva) og denne beståelsesgarantien går ut den 18 mars. Tror dere det hadde gått an at jeg tok prøva 17 mars, men ikke fikk lappen før 18 mars?

Snakker forresten om til moped, for dere som ikke skjønte det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teorien kan du vel ta fra 17 år og 6 mnd gammel?

Men oppkjøring, praktisk prøve får du ikke avlagt tidligere enn den dagen du fyller 18 år.

Anonymous poster hash: ea391...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Teorien kan du vel ta fra 17 år og 6 mnd gammel?

Men oppkjøring, praktisk prøve får du ikke avlagt tidligere enn den dagen du fyller 18 år.

Anonymous poster hash: ea391...87c

Jeg snakker om på moped.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den prøva du har betalt for på nett, må vel være bortkasta penger. For hvordan gir den noen garanti på at du består den ordinære teorien? DEN skjønte jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare ringe biltilsynet og høre?
Personlig er jeg ganske sikker på at du ikke kan ta den før fylte 16 år,

Endret av LoneWolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder moped må du være fylt 16 år den dagen du tar teorien, ettesom det er en avsluttende prøve.

Anonymous poster hash: 4d08c...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teorien kan du vel ta fra 17 år og 6 mnd gammel?

Men oppkjøring, praktisk prøve får du ikke avlagt tidligere enn den dagen du fyller 18 år.

Anonymous poster hash: ea391...87c

Dette handler om mopedlappen, som TS skrev.

Nei, TS, man må rett og slett være 16 den dagen man tar den avsluttende prøven. Det er ingen tilsvarende ordning som med bilteorien her, du må ha fylt 16 idet du tar prøven. Dette er lovbestemt, og Statens Vegvesen har ikke mulighet til å si at du er "nær nok", så du får helt sikkert ikke noe unntak selv om det kun er en dag det er snakk om.

Sjansene er nok større for å få igjen på beståttgarantien en dag for sent enn å få ta selve prøven for tidlig, for å si det sånn. Dessverre bare sånn det er. Vi får tro du består uansett, så det ikke blir et problem :)

Anonymous poster hash: bf65b...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...