Gå til innhold

Ionaa har fått ræva i gir


Ionaa

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at nå endelig skulle jeg våge meg inn på generell dagbok. Da jeg ikke er en hyperaktiv skribent fant jeg ut at det ikke var noe vits i å skrive på generell da de endra inndelingene. Men nå som de er delt opp i mindre biter igjen vågde jeg. Så jeg vil ønske alle

:velkommen:

til min lille dagbok om hverdagen med gullguttene mine.

For tiden er vi på flyttefot. Det er nok riktigere å si på del-flyttefor, vi har flytta delvis ut frem til visning og sånt er overstått. Når leiligheten er solgt flytter vi opp til svigers for en periode og 22. oktober overtar vi en splitter ny leilighet :hoppe: Vi har fiksa og ordnet en del i "gamle"leiligheten, og det aller meste skjønner jeg nå ikke hvorfor vi ikke har gjort før :roll: Foreløpig har vi:

*Malt radiatoren

*Malt sikringsskapet

*Malt alle dørene

*Malt litt lister og vinduskarmer

*Malt silikonlisten på kjøkkenet

*Hivi ut alt som ikke er nødvendig og ommøblert så det ser mye større ut

*Lånt teppe av svigers (flott teppe som matcher perfekt, det vi hadde var ikke pent lenger)

*Skiftet håndtak på skapdører på soverom

*Malt skapet på badet (Hvitt var brunt...æsj)

*Skrudd ned rullgardinene (de var slitte)

Hva vi har igjen:

*Tømme kontoret/stellerom

*Tømme boder

*Kjøre chinchillaen opp til svigers

*rydde og vaske (takstmann kommer på mandag, fotograf på tirsdag, og visning antakelig uken etter)

*silikonere en skjøt på badet

*avbestille telefon/bredbånd/strøm/kabel-tv

Tror det skulle være det meste. Og imorra skal vi på Bømlo og se på Les Miserables. Gleder meg noe voldsomt, har sett den i London for noen år siden og jeg må si at en del av rolleinnehaverne passer ypperlig (de jeg kjennet til fra før av). Min kjære svigersøster skal være med og være barnevakt for lillegull mens jeg om mannen koser oss. Veldig.

Det går fremover i nye-leiligheten også. Vi var å titta på tirsdag, også inne. De har kommet kjempelangt og jeg blir mer og mer gira etterhvert som det nærmer seg. Vi har en glassfiberstrie på veggene som er helt finmasket og veldig fin. (Fineste glassfiberstrien som fins, er jeg sikker på). Fargene på rommene blir som følger (Alle fra Jotun).

Entre/Gang: Skagen (lys grå)

Stue/kjøkken: Symi (en beige)

Soverom 1: Sarepta (lys. litt "skitten" grønn)

Soverom 2: Blålin

Bad: Blålin

Litt småendringer skal gjøres etterhver på alle rom for å gjøre det spenstigere. Men foreløpig ser det slik ut. Vi fikk lov til å velge 4 jotun-farger av malemester. (Flere om vi ville, mot ekstra betaling...men hvorfor skal vi det når jeg får tak i rimelig maling og liker å male).

Lillegull har begynt å spise grøt. Han er så skjønn atte...litt småskeptisk men syns det er greit. Vi gir han hirsegrøt nå (Holle) og idag fikk han en gulrot/eple-pure. Prøvde å lage eplepure men det var pyton , hele gutten grøss, så jeg spiste opp den...og syns den var nydelig. Men elpe/gulerot-pureen gikk som bare det.

Bør vel ikke ramse opp hele livet mitt i første innlegg...spare litt. Men det blir litt sporadisk skriving da vi kaver med flytting og sånt. Men det er litt spennende å få skrevet ned en del om det også.

Atter en gang:

Velkommen til Ionaa og gullguttene på flyttefot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med ny dagbok da!! :blomst_opp:

Synes det er greit å være her inne jeg.

De er ganske snille altså...

Men kos dere masse i helgen!!

Blir sikert kjempekos!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les Miserables igår var helt fantastisk!!!!!! Jeg er veldig glad i den musikalen, sett den i London og greier, men må si Bømlo Musikal Laug, dere var best!! Jeg blir så gira av skikkelig gode musikkopplevelser at jeg blir helt stup forelska i hele kroppen. Så jeg sleit litt med å sove etterpå :danse: <--- meg hele natta. Og så er ikke Heine Totland reint lite fin heller...og jeg fikk ark av han...mmmm

Småen var en engel med tanten (svigersøsteren min som var med som barnevakt)...og det kunne de trenge. Ho vi bodde hos (venn av svigers, mann og barn var vekkreist) fikk litt av en jobb på lørdagskvelden. De bor over en barnehage og vi skulle sove i barnehagen....rett før vi dro til amfiet så hørte vi drypping fra taket. Og jommen var det ikke en voldsom lekkasje inn på doen og vaskerommet i bhg. Hele taket sto i bue og det randt som bare rakkern. Ho vi bodde hos skrudde av vannet og løp ut i butikken (5 på 8 ) og hamstra vann til den store gullmedaljen....stakkar. Så de stressa og vi reiste til amfiet for å nyte Les Mis :hjerte:

Vi løp inn i Meta og compani med en gang vi kom frem omtrent :ler: men de satte seg bakerst og vi helt fremst (vi kom sent gitt). Jeg elsket å sitte fremst...men det er vanskelig å la være å hoppe ut på scenen og delta......jeg blir ikke ivrig jeg nei :oops:

Tusen takk for koselige velkomsthilsner Meta, Magnhild og Aniola-Fisken :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og grattis med ny dagbok. Er glad for at du ikke slutter helt, morsomt å følge med på livet ditt!

Les Mis er så flott, så den i Oslo for leenge siden, min sangped. spilte Cosette og så den på Broadway for noen år siden. Den norske var best!

- moro med folk her inne som har sansen for slike ting også....Synger du selv, siden du ville hoppe ut på scenen mener jeg... :wink:

Lukas grøss og brakk seg første gangene med middagsglass han også, men nå er de litt bedre...det beste er mme, og grøt med kanel,..og da må jeg bare spørre..pumper du enda? Du gjorde det i hvertfall utrolig lenge og jeg er imponert over deg!! :klappe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Jeg skal på barselgruppe imorra samtidig som jentene i Bergen skal treffes :grine: Det er fryktelig dårlig gjort....håper det er fort overstått, men det er vel å håpe for mye. Alt for mye tyting for min del...pjatt-tyting. Kose-tyting er noe helt annet...jaja...tenkte å gå til helsestasjonen i allefall så kanskje jeg rekker å tusle ned til sentrum før jentene takker for seg *krysser fingrene*

Les Mis er så flott, så den i Oslo for leenge siden, min sangped. spilte Cosette og så den på Broadway for noen år siden. Den norske var best!

- moro med folk her inne som har sansen for slike ting også....Synger du selv, siden du ville hoppe ut på scenen mener jeg...

Lukas grøss og brakk seg første gangene med middagsglass han også, men nå er de litt bedre...det beste er mme, og grøt med kanel,..og da må jeg bare spørre..pumper du enda? Du gjorde det i hvertfall utrolig lenge og jeg er imponert over deg!!

Nei jeg synger ikke....slutta med det for flere år siden. Syns jeg synger som en gås, nei da er det tryggere å spille. Har ikke gjort det på lenge heller, syns det var skummelt å ha saxen hengende på magen mens småen var inni der. Og så har det gått lang tid etter fødselen også, så igår var jeg helt øm og støl i hele ansiktet (ute av trening) :oops: Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne synge....vurderer å begynne i kor eller hos pedagog, kanskje helst det siste, tenker det er greit å bygge opp sang-selvtilliten også. Drømmer om å kunne være på scena, og ikke bare bak/under/vedsidenav etc...selv om det er morro det òg.

Joda, jeg pumper. Fikk meg en elektrisk pumpe i sommer (Brukt) Og det redda både meg og armene mine. Hadde senebetennelse hele veien...kjenner det fortsatt godt. Når jeg gir meg skal jeg innom legen og be pent om fysioterapi...musklene mine er bra stramme og vonde i øverste halvdel av kroppen. :roll: Vet ikke når jeg kommer til å gi meg...blir vel ganske snart, småen er 6mnd på søndag :o mannen har begynt på skolen igjen, så livet mitt bør inneholde noe mer enn pumping og mating nå. :Nikke:

Magnhild: jeg synger på Les Mis hele tiden jeg også...går på en blanding av engelsk å nynorsk, alt ettersom hva jeg husker. En salig blanding som det sikkert bare er jeg som liker :ler:

Hadde besøk av en venninne idag som akkurat var kommet hjem fra bryllupsreise i England. Men ho var faktisk mest misunnelig på meg og Les Mis, for de prøvde å få biletter i mai uten hell (ha ha ha). Masse masse tyting og vafler. Kjempekoselig.

Vi fikk tilsendt forslag til prospekt på mail idag..og WOW!!! Leiligheten vår er kjempefin!! Maila den litt rundt og mamma var mektig imponert over ryddinga vår (hehe...ho syns vi er noen rotekopper...men det er vanskelig å la være når vi er på besøk på et lite rom på hytta og har alt i en koffert...blir litt over alt da). Han kommer innom med papirutgaven imorra tidlig (megleren) og da skal vi korrigere språket hans litt...en britisk mann så det er et par (sjarmerende) skrivefeil.

Nå er det kveldsmat :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå skal du jo begynne å trene sammen med meg. Det er egentlig veldig lite skummelt for du vil virke som en pro ved siden av meg... :roll: Hadde vært moro å ha noen å trene med... :wink:

Ellers så har jeg såååå lyst til å se det prospektet!!

Det er vel bare utrolig moro ja! Jeg vil også selge leiligheten min, men det er kanskje litt teit siden vi ikke har hørt noe om huset vårt enda... :( Håååper dere får MASSE penger for leiligheten deres!! Det hadde vært så stilig!!!

Og forresten så er det ikke bare du som ikke får være med å treffe jentene i morgen. Jeg skal visst på jobb... :tunge1:

Vi snakkes vennen!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det jo ikke så mange som skal treffes i morgen.. Det er "bare" Ny Dag, Hermione og jeg..

Skulle ønske du også kunne :-(

Men snart flytter jo du opp hit og da kan vi ta en trilletur eller 10 :hoppe:

Klem fra Meta :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått inn et bud på leiligheten på 1.050 000kr, dette er verditaksten til takstmann. (Prisant. 990 000). Vi har lagt inn et motbud til budgiver på 1.1mill så vi venter spent på svar...dette er skummelt :o :hoppe: :hår: :tommelsmil::grinele::wow::redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.085 000 :hoppe: Vi er godt fornøyd med dette. Da sitter vi igjen med over en mill etter at megler har fått sitt...vi kjøpte tross alt for 670.000 for temmelig nøyaktig 3 år siden, så det er ingen dårlig økning. Det kom en lik leilighet som vår for salg idag med visning på søndag så vi slipper at det blir "konkurranse" mellom de to. (jaja...får vi ikke den ene så tar vi å byr på den andre). De som kjøper av oss tar faktisk leiligheten usett :o De har mista en lik leilighet på forkjøpsrett nylig så jeg håper de får denne da...krysser fingrene!

Vi var på kontroll igår forresten. Småen har blirr stooor!!! Legen syns han hadde vært tynn en stund og lurte på om han hadde vært mye syk eller om vi slet med maten :o :( men han var godt fornøyd med han nå. :P Men vi måtte være obs ved forkjølelse og ha lav terskel for legebesøk, og sjekke ørenene selv om han er frisk. Pga mine øreproblemer :( Har visst vært litt feilmålinger på lengden hans for kurven var merkelig. Legen målte han selv og da var han 1cm lenger enn helsesøsters mål....samt at han en gang hadde blitt strukket for langt (han var kortere en mnd senere) så kurven så ut som en pulsmåling....men regna vi med litt feil så var det en flott kurve. Målene var:

Lengde: 65cm (legens mål)

Vekt: 6,1kg

De andre på barselgruppa ligger på 8-9kg men pytt pytt...jeg har liten og søt baby som utvikler seg fint så det så :enig_animasjon:

Nå surfer jeg litt etter en jobb til svigersøs` ho er litt sliten og lei for tiden. Av litt forskjellig, bla jobben. Tror ho har litt for mye på skuldrene sine. Ho er ung og ansvarlig, flink med folk og husker masse så jeg tror en del ekstra blir dumpet på ho....så jeg ser litt i butikkvinduer og annonser etter en ekstrahjelp stilling til henne...for ho trives ikke helt der ho er nå...dvs det er en spesiell ho sliter meg og den personen jobber ho en del med og tett med. Er hennes siste år på vgs så jeg håper ho kan kose seg og være tenåring nå mens ho kan.

skal til tannlegen (igjen) imorra. :( Og det blir et par turer til også.....har ikke vært der på 5 år og et såpass spyende svangerskap som det jeg har hatt ødelegger litt....sukk. Og tannlegeskrekk er ikke akkurat morro det heller....jaja. Er 40% ferdig nå tror jeg....60% imorra.

Natta :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:( Detta blir en dårlig lørdag...tenk å begynne den med å gå til tannlegen :(

jaja...det er overstått seinere idag i det minste....gruuuuer meg sånn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er lillegull 6 måneder :gratulerer:

Det er helt utrolig hvor fort tiden går når man koser seg. Han er stort sett en jublende glad gutt...øigger masse å tyter, prater, synger og liknende. Han lå faktisk å "sang" (hørtes nesten sånn ut) når jeg spilte sax for han på fredag. (Nesten som en hund...hehe) Utrolig koselig!

Tannlegen var grusom igår. Han spurtre hva som var ille, men jeg klarer ikke sette fingeren på det. :roll: Han var veldig flink med sånne som meg (skikkelig tannlege-skrekk), men likevel. Jeg brakk meg, svetta, blei hvit i ansiktet, svimmel osv......og jeg blei liggende å tenke på fødselen (for å ha noe helt annet å tenke på), men jeg konkluderte med det at tannlegen var mye værre enn en fødsel :ler:

Nå er det leke med lillegull-som-akkurat-har bada-tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi så fort det har gått!!

:bursdag: Gratulerer med dagen, lille venn :gratulerer:

Hvis tannlegen er verre enn fødsel, så gleder jeg meg ihvertfall til fødsel :tunge1:

Søndagsklem fra Meta og Milla Sofie :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ionaa !:)

Hyggelig med hilsen i dagboka mi.. Morro at du setter pris på hjembyen min :) Jeg selv er fra kråkerøy også.. :)

Bergen er også en fin by.. har vært der engang.. :) Var self i akvariumet ( elsker undervannsliv) og hadde tilhold på "paradis".. Og det regnet ikke heller :ler:

Jeg var også og besøkte torvet i bergen..

Absolutt en by jeg skal tilbake til :)

Oo tannlege.. jeg har også grusomt tannlegeskrekk...

Har utsatt det lenge.. må gå snart nå.. :murvegg:

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke så alt for ofte jeg skriver her heller visst...men det ser ut til at det ikke er noen stor krise siden jeg fortsatt er på side 1 :tommelsmil:

Idag har han som fikk budet på leiligheten vår vært å sett på den. (For første gang). Han var ikke sikker på om han ville komme å se siden fristen for å melde seg til forkjøpsrett går ut imorgen. Han har mistet leilighet på forkjøpsrett tidligere i disse blokkene. Så jeg krysser fingrene for han (veit hvor dritt det er å vente på avklaring...og om han mister denne også stakkar...). Han virket som en veldig hyggelig gutt, som bare flytter noen få meter hjemmefra.

Ei fra NM har vært å sett på alle leilighetene i 1. og 2. etg i nyeleiligheten vår. Vi hadde visst en stilig gråfarge i gangen (jippii), en nydelig blåfarge på barnerommet (herrrlig)...men stua så visst sennepsgul ut :o :riste::sjokkert::kvalm: På min fargeprøve skal den være en halvmørk beige....hulk!!! Ho sa det kunne hende ho blanda litt, men når svigerfar hadde vært å titta i vinduene og spurt om stua var gul...ja da gikk det kaldt nedover ryggen på meg. (Som om kalde rotteføtter løp nedover ryggen). Jeg hev meg over telefonen og ringte pappa, han skal ta med seg ny maling oppover slik at vi maler stua på nytt før vi flytter inn. (Han får nemlig kjøpt mye billigere maling enn det vi gjør).

Meta skremte meg godt idag...på messenger stod det "Meta har vannlekkasje". Det er fryktelig dårlig gjort å skrive sånt når man er høygravid :fy: :ler: Ho var ikke online så jeg fikk ikke sjekka heller....slemme Meta.

Vi var ute på trippeldate på søndag, med to små snuskegutter på slep. Meta og mann, Magnhild og mann, jeg og min kjære samt småen og Erik. Kjempekoselig!! Mannen til Magnhild sloss med ballongen til Erik og min mann var på ballongjakt i høstvinden i Bergen.

Nå sover lillegull så søtt. Han er enten veldig lett å få til seng eller det stikk motsatte. Ikveld var han en rebell. (Det rimte gitt, så selv om det hørtes teit ut må det få stå). Jeg lurer på å melde oss på et kurs i babyrytmikk, eller vente på et musikkurs for litt eldre babyer. Det virker som om lillegull har sansen for musikk så jeg vil ikke begrave interessen hans. Det er vel egentlig ikke noen stor fare for det siden mannen spiller litt gitar hver kveld og jeg spiller sax av og til. Det er deilig å spille sax. Jeg hadde helt glemt den befriende følelsen det er å spille, leve seg inn i en egen verden og bare spille fritt. Jeg har masse trening foran meg for å få tilbake teknikk og den gode tonen, men jeg kommer meg. Jeg har cd fra mine "glansdager" som inspirasjon. (Jeg har tom en minidisk med studioopptak der jeg synger :o ) Mannen og småen storkoste seg sammen ikveld. Småen satt i vippestolen mens mannen satt foran han og lekte "jazzbass". Satt og improviserte med stemmen, og lillegull skrattlo så morshjertet banket ekstra hardt. Jeg hev meg tilslutt på med å improvisere en melodi og vi var plutselig tilbakt til "gamle dager" bare med ett unntak, en bitte liten følgesvenn. :hjerte:

Jasmin, fra en tannlegereddhare til en annen. Gå så fort som mulig. Jeg hadde noen hull ja, og litt betennelse. Men jeg slapp å rotfylle. Jeg måtte holde meg for å ikke gråte av glede i tannlegestolen. Jeg har rotfylt en gang før da tannlegen prøvde å redde en tann som hadde blitt ødelagt av at jeg krasjet i en lyktestolpe med rollerblades :klaske: Det gikk ikke så bta så jeg har en "juksefortann" som irriterer meg grenseløst. Husker feks på diskotek så lyste alle tennene mine i det fluoriserende lyset (heter det ikke det) unntatt den ene fortanna. :ler: :oops:

Jeg er litt lite på KG fordi jeg har fått dilla på NM og de grønne prikkene :oops: Elsker å gi og få grønne prikker. Øker selvfølelsen..hehe.

Meta: Ja, tannlegen er mye værre så bare gled deg du. Det kan ha noe med at jeg hadde en grei fødsel og var ikke redd...mens jeg er livredd tannlegen....

Nå sitter mannen i stua og spiller "wish you were here" på gitaren sin. Han har spilt nesten hver kveld på den siden han fikk den til bursdagen sin...og han sier stadig vekk at det er den beste bursdagsgaven han noensinne kunne fått. Utrolig koselig å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått med meg at du har flytta inn hit, jeg :oops: Var vel ikke så veldig aktiv i dagboken din på gravidsiden heller, men selv om jeg ikke ga ord fra meg, så leste jeg alt som står der likevel :wink:

Jeg lurte også på Metas 'vannlekkasje' tidligere i dag. Men kom på nå at jeg har glemt å spørre. Litt sosete om dagen jeg nei? :roll:

Grattis med stor gutt og salg av leilighet og over halvveis med tannlegebesøkene og hele pakka! :danse:

Ha en super uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...