Gå til innhold

Referanser i APA format i teksten...Hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som kan hjelpe meg litt? jeg skriver en oppgave der jeg gjerne vil ha med et avsnitt som inneholder mye nyttig informasjon men har flere forskjellige forfattere, og da blir jeg usikker på hvordan jeg skal gjøre det. det er første gang jeg bruker kilder så jeg er veldig usikker..

avsnittet er formulert ca:

"årsakene kan være eksempel 1 (Ola & Nordmann, 2001), eksempel 2 (Kari & Pettersen, 2012) og eksempel 3 (Hansen & Nilsen, 1813)"

Hvordan skal jeg få med alle referansene til eksemplene? Hvordan formulerer man dette? Kan jeg bare skrive "gjengitt i (boka mi)" etter alle eksemplene?

Elller kan jeg f.eks skrive:

"(forfatter og årstall i pensumboka) viser til eksempler på s. 32 at årsakene kan være eksempel 1 (Ola & Nordmann, 2001), eksempel 2 (Kari & Pettersen, 2012) og eksempel 3 (Hansen & Nilsen, 1813)"

Håper noen skjønner hva jeg mener :P



Anonymous poster hash: e55af...227
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv har jeg ikke alltid vært så supernøye på det om jeg f.eks har to kilder i samme setning skriver jeg gjerne begge kildene etter setningen, i rekkefølge poengene kommer i: setning blablabla (kilde 1; kilde 2). Men skjønner godt du vil dele det opp mer når det tross alt er 3 kilder. Jeg tror eksempel 1 kan du fungere fint. Skjønte ikke helt eksempel 2, hvordan kan du si at forfatteren av en pensumbok på en side viser til eksempler fra andre bøker? Hvis den ene forfatteren viste til alle eksemplene du har valgt ut, er det den boka du har tatt det fra som skal referes til, ikke de forfatteren har referert til. Skjønner? Hvis du har valgt ut eksemplene fra ulike bøker ville jeg gjort det som i eksempel 1.

Om du fortsatt er usikker kan du jo bare sende en henvendelse på søk og skriv sine nettsider (sokogskriv.no), de har en "spør oss"-greie på høyresiden når du går inn på referansestiler -> apa 6th.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...