Gå til innhold

Øvelser for å trene ryggen (korsryggen)?

Arielle

Anbefalte innlegg

Kjenner at det er på tide å begynne å trene opp ryggen min litt, og da spesielt korsryggen. Er d noen som har noen effektive øvelser som de vil dele med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!!

Vet du hva du kan gjøre....

Gå inn på www.iform.nu og så litt nede på siden står det "øvelser". der kan du velge forskjellige som er forklart med bilde og tekst. Ikke bare for rygg,men også maaaaaaaaaaaaange andre øvelser. Jeg har ikke prøvd noen av dem,men IFORM bruker å ha mange bar tips nåe det gjelder øvelser. det var det jeg hadde iallfall....

Lykke til!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste øvelsen jeg vet om er når man ligger på mage, løfter armer og ben, og tar et svømmetak med armene før man senker armer og ben, og gjentar :) Stram magemuskler.

Diagonale løft er også bra. Ikke løft høyt, men streeeekk deg så langt du klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligg på magen med pannen i gulvet og hendene ned langs siden av kroppen. Stram musklene i mage, bak og lår. Lukk skulderbladene og løft overkroppen rolig fra underlaget, ca 10 cm hvis du ikke er vant til ryggøvelser. Det absolutt viktigste når du trener ryggen, er å samtidig stramme magemusklene. Da belaster du ikke ryggen for mye. Det er også viktig med sterke magemuskler generelt hvis du sliter med vond rygg.

Jeg fikk et program med mensendieck-øvelser da betennelser i rygg- og hofteparti slo meg helt ut. Jeg måtte gjøre øvelsene to ganger om dagen, men det hjalp virkelig! Trening er det beste mot vond rygg, å hvile gjør bare vondt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...