Gå til innhold

Juci i ukjent terreng


Juci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk, takk, takk alle sammen! Er litt glad nå, ja!

:danse: :danse: :danse: :danse: :danse: :danse:

Tusseladden, så hyggelig at DU er her også, da! Det må jeg si! :-D Men det var bra magnhild spurte hvem du er, for ellers er det ikke sikkert jeg hadde visst det heller! :ler: Jaja, hadde kanskje skjønt det p.g.a. bostedet.

Men jeg visste ikke at tante visste om dagboken til CD? Men uansett, den er verd å lese ja! Og hun har jo fått en svær heiagjeng etter hvert, og det FORTJENER HUN, fordi hun er den beste! Og magnhild, jeg kan tenke meg at hun var kjempeglad i gårkveld, ja, men hun var nok ikke den eneste - jeg fikk helt frysninger når jeg leste meldingen hennes om hvor mye penger det ble. Måtte ta meg hardt sammen der jeg satt (var på en liten konsert) for å ikke felle noen gledestårer der, ja!

:heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa er jeg paa JOBB! :-D

En veldig bra start, alle virker kjempegreie, og det blir mye aa ta fatt i! Har jo ikke faatt innredet meg helt her, da, men det tar vi litt etter litt.

C dro utenbys i dag og kommer ikke hjem foer paa onsdag, og naa ringte de her i sted og sa de ville gjerne ha meg til Amsterdam onsdag til fredag, saa da faar vi ikke sett hverandre hele uken. Men det klarer vi nok fint. Blir jo spennende aa dra til Amsterdam, da! Har riktignok vaert der foer, men likte meg godt! Faar ta med kameraet, kanskje jeg faar tid til aa ta et par bilder ogsaa? Men det blir vel mest jobb, ja... Pleier aa vaere saann.

Har jo avtale for aa se paa HUSET torsdag morgen sammen med vaar arkitekt-venn, men det faar da C gjoere uten meg. Vi satt i og "bygget paa" det i gaar paa PCen, saa vi er enige om hvordan vi vil ha det. Saa gjenstaar det bare aa se om det gaar an og hva det koster. Vi er ogsaa enige om at vi vil ha dette huset (hvis utbyggingen tillater det)! :-D

Med ham som vil kjoepe huset (gaarden) som leiligheten vaar er i ble vi IKKE enige, for han ville ha en altfor hoey pris, og det er helt utelukket for oss. Saa da fikk vi et tilbud fra ham som eier huset naa - en viss sum penger og ingen husleie fra naa av hvis vi skriver under paa at vi flytter ut senest om 6 maaneder. Og det tilbudet har vi tenkt aa ta imot. Saa da blir det hybel hos svigers om et halvt aar hvis ikke hus-kabalen gaar opp! :o

Men det ordner seg nok. Det gjoer som regel det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusseladden, så hyggelig at DU er her også, da! Det må jeg si! :-D Men det var bra magnhild spurte hvem du er, for ellers er det ikke sikkert jeg hadde visst det heller! :ler: Jaja, hadde kanskje skjønt det p.g.a. bostedet.

:-) Vet ikke om jeg hadde skjønt det.... ikke med én gang, i alle fall... :klø:

Uansett: Kjekt å treffe deg her også, Tusseladden. Sier til deg som jeg sa til lillesøster: Det er som om dere ikke bor så langt unna likevel...

Men, Juci, ang. innlegget ditt over; det høres ut som om det ble bra respons på aksjonen?

Har også tenkt å kopiere litt musikk til deg,- både nytt og gammelt. Jan Eggum (gammel, "før og nå"), RHCP live (ny), Kings of Convenience (ny). Si ifra hvis du har allerede anskaffet deg dem. :digge:

Når begynner du i jobb? Klarer du å få med deg kurset først?

I går kveld klarte jeg omsider å få frem symaskinen og ta fatt på det første av mange prosjekter :P . Bare synd at tiden går så fort... :o ... Vel-vel, en time i dag og en i morgen så blir jeg vel ferdig til slutt.

Oppskrift på nektarinsyltetøy kommer også :sikle:

Ha en fin-fin dag. :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine::kjempesinna::frustrert: :evil:

C ringte meg i gaar kveld og sa at megleren hadde ringt ham og avlyst avtalen vi hadde paa torsdag, fordi nevoen til han som skulle selge huset plutselig hadde bestemt seg for at han ville ha det! GRRRRRRRRRRRRRRR! Det var dritkjipt, naa som vi hadde snakket saa mye om det og tenkt saa mye paa det og i grunnen bestemt oss!

Naa er jeg i Amsterdam! :hoppe:

Skal ha en del moeter og bli kjent med en del folk, men hittil har det ikke blitt saa mye av det (er blitt presentert for mange, da). Men jeg har faatt meg en arbeidsplass med PC og 29 MB dokumenter aa lese gjennom, og der staar det i hvert fall mye som er godt aa vite og som gir godt inntrykk av prosessen i hvert fall.

Saa jeg kan ikke sitte her og skrive dagbok, nei! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legne siden nå, Juci!!! :roll:

Hvor er du og hva gjør du?? På tide med litt oppdatering! Er nysgjerrig på hvordan Amsterdam var og hvordan den nye jobben er, nå som du har vært der noen dager.

Jeg og gubben bare går her og drømmer om New York, vi. Og gleeeder oss masse masse til å dra.

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, nå er jeg tilbake igjen her!

Det var flott i Amsterdam! Jeg visste jo at det er fint der, men jeg hadde glemt hvor fint - det er jo bare en helt nydelig liten herlig by! Og så var det så fint vær også, sånn skikkelige deilige høstdager med sol og fin temperatur. Folkene på kontoret der er skikkelig greie, alle sammen veldig unge og ivrige. Det ble litt sånn ad hoc med disse møtene, men det ble veldig effektivt likevel, for det var hele tiden en eller annen ide eller et prosjekt som skulle diskuteres eller forklares, eller en person jeg skulle bli kjent med, og etter som dagene gikk, fikk jeg liksom lagt sammen mange av bitene i det store bildet. Men fikk ikke tid til alt jeg skulle gjort der, som f.eks. et lite kurs i to av systemene de bruker, så jeg må nok sannsynligvis tilbake igjen denne uken, onsdag til fredag! Det er bittelitt dumt i og med at jeg har time hos gynekologen onsdag ettermiddag for å kontrollere at alt er bra etter operasjonen. Men ok, den kan jeg sikkert forskyve uten å måtte vente så altfor lenge på ny time. Er jo kjekt med en tur til Amsterdam i ny og ne, da, det er jo ikke slikt man får hver dag! :-)

I dag har vi vært og sett på et hus igjen. C er helt i fyr og flamme, jeg er litt mer skeptisk. Mest fordi det ligger litt i utkanten etter min mening... Da er jeg nesten nødt til å skaffe meg bil. Hmm... Vi får se. Det var veldig fint, da, eller rettere sagt kan vi gjøre det veldig fint. Og så var det ikke så veldig dyrt heller. Etter min mening kan det ikke virkelig måle seg med det huset vi egentlig ville ha, men det er det vel ikke mye som kan. Det er dessverre svært sjeldent det er noe brukbart til salgs i det strøket, spesielt til en pris vi har råd til.

Så sånn er det!

Når er det konserten er, CD? Og hvor lenge planlegger dere å være i New York - jeg regner med dere tar noen dager ferie når dere først er der? Høres i hvert fall utrolig digg ut! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal være der i fire dager. Drar herfra lørdag 16. oktober og er hjemme igjen 21. oktober. Og 22. oktober er det ny runde med cellegift... :-? Konserten tror jeg er 19.

Så det blir noen dager med "fri" også! :P Håper at formen holder seg så god som den er nå, for da blir det MASSE shopping på oss!!! Noe fra det store eplet du ønsker deg til bursdagen? Åh, det skal bli så kjekt!

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si at jeg lever i beste velgaaende - er tilbake i Amsterdam og har vaert her siden i gaar morges, masse aa gjoere og fullt kjoer (men paa en positiv maate). Naa har jeg sittet og testet noe greier, saa naa er jeg saa oer i hodet at jeg maa dra hjemover (rettere sagt til hotellet). Kanskje jeg skal benytte meg av sen-aapne butikker her en gang til og se om jeg faar shoppet litt mer? Har jo noen timer paa meg... :-D

Ny oppdatering i helgen en gang - ha det best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det søndag, og jeg har åpnet pakken...

Tusen takk! :danse: Moro med pakker! Men jeg skjønner ikkek helt hva det er for noe.... :klø: Forklare??

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt, CD: Det er tryllekrem! ;-)

Åååååååh! Min - når sant skal sies - peneste kollega, men også mest utilnærmelige hittil (ikke uvennlig, bare litt tilbaketrukket i sin egen krok) er en sånn som lager mat til oss i blant! Så nå kom han nettopp bort her og spurte om vi ville være med på felles salat i dag: Ruccola med prosciutto og fersken!

:sikle::sikle::sikle:

Hørtes det fristende ut eller??? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er alene hjemme med en hund i kveld... Foreldrene til C er på ferie, og vi er hundepassere. Det er greit nok så lenge C tar seg av hunden - ikke det at jeg er redd den eller ikke liker den, men jeg har overhodet ikke noe peiling på hunder. Men i kveld må C jobbe lenge, og da jeg kom hjem, var hunden helt tussete. Så jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre. Først tok jeg den med ut en liten tur - det hjalp litt. En liten stund. Men nå er hun helt sprø igjen, virrer rundt her, griner, hyperventilerer, sukker, murrer, bjeffer litt, ... Hvis det hadde vært en baby kunne jeg kanskje trøstet den på et vis, men hunden blir bare enda sprøere hvis jeg prøver å roe den ned - så da er det eneste jeg kan gjøre å kjefte og sende henne bort på plassen sin! Håper C kommer hjem snart... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte forresten til jobben i dag for første gang! Jeg er nemlig litt pysete når det gjelder å kjøre "nye veier"... Men så er jeg dødstøff etterpå, he he.

I dag var det nemlig sånn at jeg nesten var nødt til å kjøre, for jeg har tenkt å begynne på karate-trening igjen (holdt på med det i noen år for en fem-seks år siden), og da måtte jeg dra og melde meg på innen klokken halv syv i kveld. Og det klarte jeg - kom dit fem på halv... :roll:

Og så fikk jeg ladet batteriene litt igjen, og dessuten er det bare en utrolig deilig følelse å kjøre motorsykkel. Så!

Og det skal bli deilig å begynne med karate igjen! Det er skikkelig deilig trening! For det første for behersking av hele kroppen, for det andre for konsentrasjonen, for det tredje for selvtilliten, og for det fjerde for å få ut eventuell aggresjon - det er rart hvor mye skjult aggresjon som plutselig kommer opp i dagen når man først får en medisinball å slå i eller en motstander (som selvfølgelig kan forsvare seg) å sparke til! :ler: Dessuten er det så godt å få skrike skikkelig ut. Det er det faktisk veldig mange som har problemer med - jeg hadde også det i begynnelsen. Det er så morsomt å se på nybegynnerne: Hvis oppgaven f.eks. er å slå/sparke en viss kombinasjon som avsluttes med et slag med kamp-skrik, så kommer det bare sånne lave "huh!"-lyder. Hi hi hi hi hi!!! Og så tør man etter hvert - og det er noe jeg bare kan anbefale dere alle sammen: Slå hardt i bordet (eller et sted det ikke gjør så vondt) og BRØL! Det er veldig befriende.

Men det jeg egentlig hadde tenkt å gjøre nå var å se om jeg finner ut hva som står i den diagnosen jeg fikk tilsendt fra sykehuset forrige uke en gang... har ikke hatt tid til å se nøyere på den ennå. Det er seks linjer med lege-latin, jeg skjønner omtrent bare 60% av de ordene som står der (og det er ikke lyg en gang!)... Kontroll hos gynekologen min på mandag, så hvis jeg ikke finner alt på internett, kan sikkert han fortelle meg alt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for det! Den var ikke så verst, faktisk, men i grunnen litt for kort...! I dag brukte vi noen timer på å vaske og støvsuge bort alle spor etter hunden også, så nå er det rent og pent her, ja! Og så var vi ute og prøvekjørte en smart cabriolet, det var gøy! En venninne av oss er smart selger, så hun skaffet bilen. Og når jeg først skulle kjøre bil med automatisk gir for første gang i mitt liv, så var det jo ikke verst at det var en sånn snerten liten cabrio. ;-) Men jeg må si at jeg ikke ble overbevist om at det er bedre enn manuell - liker nok best å bestemme selv hvilket gir jeg skal kjøre i, ja.

I kveld har vi ryddet i vin-skapet og laget liste, så nå vet vi hva vi har inni der også - det var mye spennende der! :perebrus: (Men ikkeno pærebrus, altså...)

Og nå er jeg skikkelig :Gjesp: , så jeg tror det er best jeg tar kvelden. Tror det blir litt stress på jobben i morgen, faktisk. Og siden jeg har time hos legen kl 4 eller noe sånt, blir det jo litt kort dag i tillegg.

Så dere får ha en god natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja, ... Kontrollert og funnet i orden. Fikk til og med "offisielt" grønt lys for å bli gravid (selv om jeg ikke spurte om det - har inntrykk av at legen min er mer opptatt av det enn jeg er selv :ler: ). Det var altså tydeligvis et avbrutt svangerskap som hadde forårsaket cysten. Ikke vet jeg når det skal ha vært, men det samme kan det være - det har hittil aldri "passet" likevel, så da er det like greit.

Nå skal jeg lage meg en salat, og så er det korøving i kveld, hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...