Gå til innhold

Juci i ukjent terreng


Juci

Anbefalte innlegg

Dette åpningsinnlegget i min første online dagbok har jeg skrevet mange ganger nå...! En gang full av PMS, en gang full av optimisme og pågangsmot, en gang full av dramatikk, osv... :-D Men i dag tror jeg er en nokså nøytral dag, LITT melankolsk kanskje - eller er det bare pga den sangen de spiller på radioen akkurat nå?

I alla fall. Jeg har nemlig lurt mye på dette med dagboken. Nå har jeg lest omtrent 150 sider av andre sine dagbøker, og jeg synes det er flott at dere skriver (spesielt en av dere, men det kommer vi sikkert tilbake til). MEN: Skal jeg virkelig begynne på dette? Blir jeg da sittende pal foran PC'en for å skrive dagbok hele dagen? Kjenner meg selv så godt at jeg vet at det er overhengende fare for det, ja... Men jeg klarer forhåpentligvis å ta meg sammen. Hvis det ikke blir slik at jeg får "dårlig samvittighet" hvis jeg ikke skriver på en uke, da! Kanskje jeg skal begrense det på forhånd, sånn at jeg slutter ved en spesiell begivenhet? Men hva skal det være? Og det hjelper vel ikke det heller, ser jo på alle de som har skrevet gravide-dagbok og bryllups-dagbok osv. og så bare fortsetter med generell dagbok etterpå :-D

Og så er det dette med hva man skal skrive og hva man ikke skal skrive. Hvor langt ut skal jeg ta den, liksom? Det blir jo litt sånn at "(b)ordet fanger". Når du har skrevet noe, så står det der. Klart man kan slette, men er det da riktig? Hvis jeg er nede en dag og tømmer sjelen min her, så var jo det riktig da, selv om jeg bobler over av lykke dagen etter? Men hva hvis jeg er sur på noen og skriver om det, og senere, når jeg har fått det på avstand, ser jeg at det ikke betyr noe - da må jeg gjerne be om unnskyldning?

Skit, det er vel bare å hoppe i det og se hva som skjer. Det er nok av fakta å skrive om likevel, så kanskje jeg automatisk styrer unna de store følelsesmessige utbruddene ;-) Utgangsposisjonen er i hvert fall (sett med dagens innstilling) at jeg leter etter jobb, og så leter jeg litt etter hus, så jeg er i en liten sånn omveltningsfase for tiden. Så får vi se hvor det fører hen! Mann leter jeg ikke etter, for på den fronten har min kjære samboer C etablert seg godt (og jeg tror og håper han blir værende der). Og neste fakta er at et nybakt brød piper i bakemaskinen på kjøkkenet, så dermed er denne innledningen slutt. Tilbake til hverdagens plikter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss - det gikk da fort? At det kom gjester her, mener jeg! Det var hyggelig, takk for besøk og gratulasjoner! :-)

Det har i grunnen ikke skjedd noe spennende siden i går. Brødet ble bra :sikle: og i går kveld var vi ute og spiste med "svigers" & co, og så en liten tur på stamm-puben, der vi i grunnen bare så litt på Olympiade-åpningsseremonien mens jeg hørte på min kjære's søster fortelle om hvor flott det er i Hellas (hun har nettopp kommet hjem fra fire ukers ferie der, noe hun gjør hvert år (hun er lærer)). Altså ikke særlig spennende, som sagt. Ingen jobb, intet hus. Men det får man vel heller ikke vanligvis på en fredagskveld, så vi får si oss fornøyd med det.

I kveld skal vi på besøk til noen venner som nettopp har flyttet inn i helt ny loftsleilighet, så får vi se om den er like fin som den som vi bor i ;-) Og der skal vi spille spill, så det blir sikkert kjekt.

Ønsker en fin helg til alle dem som måtte stikke innom her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen! Tusen takk for alle hilsnene, det var virkelig hyggelig! :-D

Tidlig oppe i dag, for vi snudde litt om på døgnrytmen i helgen. Vi ble nemlig sittende og spille spill til klokken ble kvart over fire natt til søndag, så da kom vi ikke i seng før fem, sov til tolv og la oss igjen i elleve-tiden i går. Så da var jeg ferdig å sove klokken halv syv i morges...! Så nå har jeg dusjet og sitter her med frokosten og kg. Skal på jobbintervju klokken kvart over ti, så jeg har litt tid. Heldigvis er det nokså tidlig, for da kommer det ikke til å være så varmt. Det er meldt 30 grader i dag, og det er 19 ute allerede nå. Dagens horoskop ser lovende ut også, så det blir sikkert bra.

Loftsleiligheten til vennene våre var forresten veldig fin. Ikke helt min innredningsstil, men det var i hvert fall en stil. Mange folk som har DE fine leilighetene og så helt fjern innredning. Men denne var altså fin. De hadde ok store terrasser både på sør- og nordsiden "nede", og fra nordterrassen gikk det en vindeltrapp (som riktignok var veeeeldig smal og bratt) opp på en stor takterrasse, den var sikkert 70m2. Og utsikt over hele byen! I hvert fall ble C og jeg enige om at det ikke MÅ være hus, vi kan eventuelt kjøpe en sånn leilighet også. Vi bor jo i en leid sånn leilighet nå, og den er helt nydelig egentlig, men kontrakten vår går ut om tre år. I hvert fall satte vi oss ned og lette etter både hus og leiligheter på internett i går ettermiddag, og vi fant nå et par som kunne være interessante. Tok en liten kjøretur for å se om vi fant dem også, men fant ikke alle. Men jeg skal ringe på dem alle sammen i senere i dag, når jeg kommer tilbake fra jobbintervjuet.

Men nå får jeg rydde litt her, for stablene med blader, bøker, diverse post, jobb-ting, søknader osv. begynner å bli faretruende høye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren, nå tenkte jeg at jeg skulle kose meg med resten av de stenfrie druene jeg hadde kjøpt, og så har C tatt dem med seg på jobb! :-( Så da ble det pære i stedet. Men greit det og. Egentlig burde jeg ha sett at han tok dem med seg, for jeg kjørte med ham til jobben i morges. Men da var jeg så trøtt at jeg ikke fikk med meg noe særlig i det hele tatt. Det var nemlig sånn at det var grillings på jobben hans i går kveld, og da fikk vi "vedhengene" være med også (vi pleier å få lov til det, de er ikke så mange ansatte). Og jeg trodde at C hadde kjørt på jobb med motorsykkelen sin om morgenen, for bilen stod parkert i gaten utenfor huset her. Så da tenkte jeg at jeg og kunne kjøre motorsykkel. Og heller la ølet være øl, liksom. Men da jeg i full motorsykkelmundur åpnet døren til bakgåren der vi parkerer syklene, så jeg jo at de stod der begge to... Men da var det for sent å gå opp igjen og skifte klær og greier OG på et annet vis komme seg til grillfesten, så da var det bare å kjøre. Dessuten var det så lenge siden jeg hadde kjørt nå at det bare var godt å få lade batteriet litt. I hvert fall ble det nå både øl og vin på meg etterpå (og vi var selvfølgelig av de siste som gikk - klokken halv tre!!! Snoooooork...), så da måtte jeg ned igjen dit i morges for å hente sykkelen, da.

Jobbintervjuet i går gikk forresten svært bra, det var særdeles hyggelig. Dessuten var jeg GOD. (Om jeg skal si det selv). Det var et sånt headhunter firma jeg var hos, så jeg visste faktisk ikke hvilket firma det egentlig dreide seg om, bare hvilken bransje det var. Men det hørtes ut som en spennende jobb, så det hadde sikkert vært fint hvis jeg fikk den! Men vi får se, han skulle gi meg beskjed om ca. to uker om jeg kom videre til neste runde eller ei. I alle fall har jeg feng shui-optimert jobb-og-karriere-hjørnet av leiligheten vår nå så godt det lar seg gjøre, så da er det bare å la den gode energien strømme fritt og skaffe meg drømmejobben :-D

Og så var det drømmehuset, da... Det får jeg også gjøre noe mer med, come to think of it. Får fortsette på ringerunden fra i går og få avtalt noen visninger her, så det kommer litt fortgang i tingene! Men først må jeg se om jeg finner en kanonkul t-skjorte som jeg så i Henne på internett ett eller annet sted. Sånn MÅ jeg ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaisn du!

Så du har endelig satt i gang med egen dagbok? Så hyggelig! :-) Du må fortelle litt om den jobben, der. Det hørtes spennende ut. Kansskje vi klarer å få kontakt på messenger en dag.

Den T-skjorten... Send meg et bilde, så skal jeg se hva jeg kan gjøre med det. Kanskje jeg klarer å finne den for deg

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!!

Her formerer dagbokskrivere seg...

Sikkert bare koselig tenker jeg.

Men du, hvilken type musikk er det du/dere er på utkikk etter. Vi har mye som er firstemt, men vet ikke helt hvilken type musikk jeg skal se etter. Men noe har jeg jo. Må kanskje ta kontakt med dir også som komponerer for oss. Hun har copyright på det hun lager... Men det skal gå bra. Så bare gi beskjed du om hva du ønsker, så skal jeg se gjennom permen min jeg... ;)

Lykke til med jobb og hus og alt mulig!!!

:klem: Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig dagbok du har! Det er spennende å lese andres dagbøker på nettet - man får en sniktitt inn i andres liv, og det synes jeg er spennende. Men det er nok litt viktig å tenke gjennom hva man skriver her inne, siden det tross alt er ganske "offentlig".

Jeg forteller ganske mye, men så er det andre ting jeg forteller lite eller ingenting om....

Lykke til med hus- og jobbjakt, det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er meldt TRETTIFIRE GRADER for i morgen!!! :o

Så da tror jeg rett og slett jeg må ta meg litt is nå med en gang, bare for å forberede meg :-D

Har oppdaget en grise-god valnøtt-is med skikkelig store valnøtt-stykker i, og den er ikke dyr engang. Blir litt av den, ja... He he. Med nesquik-sjokoladesaus på. Eller "spikk", som min nevø på to og et halvt kaller det. Han er ikke så nøye med alle stavelsene.

Men hva i huleste skal jeg finne på når det er trettifire grader ute? Jeg tror jeg får bare ta og pakke en liten sekk og begi meg til nærmeste bad. Og finne en plass i skyggen. PC har jeg heller ikke, for C skal utenbys fra i morgen til torsdag kveld, og da trenger han laptopen... :grine: Så da må jeg være offline i TO dager! Det var vanskelig nok FØR jeg begynte med denne dagbok-skrivingen (og -lesingen), hvordan skal det gå nå?? Kanskje jeg skal begynne å lese den siste uleste boken jeg har - en krimbok som pappa la igjen her sist de var på besøk.

A propos besøk: Det er jo bare SÅ strålende med alle disse dagbok-besøkene jeg får her, da! Koselig! :-D

Magnhild, takk for pm og info!

Og til deg, CD: Jeg var nå litt spent på hvor lenge det kom til å gå før du oppdaget meg, ja... At det er her jeg gjemmer meg *hi hi* Ja, jeg klarte nok ikke å motstå fristelsen til å lage min egen dagbok. Ble jo så revet med av din, vettø. Nå skal forresten ikke du styre noe med noe t-skjorte til meg. Men hvis du vil se den, og tilfeldigvis kommer over et Henne (vet ikke om de har det i Danmark? Ellers så har du det gjerne hjemme? Husker ikke det), så dreier det seg altså om den på side 26. Den hvite og blå med elefant på. Fant en hel del sider som solgte t-skjorter i det merket, også med lignende trykk, men jeg skulle gjerne hatt den typen der (ermeløs raglan). Og det har jeg ikke funnet ennå. Men jeg gir meg ikke så lett, den skal nok bli min til slutt.

Ha en fin kveld og noen fine dager alle sammen - neste oppdatering tidligst på fredag!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trettifire grader?! :o Da er ikke du mye i Norge :tunge1: Her regner det for øyeblikket.. :(

Tenkte bare jeg skulle si grattis med dagbok, jeg - du har en fast leser allerede :wink:

Ha en flott uke videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

BACK! Laptopen altså, jeg har jo vært her hele tiden. Så nå blir det lang oppdatering her :-)

Forresten tusen takk til jolie og *Hanne* som fikk loset dagboken min over på side 2 (*stolt*)!

18. august

OK, nå er klokken 18 og termometeret viser 32,8 i skyggen. Og det er ingen grunn til å tvile på at det stemmer, for de sa det samme på radioen for kun et par minutter siden. Har tilbragt hele ettermiddagen i bad. Heldigvis fant jeg en plass med litt skygge, pluss at det har blåst en lett vind i hele dag, så det var faktisk ikke ille i det hele tatt. Og vannet i bassenget var forfriskende KALDT! Nå har jeg inntatt middagen på terrassen og sitter her og nyter et glass kjøleskapstemperert prosecco - luksusliv! Selv om jeg må skrive dette her på Palm'en min og faktisk ikke har noen mulighet til å få det sendt over til PC'en når den er her igjen... Så jeg må nok skrive det på nytt, ja. Godt jeg hadde maskinskriving som valgfag i åttende! :ler: Men jeg er faktisk MYE bedre til å skrive på tastatur enn å skrive for hånd etter hvert! Skremmende egentlig... Men det er nok ikke bare meg som har det slik, sant?

Nei nå ble det så nydelig ettermiddagslys her, jeg må ta noen bilder. Har jeg forresten nevnt at jeg faktisk egentlig skulle vært en høyst respektert og litt sånn småberømt (i de rette kretser) kunstner av noe slag - f.eks. designer eller fotograf? I stedet er jeg altså blitt arbeidsledig reklamedame/datababe. Hm.

19. august

I dag var det ENDA VARMERE! Waaah! Og i dag var det ille. Har vært og spist lunsj med tre eks-kolleger. Av dem er det bare en som fremdeles er i det firmaet vi jobbet sammen i, og hun skal si opp den 31., for hun orker ikke det tullet der lenger. Ledelsen er blitt FRYKTELIG dårlig, ja. Men kjempekos å lunsje med dem og se dem alle igjen! På veien hjem var jeg innom butikken og kjøpte litt mat, og da fikk jeg mest lyst til å legge meg litt oppi kjøledisken der, he he he...

Men så holdt jeg meg innendørs resten av dagen, for der var det i det minste ikke SÅ varmt. Og fikk endelig sydd en shorts som jeg har gått og tenkt på i månedsvis nå! Hurra! En ting til strøket fra to do listen! Og den ble faktisk veldig fin også. Men på slutten der, da jeg hadde sydd i glidelåsen og linningen og strøket over den, da måtte jeg si høyt til meg selv: "Så, du VET at hvis du ikke legger den opp også nå med en gang, så gjør du det ALDRI! Da blir det hengende et par 95% ferdige shorts i skapet i årevis". Så da fikk jeg gjort den HELT ferdig (*stolt igjen*).

Og om kvelden ringte jeg til mamma, for hun hadde bursdag, og så kom pusen min hjem, og vi spiste på terrassen (28 grader kl 21...? Det kan vi leve med! :-D) og koste oss. Og pratet om alt som hadde skjedd de siste to dagene, om nye prosjekter på jobben hans osv. Og jeg kom med et par ideer og tips til hvordan de kunne gjøre forskjellige ting. En eks-kollega av meg har jobbet hos dem nå i et halvt år ca., en annen skal muligens begynne der nå, og hun som skal si opp den 31. august har jeg også "formidlet" dit. Så hvorfor skaffer jeg jobber til alle og gir tips og råd til prosjekter og sånt, og så sitter jeg her uten arbeid selv...?? Men jeg syns jo det er bare hyggelig, da. Satser på at det gir god innflytelse på karma, så jeg får det igjen med renter en gang. Om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du igjen ja!!!

Synes du skulle vært en småberømt fotograf jeg...

-for da kunne du jo tatt stilig bryllupsbilder av meg og mannen... Dessuten, synes du er litt av en fotograf, har sett bilder ja... ;)

Ha en fin fredag, om det blir for varmt så kan jeg godt sende sørover en liten høstregnskur vi har her i dag! :Nikke:

:klem: Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp oppdatering:

Var og så på et hus i går, et rekkehus, men det var ikke noe særlig. Hagen var bitteliten og alle naboene rundt kunne se rett inn der... Til gjengjeld hadde man da ingen utsikt. Så det sa vi med en gang at det ikke var aktuelt. Vi skal og se på et annet i dag, om en time. Sitter her og venter på at C skal komme hjem, han har vært og vasket bilen. Det huset er ikke helt i "topp form", men så er det ikke så dyrt heller. Så i hvert fall fint ut fra utsiden. Syns det høres mer gøy ut med et hus som man må gjøre litt med enn et som er helt fiks ferdig, for da kan man lage det litt mer sånn som man selv vil, kanskje. (Ikke sikkert jeg syns det er like gøy når vi står midt oppi alt arbeidet og det aaaaaaldri tar slutt, he he).

Magnhild, takk for regnskuren - den kom fram.... :roll:

Der kom C! :-D Off we go.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...