Gå til innhold

Juci i ukjent terreng

Juci

Anbefalte innlegg

Hei på deg, vennen min! :kose:

Er innom som snarest. Er travelt opptatt oppe i tv-stuen med å spise nøtter, drikke gløgg og julebrus (uten vodka denne gangen...) og pakke inn julegaver. Din gave er pakket inn forlengst og levert på Stølen. Foreldrene dine var ikke hjemme, så nok en gang ble gaven puttet i postkassen. Håper det gikk bedre denne gangen enn det gjorde forrige gang jeg la pakker der... :roll:

Ville bare ønske deg en riktig god jul. Håper dere får en riktig fin tur til storesøster og hennes familie. Det blir sikkert trivelig å treffes der, alle sammen. Og jul sammen med barn er noe helt annet enn jul med bare voksne. Bare vent og se! :P Det er köstlich!

Vi skal feire her hjemme. Vi har i grunnen begynt allerede. Juletrærne er pyntet, pepperkakene og kokosmakronene er ferdige, og vi har god tid og nyter dagene. Jeg skal ha cellegift på tirsdag i romjulen, så det er greit å fremskynde julen litt, tenkte vi. Det ser til og med ut som om det blir hvit jul her på vestlandet i år. Kjekt for barna. Junior er en racer på akebrettet, og fadderjenten din ler så hun hikster når hun får være med. Hun er en tøffing. Er ikke redd for noe, og vil være med der det skjer. Kjekt! :Nikke:

Ha det fint, og hils gubben.

Juleklem fra CD :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei,

takk for hilsner, og GOD JUL til alle som maatte kikke innom her hos meg i disse dager!

Julehilsen fra langt syd paa kontinentet

:nissekone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back on track!

Det var noen kjempekoselige juledager sammen med hele familien, og niesen og nevøen min er noen herlige små solstråler! :nikker:

Jobb i går og i dag, fri f.o.m. i morgen. Vi hadde tenkt å feire nyttår sammen med venner i en hytte i fjellet, men så var det en del av dem som ikke kunne, så da blir vi her. Det synes i grunnen jeg var litt greit... Er blitt nokså forkjølet også, så det er fint å få noen dager helt i ro og fred sånn på tampen av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Juci er gått under cover... :o

Huff - det har søren meg vært fullt kjør helt siden sist jeg skrev her, omtrent. Jeg vil ikke engang TENKE på å prøve å gjengi alt her... Men summa summarum er i grunnen alt som før: Mye jobb, og fremdeles ingen løsning på bolig-spørsmålet, men vi kommer dit sakte men sikkert.

Nå sitter jeg her og spiser rømmegrøt :-D og ser på TV. Skulle egentlig vært på en bursdagsfest, men jeg har sendt C av gårde alene. For det første hadde jeg overhodet ikke lyst, for det har vært kveldsprogram hver dag de siste ukene (føles i hvert fall sånn!), og han som har bursdag er egentlig bare en venn av noen venner, og jeg har bare møtt ham tre ganger. Så ikke så viktig. Dessuten har jeg fryktelig vondt i korsryggen / nyreregionen der, så ille at det delvis gjør vondt å puste! :veldigsur: Håper det er bare fordi jeg har ligget skeivt eller noe sånt. Holdt på å gå rett på ræv (for å si det rett ut) på holken da jeg gikk ut av bilen her forleden kveld, så kanskje jeg forvred noe da. Satser på at det forsvinner snart. Skal til Amsterdam igjen på tirsdag og onsdag, så vi kan ikke ha noe sykdom og tull nå.

Og 1. mars får jeg en ny kollega, og hun kan gjøre ALT det jeg aldri får tid til, det skal bli BRA!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Oppdaterer igjen:

Jeg har endelig vært hos frisøren, jeg har vært i Amsterdam, jeg har vært på ski-dagstur, og jeg har fått ny kollega! Og i kveld skal jeg ut en liten tur med to greie eks-kollega jenter!

:heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt innlegg nr. 100!

(Og så ble det ikke mer spennende enn dette...?)

:-D

(Må gå og legge meg - godnattallesammen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann vennen.

Jeg er så spent på hvordan det går med bolig-prosjektet deres, jeg... Kan du ikke oppdatere meg litt på det? Det begynner vel å bli på tide å få fingen ut, eller??? :roll:

Hun du vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann iingvild! En super helg hadde jeg i grunnen - takk for det!

Bolig-prosjektet.... :sjarmor:

Det er nesten sånn at jeg er redd for å skrive noe om det, for da kanskje det ikke blir sånn som jeg skriver, bare fordi jeg skriver det... :roll:

Men OK, vi hopper i det.

Ting nummer 1: De har ikke fått solgt den leiligheten vi bor i nå ennå, så nå har megleren foreslått at hun skal spørre eieren om vi kan fortsette å bo her til de selger den (med tre måneders oppsigelse fra eierens side, kortere fra vår egen). Det går visstnok i orden, men vi har det ikke skriftlig ennå, så jeg tror det ikke før jeg får se det... Men det hadde jo vært fint, i og med at vi hadde fått litt mer tid på oss, så slipper vi evt. å måtte finne en nødløsning.

Ting nummer 2: Vi var og så på en takleilighet (eiendom) forrige helg, og den var veldig veldig fin... Så den skal vi se litt nærmere på. Men så er der to hus også som vi har sett på, og de trekker litt i langdrag når det gjelder pris osv. Men i og med at de liksom er LITT bedre enn denne leiligheten (f.eks.), er det vanskelig å bestemme seg for noe annet så lenge vi ikke vet sikkert om dette er noe vi har råd til eller ei...

Så sånn er ståa!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Hurra! Venninne U fikk frieri og ring til bursdagen sin i dag! :hoppe:

Og hennes - uhm, forlovede! Hi hi! - er en veldig god venn av meg som jeg studerte med (de møttes gjennom meg), så dette er jeg veldig glad for! :-D

Har ikke fått alle detaljer ennå, så hun bør bare komme på korøving i morgen kveld!

Når det gjelder bolig-saken er status forøvrig som nevnt over her, for den som måtte lure på det. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Oi, nå var det nesten litt lenge siden jeg var her sist igjen, ja!

I mellomtiden har jeg vært en tur i Amsterdam igjen (i dag og i går, var meeeget bra!), i Praha (en dag forrige uke, var ok), og dessuten har vi tatt en avgjørelse (for vår egen del) i bolig-saken. Og latt dem som eventuelt blir involvert få vite om det. Så nå er det bare å krysse fingrene og håpe at alt går slik vi forestiller oss, vær så snill... (finansiering, kontrakt, betingelser o.s.v.) :roll: Neste uke blir det sannsynligvis alvor - på alvor. Stay tuned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten pakket ut moppen for sesongen og har kjørt på jobb nå i en uke, selv om det noen ganger har vært en smule kjølig om morgenen... Men det er bare så fristende når jeg bruker 20 minutter i verste fall, og med offentlig transport tar det minst 40, gjerne 50 minutter! Men i dag begynte det å regne så smått akkurat i det jeg kjørte hjem, æsj. I morgen skulle det visst bli mer regn, så da får jeg la sykkelen stå.

Bolig: ikke avgjort ennå, men vi nærmer oss.... :o

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er grådig nysgjerrig på dette bolig-greiene! Hva blir det til og hvor og hvordan skal dere bo?? :roll: Finner jeg veien når jeg kommer om kun få dager? Hvor bor dere da, mon tro? :P Sikkert på det samme stedet som nå, men jeg vet jo i grunnen ikke hvor det er heller. Du får sende meg en mail med detaqljer for hvordan jeg skal finne veien!

JEG GLEDER MEG SÅNN TIL Å REISE!!! Det skal bli kjekt med en storby-reise etter gammalt. Lenge siden sist jeg var der nede hos deg, uten barn.

Carpe Diem, som skal på ferie snart! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hurra!

Nå er vi gjeldsmillionærer ( :o ) og leilighetseiere! :-D

Skrev under kontrakten forrige fredag (den 29. - altså dagen før vi teoretisk skulle ha flyttet ut ;-) ), og nå er det vårt!

Og siden sist jeg skrev her inne (det ble jo faktisk en stund siden, ja) har jeg vært en dag i Budapest og en dag i Warszawa (men det var bare jobb), og så har jeg hatt besøk "hjemmefra" i noen dager, og det var kjempekoselig! Og dessuten hadde vi SÅ flott vær, nesten 30 grader og sol! Etter at hun dro, kom våren tilbake for fullt, og nå er det bare 12 grader og vind og regn... I morgen kveld skal vi på open air konsert - da er det best vi tar på oss både lue og sjal, tror jeg :-(

Nå skal vi se ferdig en film vi begynte på her hin dagen (tok opp resten på video).

Ha det!

PS: Skriver forresten på min EGEN PC nå - har endelig fått rigget den opp i dag! Med flatskjerm og greier - dritstilig! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hui - kom hjem fra jobb i ettermiddag og gikk rett til gulvvasken. Og det holdt vi på med i over en time! Begge to! Og det var ikke fordi leiligheten vår er så utrolig stor (130m2), men fordi det lå tjukt med støv - ÆSJ! De er nå endelig ferdig med grovarbeidet nede i etasjen under, og plastikken i trappen ble fjernet. Og dermed var det fri vei for byggestøvet, og det la seg som et teppe over alt! Men nå er det rent her - enn så lenge...

Vi har planen ferdig for hvordan vi vil ha det nede i "vaskekjelleren i fjerde etasje" som vi nå har fått i tillegg til resten av leiligheten. Gjelder bare å finne møbler som passer til planen :-) Men i hvert fall skal det bli plass til mye rart der nede, for eksempel alle "hobby-tingene" mine, og symaskinen, og vaskemaskinen som sagt, og verktøyet til C, og lange kjoler, kåper, bunaden, osv. Hurra! :-D

Så pratet vi litt om kjøkkenet, fordi C hadde så mange gode ideer om hva vi kunne gjøre med det. Og de fleste ideene var jeg enig i, men jeg påpekte at kjøkkenet er det eneste rommet i denne leiligheten som vi egentlig ikke trenger å gjøre noe som helst med, så derfor vil jeg legge det prosjektet litt på is (i minst to år). Og det var han i grunnen enig i, så da droppet vi det igjen. (Tar vare på alle kataloger og inspirasjonskilder til neste gang temaet blir aktuelt - heldigvis er vi nokså enige om stilen, og det kommer til å bli dritlekkert når det engang blir ferdig :- )

Ellers så... Har jeg nevnt at jeg har fått meg min egen PC? :hoppe: Yess, endelig fikk jeg rigget meg opp og skrudd sammen alt her! Jeg kjøpte den jo av en eks-kollega som flyttet hem til Sverige for - nesten to måneder siden? :o Og så ble den bare stående her... Egentlig mest fordi jeg trodde vi skulle flytte snart likevel, så da var det liksom ikke noe vits i å plassere alt pent og ordentlig. Men så ble det jo til at vi blir værende, så da var det bare å smelle til! Så nå sitter vi da her på hver vår datamaskin og driver med hvert vårt! :kul: Det har faktisk hendt at vi har chattet på messenger med hverandre også, selv om det bare er fem meter mellom oss.... :oops: Men det var egentlig bare for spøk.

Nok for i dag! Szia! (Det er ungarsk og betyr hadet ;- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...