Juci Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter #81 Del Skrevet 4. oktober 2004 En hurra til: Det var nå nettopp mitt 60. innlegg, så nå er jeg ikke nybegynner lenger! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 4. oktober 2004 #82 Del Skrevet 4. oktober 2004 Gratulerermed "godkjent" legesjekk og med din nye status her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 4. oktober 2004 #83 Del Skrevet 4. oktober 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 4. oktober 2004 #84 Del Skrevet 4. oktober 2004 De kunne ikke si noenting om når det svangerskapet hadde vært altså? Skummelt, synes jeg, at det har vært gamle greier inni der... :o Men det er jo kjekt at de har funnet ut av det og ordnet opp i det og sånn, da. Og at du nå er klarert for å starte å skyte med skarpt når dere måtte finne det for godt. Tante er klar for å strikke sokker til en liten wiener eller wienerinne. Carpe Diem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 4. oktober 2004 #85 Del Skrevet 4. oktober 2004 Bra at alt er bra nå! Synes det hørtes litt skummelt ut også. fra bergen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter #86 Del Skrevet 8. oktober 2004 Neida, ikkenoe skummelt. Ikke ille med skumle ting som du får vite om først ETTER at de er ferdige! ;-) Jeg vil hjeeeeeem..... Sitter her og venter på noe som en kollega i London skal sende til meg, og hun blir ikke ferdig.... Alle de andre er gått her for lenge siden... :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 8. oktober 2004 #87 Del Skrevet 8. oktober 2004 Det er fredag og helg og livet er deilig!! CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter #88 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jepp! Det har du helt rett i, CD! Mrs L, takk skal du ha! :-) Jeg kom meg altså hjem til slutt. Gadd ikke å vente så mye lenger, bare sendte en beskjed til henne i London at jeg trengte de greiene på mandag, for jeg MÅ ha det online tirsdag morgen. Og hun mente at det skulle gå bra, så da satser vi på det. Nå sitter jeg her og koser meg med peanøtter og øl :-D og ser på TV med ett øye og surfer med det andre. Pappa var nettopp innom her, så da fikk jeg chattet litt med ham - CD, han også ble veldig glad da han leste siste nytt fra din front! (Hvem blir ikke glad av det, forresten??) C har sen kveld på jobben i dag - de skal ta i bruk en ny server, og det prosjektet er hans "baby", så da må han være der og feire innvielsen. Så det kan nok bli sent i kveld (eller natt), ja. Men det gjør ingenting, han må bare kose seg med serverne sine, det har han vel fortjent :-) Karatetreningen på onsdag var forresten like deilig som jeg trodde den skulle bli. Var litt usikker i begynnelsen, for jeg husket ikke mye, men det kom tilbake fort. Og da var det GØY! Har klart å få med meg en venninne også, så neste uke blir hun med. Hun har trent i en annen klubb før, og er litt mer på nybegynnerstadiet enn jeg. Men til gjengjeld har hun blått belte i judo, så hun kan i hvert fall slåss Mens jeg først driver og oppdaterer her, så kan jeg fortelle at det dessverre er intet nytt på husfronten - vi er fremdeles på intens jakt Men det går nok bra, ja - tror ikke noe annet enn det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter #89 Del Skrevet 9. oktober 2004 Våknet tidlig i morges i tom seng! Men ble ikke så veldig engstelig, vet at sånne data-ting kan ta tid. Så sovnet jeg igjen og våknet av at C låste seg inn - da var klokken kvart over elleve! :o Da var de fremdeles ikke ferdige, men han hadde bestemt seg for at det ikke var mer han kunne bidra med. Etter 27 timer på jobben! Huff... Men så var han så tøff, da: JEG er frisk og opplagt, jadda, ikkeno problem! Dette er gøy - sist jeg gikk rundt var sammen med deg den gangen for 4,5 år siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter #90 Del Skrevet 10. oktober 2004 Nå ligger han her kisen min og sover igjen... Men denne gangen i sengen. Han var ute i går kveld for å se fotballkamp på puben, og etterpå kom det en sms om at han måtte spille litt darts også. Jeg vet ikke når han til slutt kom hjem, men da jeg gikk og la meg var klokken i hvert fall over ett. Jeg sluttet å røyke for halvannet år siden (nærmere bestemt 1 år, 6 md, 3 uker og 3 dager), og her forleden hørte jeg om et sånt lite program for computeren som man kan installere, og det regner ut alt mulig for deg - f.eks. nøyaktig hvor lenge det er siden du sluttet. Det er nemlig slik at jeg overhodet ikke tenker på røyking lenger, jeg teller heller ikke dagene og sånn. Det var skremmende enkelt å slutte (etter ca. 11 år med fast røyking) og jeg har ikke hatt lyst på røyk i ett sekund siden, helt ærlig. Men det er litt gøy å se disse tallene, da: Det er 11.488 sigaretter jeg IKKE har røykt, jeg har IKKE fått i meg 10,34g nikotin og 126,37g tjære (!!!!!!!!!!!!!!!!! UAAAAAAAAAAAAHHHHH!!!!!!!), og jeg har IKKE tilbragt tilsammen nesten FØRTI DAGER med effektiv røyking. Tenk det, da. Å stå og røyke uavbrutt i førti dager. DET er bortkastet tid, det! Og jeg har selvfølgelig spart en formue. Fram til jul i fjor sparte jeg faktisk de pengene jeg ikke brukte på røyking på en egen konto, og det ble to "gratis" flyturer til Bergen av de pengene, gitt. Fra og med i år bruker jeg samme beløpet i måneden på en livsforsikring (som blir utbetalt når jeg fyller 60 hvis jeg opplever det, så det er jo egentlig heller en form for sparing). Syntes det var en fin ting å bruke de pengene til. Og det er penger jeg ikke savner heller - før hadde jeg jo bare røykt dem opp. Så slutt å røyke, folkens! Det er fantastisk enkelt, og det er KUN fordeler ved det! Senere i dag skal vi og se på et hus. Det er ett som vi har sett på før, men bare fra utsiden. Fra utsiden er det utrolig stilig, hele frontfassaden er i halvbueform og med bare glass over tre etasjer. Og så er det svømmebasseng utenfor... Det vil jeg egentlig ikke ha, men ok, hvis det først ER der... Det ser ut som det aldri har bodd noen der - sikkert et par som har bygget det sammen, og så akkurat når det var ferdig har de skilt seg. Det virker som det er en del sånne hus til salgs - det er tydeligvis en stor påkjenning å bygge hus sammen, det er visst ikke alle forhold som overlever det! I hvert fall har huset 150m2 boligareal pluss stor kjeller, så det burde jo holde. Beliggenheten er infrastrukturmessig ok, det er to busslinjer i gåavstand. Man kan kjøre helt fram til huset, og det er garasje på tomten. Og man har en vidunderlig utsikt. Og prisen er strengt tatt lav. Så hvor er haken? Jo, boligfeltet er felles eid, og styret har bestemt seg for at man ikke skal få lov å parkere på tomtene!!!!! Bare fordi noen av dem (fra gammelt av) ikke har vei fram til huset sitt, så skal ikke de som HAR det få lov til å bruke den!!! Er det rart det er krig i verden, spør nå jeg. Men nå skal vi som sagt likevel se hvordan huset ser ut inni, og så får vi tenke gjennom om det er verdt å vente på at noen klarer å "kuppe" dette styret slik at det blir mulig å endre på den regelen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 10. oktober 2004 #91 Del Skrevet 10. oktober 2004 Hvorfor i all verden skal det ikke være lov å parkere på sin egen tomt? Ja, for det er vel egen tomt som følger med akkurat det huset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter #92 Del Skrevet 11. oktober 2004 Joda, det er egen tomt. Men de som hadde bygget huset, hadde også vært så freidig at de hadde bygget seg en garasje - og den måtte de rive igjen!! Helt sykt. Altså vi fikk helt bakoversveis i går da vi var der. De har gjerdet inn hele boligfeltet, og der hvor gaten fører inn, er det en svær port. Den kan man kun åpne med egen nøkkel. Mandag til lørdag mellom 07 og 19 åpner den seg helt, utenom denne tiden åpner den seg bare en meter, slik at man kun kan gå gjennom. Så hvis du ikke sørger for å kjøre ut innen kl 19, så sitter du i fellen! Og da tar de deg! Det er nemlig FARLIG og FORSTYRRENDE hvis folk skal drive og KJØRE til og fra eiendommene sine i ett sett, for da kan ikke barn leke i gaten der eller gamle damer gå tur i fred (veien er vel en 5-6 meter bred)... Og DA...! DA blir du regelrett HENGT UT - i ordets rette forstand. Oppe ved porten (og på et par andre strategiske steder i feltet) er der nemlig en oppslagstavle, og der henger det informasjoner av ulike slag. F.eks. henger det der et langt innlegg om en viss Herr M. som IKKE OVERHOLDER REGLENE på feltet og BRENNER VED(!!!!) i ovnen sin, og forpester luften i mils omkrets med stinkende røyk! Og det er ikke den eneste regelen denne visse herr M. bryter! Fundamentalistiske psykopater... Næh, der vil vi ikke bo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 11. oktober 2004 #93 Del Skrevet 11. oktober 2004 ...og jeg trodde det var ille her i sameiet, hvor et par gamle, pensjonerte offiserer prøver å gjeninnføre borettslaget med tilhørende regler... :o CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 12. oktober 2004 #94 Del Skrevet 12. oktober 2004 Herregud, sier nå bare jeg :o For all del ikke kjøp det huset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Human Being Skrevet 12. oktober 2004 #95 Del Skrevet 12. oktober 2004 Heisann Tenkte bare jeg skulle hilse på jeg. Håper du har hatt en fin dag Bildet er slettet Fra reglene Du kan heller ikke legge inn bilder i innleggene dine eller i signaturen, annet enn våre automatisk genererte smilefjes. Lea (moderator) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coral Skrevet 13. oktober 2004 #96 Del Skrevet 13. oktober 2004 Bare innom å sier hei, håper du har en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 13. oktober 2004 #97 Del Skrevet 13. oktober 2004 Slenger meg på siste innlegger! CD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*stella* Skrevet 14. oktober 2004 #98 Del Skrevet 14. oktober 2004 God morgen, vennen! Lenge siden jeg har gitt lyd fra meg nå,- noen dager blir det bare for hektisk her på jobben. Og konfuseren hjemme er det nesten bare svogeren din som bruker... I går hadde jeg bedt om noen timer fri om formiddagen, så da skulle jeg gjøre 1000 ting... Fikk i alle fall tid til å treffe en eks-arbeidskollega (min danske venninne som skaffet meg jobb) for en god prat + cappuccino og croissant... Etterpå dro jeg inn til byen for litt shopping. Måtte sjekke ut den nye H&M butikken som er kommet (den andre som kom i fjor er bare så utrolig rotete og uoversiktlig, og har dessuten kun dameavdeling). Jeg er kanskje litt rar..., men det var herlig befriende å komme inn i en standard H&M-butikk,- nesten som å komme "hjem", ha-ha Jeg var i utgangspunktet på utkikk etter noe til pjokken, og jeg fant mye til ham, litt til storesøster og litt til meg selv Blir i godt humør av slikt!! Så i går kveld begynte jeg på kjempeopprydding i klesskapet. Begynte med ungenes, for der trengs det mest. Kom godt i gang, og fikk klar 4 store plastposer med klær som skal i innsamlingskontainer. Var seint ferdig på jobb i går, og kom hjem mens de andre holdt på å spise. Jeg hadde akkurat satt meg ned, da minstegutt plutselig lente seg over bordet og tok en neve breadsticks fra brødkurven. Det var fremdeles litt mat igjen på tallerkenen hans, og før jeg fikk sagt noe, så han på meg og sa med overbevisende stemme: "Etterpått, mamma. Etterpått!" Så spiste han opp resten av maten, tok en bit av en brødpinne, kikket litt rundt og sa: "Ost, mamma!" "Hvilken ost skal du ha, da", spurte jeg, selv om jeg visste svaret. Da gliste gutten godt: "Philabelsia!" Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter #99 Del Skrevet 16. oktober 2004 PhilaBELSIA! Ha ha ha!!! Jeg syns jeg SER ham, ja! Åååh, jeg gleder meg sånn til å se dere igjen til jul alle sammen! Bare litt over to måneder til nå! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter #100 Del Skrevet 18. oktober 2004 Uaaah, det var en litt stresset dag i dag...! Var på jobb kl. 8:15 for å fikse noe som ikke ble ferdig på fredag, og så gikk det slag i slag... Og i morgen må jeg like tidlig, for jeg skal i et møte fra 10 til 12, og to do listen er lang! Og på torsdag skal jeg til Amsterdam igjen, så da må jeg være forberedt. Puh! Men det var deilig å synge i kveld, og så var det så enkelt. For vi begynte på "I feel pretty" (fra West Side Story), og den er jo enkel og grei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå