Gå til innhold

Din verste jobb? fortell!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

min verste jobb var kiosk, ekle fulle folk som kom å prøvde seg på meg, tvungen til å lure kunder, noe jeg nektet og en sjef som prøvde seg på alle kvinnelige ansatte... men forloveden jobbet der.



Anonymous poster hash: 290b7...338
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kisskiss

"telefonselger"! var 16 år og gidde bort gratis herresokker til menn, der det fulgte med et abonnement der de fikk herresokker hver 1,2,3 mnd. :kvalm: dårlig lønn og sinte folk.

Endret av kisskiss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskejobb på sykehuset.

All ære til renholdere!

Anonymous poster hash: 1a31c...474

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cafè og hudpleiesalong, begge grunnet mye stress, arbeidstidene, dårlig lønn (tjente 70 kr i timen på cafè og 105 kr i salongen) og kvinnlige sjefer som blir ordentlig monstre når de har mulighet til å herse som de vil. Har jobbet med å stelle eldre på sykehus hvor jeg vasket diareen og oppkastet deres og det var helt ærlig en drøm i forhold.

Anonymous poster hash: f10d6...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassa i dagligvare.

Ensformig (sitte, bip bip bip), repeterende (hei! pose? medlemskort? kvittering? ha en fin dag!), slitsomt å måtte smile og være imøtekommende og blid hele dagen, følte meg stygg i uniform, mye kvelds- og helgejobbing, spiste som regel lunsj alene siden butikken alltid måtte være bemannet, eldre kolleger som trodde de kunne herse med de som hadde jobbet der kortere enn dem, følte ofte at kunder så ned på meg og behandlet meg som en slags slave eller robot, urimelige kunder som jeg måtte anstrenge meg hardt for å være høflig mot, lav lønn og dårlige ansattfordeler.



Anonymous poster hash: b2956...b0f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den har jeg nå. Registrere drit i ulike datasystemer og ta i mot bestillinger og bringe store deler av dagen med kjipe damer i 50 ( snart 60) årene som tror de kan alt om alt. Bare jeg får meg en annen jobb skal jeg slenge oppsigelsen og løpe hjem. Men jeg må holde ut. Jeg vil ha inntekt og jeg kan ikke være ledig.

Anonymous poster hash: c61b6...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassa i dagligvare.

Ensformig (sitte, bip bip bip), repeterende (hei! pose? medlemskort? kvittering? ha en fin dag!), slitsomt å måtte smile og være imøtekommende og blid hele dagen, følte meg stygg i uniform, mye kvelds- og helgejobbing, spiste som regel lunsj alene siden butikken alltid måtte være bemannet, eldre kolleger som trodde de kunne herse med de som hadde jobbet der kortere enn dem, følte ofte at kunder så ned på meg og behandlet meg som en slags slave eller robot, urimelige kunder som jeg måtte anstrenge meg hardt for å være høflig mot, lav lønn og dårlige ansattfordeler.

Anonymous poster hash: b2956...b0f

:fnise: Du må lese denne http://boksok.avento.no/default.aspx?menu=10&id=78boka. :fnise: (En kassadames betroelser.)

Anonymous poster hash: 82b17...d96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg arbeidet på McDonald's var det sjeldent jeg gledet meg til jobb. Det var kun stress, stress og stress...og en sjef som konstant klaget.

Ellers var det ikke spesielt gøy å gå med avisen, heller. Ikke at arbeidet i seg selv er så ille, men det ble litt vel mye for en 13åring å skulle få ut 130 aviser før klokken 07.00 i hverdagene og 150 aviser før klokken 08.00 i helgene. Aldri fri, aldri mulighet for å sove lenge, aldri mulighet til å reise bort...og dette holdt jeg på med i 4 år.

Edit:

Jeg glemte jo det verste av det verste; trafikkdirigent. En står da bom stille hele natten, og noe særlig mer enn det er det ikke å gjøre. De første timene får en ekstreme mengder sure kommentarer før veiene plutselig er helt tom og en bare står der og holder på å kjede seg i hjel. Om vinteren er det i tillegg iskaldt, samme hvor mye en kler på seg. Det skal også nevnes at i løpet av en natt så møter en alltid på minst én bilist som gjør sitt ytterste for å kjøre deg ned.

Endret av Maximillian Cohen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renholder. Gah, så grusomt.

Dritkjedelig, fikk vondt i heler og rygg og fingerneglene smuldret nesten etter all såpa.

Har også jobbet som grønnsaksselger. Står rett opp og ned i sju timer hver dag, selv i pissregn. Det var iskaldt, tungt og kjedelig. Fikk gå når det var utsolgt, men det var en dårlig sommer, så folk var sjeldent ute for å handle frukt og grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renholder. Gah, så grusomt.

Dritkjedelig, fikk vondt i heler og rygg og fingerneglene smuldret nesten etter all såpa.

Har også jobbet som grønnsaksselger. Står rett opp og ned i sju timer hver dag, selv i pissregn. Det var iskaldt, tungt og kjedelig. Fikk gå når det var utsolgt, men det var en dårlig sommer, så folk var sjeldent ute for å handle frukt og grønt.

Hehe, jeg jobber 110% som renholder nå og jeg elsker det. Full fart hele dagen! Sliter aldri med vonde bein eller rygg. All såpa gjør nok ikke det, det er nok vannet. Og da har du ikke fulgt reglene om hansker ;)

Anonymous poster hash: f9074...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger hos Coca-Cola. Var egentlig ikke noe gærn't med jobben, den var i grunnen ganske ålrait. Masse timer og farte litt rundt, passet bra.
Men jeg hadde en sjef som strengt tatt var totalt ute og kjøre, han mente at jeg godt kunne jobbe overtid hele tiden fordi kollegaene mine tross alt - jeg siterer - "hadde barna sine boende hjemme hos seg selv". Da var det ikke så farlig når min datter allikevel var hos sin mor.
Jeg var vel der i nøyaktig 40 dager og kom aldri til den 41. av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassa-jobb. Og jeg har dessverre fått flere av dem. At det er kjedelig(bip, bip, bip, kvittering? pose? medlemskort? osv.) og tilnærmet drap på ryggen er en ting, men kundene var det absolutt verste. Spiller ingen rolle hvor dyktig eller hvor hyggelig du er, alt du gjør er feil og du er ca. like mye verdt som jødene var i konsentrasjonsleirene(jajaja, smører på). Jeg har blitt utskjelt og kalt alt fra incesthore til muggfitte og motbydelig meggefaen. Jeg har blitt slått, med alt fra stokk til varer og skillepinner og fått knust 2 par briller. Jeg har blitt sparket og spyttet på. Jeg har blitt truet med voldtekt over en boks lapskaus, og drap fordi en kunde ikke hadde penger på kortet. Jeg har tilogmed hatt folk stå å vente på meg med balltre etter jobb. Kombiner det med en sjef som mener at dette må en bare tolerere. FML.

Men jeg skal heldigvis aldri, aldri bakom en kasse noensinne igjen. Jeg skal heller vaske toaletter 8 timer hver dag, 7 dager i uka resten av livet!



Anonymous poster hash: 0fc6d...206
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Renholder. Jobbet som renholdsvikar i nesten ett år og holdt seriøst på å bli rar i hodet, på grunn av ensformigheten. Det verste var at jeg merket at jeg ble litt snål av det og fikk et voldsomt behov for å bruke fantasien, unngå rutiner og at dette gjennomsyret hele hverdagen. Eneste fordel var at man var i fysisk aktivitet.

Jeg er kjempeimponert over folk som klarer å ha slike jobber i årevis.

Trives best i jobber der jeg kan være mye i aktivitet utendørs og/ eller har mulighet til å være litt kreativ i jobben, selv om det ikke nødvendigvis trenger å være det som er mine hovedoppgaver.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobba på en snobbe-selskapsrestaurant. Bare rike blærete folk på de selskapene, og hovmesterne var like blærete og sure for ikke å snakke om eieren som var rik, feit og sur og så skikkelig ned på oss servitørene som han tydelig mente at var mindre verdt enn ham.

Jeg jobbet der ikke så lenge da, takk Gud for det, men det var slitsomt da jeg var der. Lille meg, spinkel jente på 50 kg ble forventa å kunne bære 20 tallerkener på en gang (når vi skulle rydde av bordet da). Jeg klarte det ikke og fikk kjeft, sa som sant var at det var for tungt! Nei jeg fikk bare finne meg i det!

Det var forskjellige stuer der med hvert sitt forskjellige servise. Jeg jobbet først en stund på en stue og fikk beskjed om at bestikket skulle ligge en viss vei på tallerkenen da jeg ryddet av bordet. Ok.

Så fikk jeg jobbe i en annen stue, men fikk kjeft fordi bestikket lå feil på tallerkenen. Der var det nemlig annet type bestikk som skulle ligge den andre veien. Ja så SI det da!!!

Det var fælt når vi skulle rushe eller hva de kalte det. Kort sagt løpe fort som faen med maten til bordene. Og det var helt JÆVLIG med varme tallerkener. Vi MÅTTE bære minst 3 tallerkener om gangen, og siden vi måtte være raske som faen var det ikke alltid tid til å flytte bleiene (de hvite klutene servitører ofte går rundt med) på hånda og oppover armene for å beskytte mot varmen så da var det bare å bite tenna sammen mens man ble nesten brent på håndleddet.

Hadde vi servert fra store fat, og vi skulle vente til gjestene ble ferdig med hovedretten, pleide vi alltid å nappe med oss en liten bit mat fra det siste fatet som kom inn. Da skulle ikke gjestene ha mer. Alle gjorde dette og ingen brydde seg.

Men en dag jobbet den snobbete sønnen til restaurantajefen der som servitør, og var den siste som var ute. Da han kom inn var jeg så skrubbsulten og måtte bare ha en bit, så jeg nappet en fra fatet hans. Han klikka helt, det var jo HANS fat!!!! Han var alltid sur og dust.

Æsj

Anonymous poster hash: f39db...1cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg jobber 110% som renholder nå og jeg elsker det. Full fart hele dagen! Sliter aldri med vonde bein eller rygg. All såpa gjør nok ikke det, det er nok vannet. Og da har du ikke fulgt reglene om hansker ;)

Anonymous poster hash: f9074...94a

Mulig jeg bare er dårlig trent ;) Hehe... Jeg jobbet sammen med damer som var ca. 40 år eldre enn meg (jeg var rundt 19), og de klarte seg nesten helt fint fysisk.

Kanskje. Jeg jobbet i to bedrifter, og der brukte ingen hansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde en arbeidsuke der jeg jobbet i dyrebutikk. Var i grunnen så kjedelig at jeg savnet skolen, noe jeg aldri hadde gjort før xD Også var jeg jo en slave, så jeg måtte vaske et x-antall akvarium + rydde i burene til dyrene hver dag. Kaninene bæsjet og tisset masse hver dag, så det var ikke særlig digg... Når det ikke var noe å gjøre, måtte jeg "kose" med kaninene for å gjøre dem tamme. Dessverre endte jeg opp med armer, bryst, hals og ansikt fult av kloremerker som ble til arr som varte lenge.

Måtte også være der fra 9-17, fordi sjefen mente det var "passende" for en unge på 14 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassa-jobb. Og jeg har dessverre fått flere av dem. At det er kjedelig(bip, bip, bip, kvittering? pose? medlemskort? osv.) og tilnærmet drap på ryggen er en ting, men kundene var det absolutt verste. Spiller ingen rolle hvor dyktig eller hvor hyggelig du er, alt du gjør er feil og du er ca. like mye verdt som jødene var i konsentrasjonsleirene(jajaja, smører på). Jeg har blitt utskjelt og kalt alt fra incesthore til muggfitte og motbydelig meggefaen. Jeg har blitt slått, med alt fra stokk til varer og skillepinner og fått knust 2 par briller. Jeg har blitt sparket og spyttet på. Jeg har blitt truet med voldtekt over en boks lapskaus, og drap fordi en kunde ikke hadde penger på kortet. Jeg har tilogmed hatt folk stå å vente på meg med balltre etter jobb. Kombiner det med en sjef som mener at dette må en bare tolerere. FML.

Men jeg skal heldigvis aldri, aldri bakom en kasse noensinne igjen. Jeg skal heller vaske toaletter 8 timer hver dag, 7 dager i uka resten av livet!

Anonymous poster hash: 0fc6d...206

Incesthore, muggfitte og motbydelige meggefaen? Drapstrusler, brilleknusing og venting med balltre? Jeg blir nysgjerrig: hvor i landet er det folk oppfører seg slik i butikken? Hva gjorde du som provoserte enkelte kunder så mye? Er du sikker på at du ikke hadde litt skyld selv i at det gikk så langt? Jeg har vært borti mange motbydelige meggekunder, men dette høres uvirkelig ut.

Anonymous poster hash: b2956...b0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Incesthore, muggfitte og motbydelige meggefaen? Drapstrusler, brilleknusing og venting med balltre? Jeg blir nysgjerrig: hvor i landet er det folk oppfører seg slik i butikken? Hva gjorde du som provoserte enkelte kunder så mye? Er du sikker på at du ikke hadde litt skyld selv i at det gikk så langt? Jeg har vært borti mange motbydelige meggekunder, men dette høres uvirkelig ut. Anonymous poster hash: b2956...b0f

Må nesten være i en av de større byene. De har en større mengde kunder som hører hjemme i psykiatrien,

Bor på et lite sted og selv der har det skjedd at et par stykker med psykoser har forsøkt å drepe butikkansatte, fordi de ikke kunne få kjøpe øl, eller at de trodde at den i kasse tenkte ett eller annet om dem,

Anonymous poster hash: 6cbc5...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...