Gå til innhold

Lavt stoffskifte

Hilde

Anbefalte innlegg

Alle damene i min mors familie har hatt veldig lavt stoffskifte. Jeg har ikke vært hos lege på det jeg kan huske, men jeg bør vel kanskje gå å sjekke (både det ene og det andre :-? ) snart. Men, er det noen som har erfaring med å ha lavt stoffskifte? Det eneste jeg egentlig vet er at man kan lett bli slapp og trøtt, og at man må bruke piller daglig. Moren min begynte på medisiner omtrent med en gang, så hun har aldri hatt noe særlig plager.

Siden jeg føler jeg har hatt behov for 12 timers søvn de siste par årene er jeg litt nysgjerrig på andre tegn jeg kan se etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Jeg tror at man lett fryser, kan merke det på huden (blir tørr og grå/gusten?), og at man får lettere for å legge på seg. Energinivået er generelt lavt, i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal som sagt dra til legen, men det var sambo som nevnte i går at "du sover fryktelig mye", og det var da jeg begynte å tenke..

De andre tingene du nevner Ethereal stemmer forsåvidt bra. Får vel ringe legen med en gang tenker jeg, så kanskje jeg får time innen høsten er over. (Heia fastleger med ferie..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
Får vel ringe legen med en gang tenker jeg' date=' så kanskje jeg får time innen høsten er over. (Heia fastleger med ferie..)[/quote']

Fastleger er noe herk; jeg ringte i går for å få time; jeg sliter med ryggen og dermed med hodepine for tida. Første ledige time var om over to uker, og det har jeg rett og slett ikke tid til. Vurderer om jeg skal betale meg inn hos kiropraktor el i neste uke en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vil legen ta en test uten videre? Jeg vet ikke om jeg har lavt stoffskifte, men jeg har flere av symptomene for det (trøtt og sliten, ikke noe ork, fryser lett, alltid kald på hender og føtter osv.) For noen år siden fikk jeg vite at jeg hadde anemi, kan dette ha en sammenheng med lavt stoffskifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo bare en blodprøve, så kan ikke tenke meg at det blir noe problem å få testet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...