Gå til innhold

- Nordmenn som tegner Muhammed, må dø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja naive nordmenn tror det. De tror islam og muslimer er som folk flest. Vi vil få som fortjent. Det er som jeg alltid har sagt, vi trenger dessverre en alvorlig hendelse for og våkne opp.

Shabana Rehman, feks, er en kvinne jeg antar de fleste nordmenn er kjent med. Hun er gift med en som ikke er muslim. En etnisk nordmann, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shabana Rehman, feks, er en kvinne jeg antar de fleste nordmenn er kjent med. Hun er gift med en som ikke er muslim. En etnisk nordmann, faktisk.

Kaller du henne for religiøs? Typisk oss Nordmenn. Alle som liksom kommer fra islamske land, de er muslimer plutselig. En av mine beste venner er fra Iran, han er ikke mer muslim en jeg er kristen. Men vi begge følger enkelte tradisjoner. Men det betyr ikke at vi er religiøse. Så stopp med slik stigmatisering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller du henne for religiøs? Typisk oss Nordmenn. Alle som liksom kommer fra islamske land, de er muslimer plutselig. En av mine beste venner er fra Iran, han er ikke mer muslim en jeg er kristen. Men vi begge følger enkelte tradisjoner. Men det betyr ikke at vi er religiøse. Så stopp med slik stigmatisering.

Så du mener hun er den eneste kvinnen i hele verden med muslimsk etnisitet som lever på den måten?

Du inbiller deg at hun er den eneste som er gift med en som ikke er muslim?

Dra nedover til Balkan, feks, og titt rundt deg.

Edit: Du sier selv til meg at man ikke skal stigmatisere. Noe jeg synes du er voldsomt flink til selv. Og som jeg tar deg for gang på gang, uten at du svarer når jeg påpeker det.

Du har også store problemer med å ta inn hvilket ståsted jeg har, for du har veldig lyst til å plassere meg, i alle dine kommentarer til det jeg skriver, i en bås der du tror jeg passer inn. Men kommentarene dine og meningene du tillegger meg stemmer ganske enkelt ikke overens med det som faktisk står i mine innlegg...

Så stigmaer er jo det du selv opererer med, hele tiden.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener hun er den eneste kvinnen i hele verden med muslimsk etnisitet som lever på den måten?

Du inbiller deg at hun er den eneste som er gift med en som ikke er muslim?

Dra nedover til Balkan, feks, og titt rundt deg.

Edit: Du sier selv til meg at man ikke skal stigmatisere. Noe jeg synes du er voldsomt flink til selv. Og som jeg tar deg for gang på gang, uten at du svarer når jeg påpeker det.

Du har også store problemer med å ta inn hvilket ståsted jeg har, for du har veldig lyst til å plassere meg, i alle dine kommentarer til det jeg skriver, i en bås der du tror jeg passer inn. Men kommentarene dine og meningene du tillegger meg stemmer ganske enkelt ikke overens med det som faktisk står i mine innlegg...

Så stigmaer er jo det du selv opererer med, hele tiden.

Her misforstår du jo totalt. Jeg sier jo nettopp det motsatte. Det er mange mennesker fra islamske land som lever slik, men de er ikke muslimer. Du vet at muslim er lik religiøs? Jeg er Norsk, men ikke kristen.

Så kommer du med voldsomme påstander om stigmatisering av både deg selv og andre. Jeg stigmatiser sikkert jeg som alle andre. Men ikke deg og ikke muslimer. Jeg tar for meg ideologien de står for. Hvordan tenker du selv om du møter en nazist? Vil du stigmatisere han, eller ta for deg ideologien? Jeg ser på islam og nazisme som likestilt. Vi burde nok gå langt hardere i kritikken på enkelt individet som er tilhenger av disse ideologier. Men da vil nok hylekoret hyle langt sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er altså ikke et tilsvar, altså, men mere en kommentar?

Det norske samfunnet er så vidt meg bekjent ikke et teokrati.

Har ikke sagt at det norske samfunnet er et teokrati, men du har personer og politikere i Norge, som går hånd i hånd med teokrater, altså de som ønsker bildeforbud og forbud mot kritikk/latterliggjøring av islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kjenner disse muslimene igjen tegningene de skal la deg krenke av?

De trenger litt eksponeringsterapi, så jeg skulle gjerne ha spredd en krenkende tegning. Er det nok med en strekmann med en M på?



Anonymous poster hash: 2771d...086
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kjenner disse muslimene igjen tegningene de skal la deg krenke av?

Anonymous poster hash: 2771d...086

Det er nok noen autoriteter som forteller dem det. Og da er veien kort til og bli så krenket. De er sårbare disse stakkars muslingene våre. Kan du fatte og begripe hvorfor de vil bo her sammen med oss vantroende? Hvorfor reiser dem ikke til ørkenlandene de hører hjemme? Der kan de dyrke sine primitive kulturelle innslag. De liker steining, syrekasting i ansiktet på kvinner som ikke lyder går aldri av moten, brenning har blitt inn, avkapping av armer og bein er alltid populært, og slik kan de holde på mens de roper på sin store gud og profet, uten og bli krenket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør den?

Å kritisere religion er viktig. Men det handler om måten dette gjøres på.

Å få full ytringsfrihet er ikke synonymt med å få håne andre fritt.

Hvordan er å tegne karikaturer av maktpersoner og symboler å håne noen? Greit, man håner en religion, eller en ideologi, men man går ikke på personer. Personene føler seg støtt på vegne av sin religion/ideologi. Det er noe annet.

Så du sier egentlig at du vil ha ytringsfrihet, samtidig som du sier at du ikke vil ha det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan ikke påstå at religionsfriheten til muslimer ivaretas, og at de kan utøve sin tro, dersom de skal tvinges inn i former som andre har algt premissene for.

Å utøve islam innebefatter å ikke akseptere blasfemi.

Edit: Mitt poeng i denne sammenhengen er at muslimer som vil utøve sin tro-og unngå enhver form for blasfemi, innebefattet brudd på billedforbudet- ikke kan forlange at andre, ikkemuslimer, utøver muslimsk tro og overholder billedforbudet i en religion de ikke bekjenner seg til.

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...