Gå til innhold

- Nordmenn som tegner Muhammed, må dø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For og ta tak i ideologier så må man ta dem på alvor. Jeg synes ikke det Norske folk tar nazisme, rasisme og islam på alvor. Man har litt sånn, det går seg til holdning. Disse 3 menneskefiendtlige ideologier henger sammen. Det første vi må gjøre er og begrense innvandring av muslimer først og fremst, de tar med seg islam. Så må vi sette en stopp for alle religiøse og politiske symboler i det offentlige, dvs. offentlige arbeidsplasser, hva private gjør er det ingen som har noe med. Alle andre former for religiøse tilpasninger stoppes, man gjør det vanskelig og få praktisert sin overtro og overlater religiøsitet der det hører hjemme, i det private. På den måten vil Norge være mindre attraktivt for religiøse og søke til. Man får mindre av andre barbariske ideologier som nazisme og islam gjennom gode tiltak. Husk, når jeg snakker om religiøsitet, så mener jeg alle former for slik overtro. Slik at ikke enkelte tullinger hyler rasisme. Som du vet så tror enkelte at islam er en menneskelig rase.

Altså, du tar feil på noen kardinalpunkter.

Nazister kan være rasister. Men en rasist trenger ikke være nazist.

Så dette henger ikke sammen. Rasismen kom nemlig først.

Islam har ingenting til felles med de to overnevnte.

Om du er imot islam, hvorfor aksepterer du den, så lenge det ikke innvandrer muslimer?

Det tredje er at du mener religiøse mennesker bosetter seg i Norge fordi man "kan praktisere sin tro."

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, du tar feil på noen kardinalpunkter.

Nazister kan være rasister. Men en rasist trenger ikke være nazist.

Så dette henger ikke sammen. Rasismen kom nemlig først.

Islam har ingenting til felles med de to overnevnte.

Om du er imot islam, hvorfor aksepterer du den, så lenge det ikke innvandrer muslimer?

Islam har det til felles at de er rasister, barbariske og menneskefiendtlig. Det viktigste er at folk i dette land våkner opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam har det til felles at de er rasister, barbariske og menneskefiendtlig. Det viktigste er at folk i dette land våkner opp.

Hvor får du det fra at islam innebærer rasisme?

Barbari og menneskefiendtlige trekk er en del av legitim kritikk mot religion.

Men rasisme kan ikke sies å definere islam på noen måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må også greie å skille mellom religiøse dogmer og det individuelle menneske.

Jeg synes dette mangler i alle slike debatter.

Mens man er flinke til å snakke om "personlig kristne" og at Norge er et "sekulært samfunn" så makter man ikke dette når man snakker om muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam har det til felles at de er rasister, barbariske og menneskefiendtlig. Det viktigste er at folk i dette land våkner opp.

Wow. Just wow.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke vitsen med å tegne Muhammed i utgangspunktet. Hvorfor provosere?

Ytringsfrihet er èn ting, ren provokasjon er en annen. Vi har ikke noen rett til å tråkke på andre sin tro.

Er hakket verre å drepe pga at man blir provosert eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor får du det fra at islam innebærer rasisme?

Barbari og menneskefiendtlige trekk er en del av legitim kritikk mot religion.

Men rasisme kan ikke sies å definere islam på noen måter.

Se om en vantro kan gifte seg med ei muslimsk jente. Da skal du se diskriminering og rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor disse muslimene skal provosere og true oss med å si at folk som tegner en liten filletegning skal dø. I tillegg til at de faktisk dreper folk. DET er provoserende.

Anonymous poster hash: 96a66...771

Det er muslimer som tar avstand fra krekar altså var en som skrev en ganske lang kritikk mot han som ble lagt ut på facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om en vantro kan gifte seg med ei muslimsk jente. Da skal du se diskriminering og rasisme.

Det kan de jo, om jenta vil. Dersom hun har foreldre som ikke forsøker å kontrollere henne og hennes liv, så kan hun gifte seg med nøyaktig hvem hun vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er muslimer som tar avstand fra krekar altså var en som skrev en ganske lang kritikk mot han som ble lagt ut på facebook

En del?

Jeg vil si du underdriver "en del."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan de jo, om jenta vil. Dersom hun har foreldre som ikke forsøker å kontrollere henne og hennes liv, så kan hun gifte seg med nøyaktig hvem hun vil.

Ja naive nordmenn tror det. De tror islam og muslimer er som folk flest. Vi vil få som fortjent. Det er som jeg alltid har sagt, vi trenger dessverre en alvorlig hendelse for og våkne opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Men du kan ikke påstå at religionsfriheten til muslimer ivaretas, og at de kan utøve sin tro, dersom de skal tvinges inn i former som andre har algt premissene for.

Å utøve islam innebefatter å ikke akseptere blasfemi.

Edit: Mitt poeng i denne sammenhengen er at muslimer som vil utøve sin tro-og unngå enhver form for blasfemi, innebefattet brudd på billedforbudet- ikke kan forlange at andre, ikkemuslimer, utøver muslimsk tro og overholder billedforbudet i en religion de ikke bekjenner seg til.

Her er det bare en ting å si:

AMEN! Dette er og blir hele poenget, og fanatikerne - inkludert en viss skjeggete Mulla - har ingenting med å begrense ikke-muslimers rett til å tegne det de vil uten å frykte fatwa fra de som er pålagt religionens restriksjoner.

Siden Mulla Krekar - og de andre fanatikerne - bor her vest må de også akseptere at landet de bor i ikke aksepterer fremsatte trusler mot grupper eller konkrete personer fordi dette er i strid med landet de bor i sitt lovverk. Hvis de ikke kan respektere dette så kan de heller ikke bo her. Da får de dra herfra og bosette seg der det er mindre trygt for dem. Hvis det er mindre lukrativt får de vurdere det opp mot å fortsette å spy ut trusler som er i strid med landets lover.

Vi som ikke er religiøse har også religionsfrihet - dette er noe fanatiske religiøse har svært vanskelig for å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare en ting å si:

AMEN! Dette er og blir hele poenget, og fanatikerne - inkludert en viss skjeggete Mulla - har ingenting med å begrense ikke-muslimers rett til å tegne det de vil uten å frykte fatwa fra de som er pålagt religionens restriksjoner.

Siden Mulla Krekar - og de andre fanatikerne - bor her vest må de også akseptere at landet de bor i ikke aksepterer fremsatte trusler mot grupper eller konkrete personer fordi dette er i strid med landet de bor i sitt lovverk. Hvis de ikke kan respektere dette så kan de heller ikke bo her. Da får de dra herfra og bosette seg der det er mindre trygt for dem. Hvis det er mindre lukrativt får de vurdere det opp mot å fortsette å spy ut trusler som er i strid med landets lover.

Vi som ikke er religiøse har også religionsfrihet - dette er noe fanatiske religiøse har svært vanskelig for å forstå.

Nettopp.

Muslimer løper ikke omkring og skyter ned folk som spiser svinepølser og drikker sprit, eller gir barna sine rød gele. Da kan de heller ikke forlange å få styre hva disse foreldrene og barna bruker tegneblyantene sine til.

Mange norske unger tegner engler på skolen, og kjøper seg klistremerker med engler på.

Folk pynter i det vide og brede med englefigurer til jul.

Men når de tegner et bilde av profeten til muslimer (guds fred osv..) nei, DA skal man skyte rundt seg.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Man må også greie å skille mellom religiøse dogmer og det individuelle menneske.

Jeg synes dette mangler i alle slike debatter.

Mens man er flinke til å snakke om "personlig kristne" og at Norge er et "sekulært samfunn" så makter man ikke dette når man snakker om muslimer.

Æren og skylden for det må man nok gi til islamistene selv. Alt for få av den jevne "mann/kvinne" i gaten har tatt tydelig avstand fra ekstremistene, og det er nok delvis fordi de ikke tør, av redsel for represalier.

Positivt unntak er ungdommene bak fredens ring som også tilbød seg å vaske bort grafittien fra Max Hermansens butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ville jeg aldri ha tegnet noe som i realiteten har en sjel.

Jeg begrenser meg til blomster og den typen ting.

Fordi jeg tror at på den dagen man står overfor dommen sin, så vil man bli bedt om å gi liv til det man har tegnet som skal ha en sjel. Noe man ikke kan.

Derfor lar man også være å skape/tegne det.

Jeg har også lært at engler ikke kommer inn i et hjem der det er bilder og hunder.

(Derfor er jeg tilhenger av at hunder bor ute i sin egen hundegård.)

Men jeg bor sammen med en kvinne som har bilder av hele familien på veggene og vi hadde en søt liten hund, som hun festet tørkle rundt halsen på og pyntet med sløyfer.. Som sov inne i huset.

Jeg har også personlig vært i en muslimsk bokhandel et annet sted i verden, der det ble fortalt at man faktisk hadde avbildninger av profeten (ṣalla llāhu ʿalay-hi wa-sallam [صلى الله عليه وسلم‎]) som man kunne få se, dersom man var en svært betrodd person... Fordi de ikke straffet brudd på billedforbudet. De mente nemligens at det gjorde/gjør Allah selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æren og skylden for det må man nok gi til islamistene selv. Alt for få av den jevne "mann/kvinne" i gaten har tatt tydelig avstand fra ekstremistene, og det er nok delvis fordi de ikke tør, av redsel for represalier.

Positivt unntak er ungdommene bak fredens ring som også tilbød seg å vaske bort grafittien fra Max Hermansens butikk.

Dette er bare tull og inbildning.

Går norske kristne omkring og passer på å ta avstand fra alt mulig, hele tiden?

nei, for de går ut fra at folk forstår at de ikke er tilhengere av ekstremisme. Noe folk helt utmerket greier å skjønne.

Men når det kommer til islam og muslimer...

Forventer dere fakkeltog hver eneste gang noen fra Boko Haram skyter rundt seg?

Hvor mange fakkeltog skulle vi ikke måtte gå i, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ville jeg aldri ha tegnet noe som i realiteten har en sjel.

Hva er sjel? Hvor sitter sjelen i menneskekroppen, kan vi se den, måle den? Om ikke, hvorfor snakker vi da om at det eksiterer en sjel? Eller er det kun noe man tror på? For da har det liten verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men jeg kan ikke henge her lenger. Jeg må nemligens ut og skramle sammen alle muslimer jeg kjenner så vi kan ta avstand fra det aller siste mullah Krekar sa i går kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går norske kristne omkring og passer på å ta avstand fra alt mulig, hele tiden?

Og de hyler da høyt og tydelig ennå disse religiøse avvikerne. Vises det litt pupp og nakenhet på NRK så er flokken i gang. Tullingene som aldri har forstått at man kan slå av, eller bytte kanal. Så kristenfolket holder stand. Like gale som muslimer. Derfor, religiøsitet hører til under psykiatrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...