Gå til innhold

- Nordmenn som tegner Muhammed, må dø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må forstå at islam er langt mer en religion. Islam er en politisk ideologi. Det er ideologien som må kritiseres, slik vi tar tak i nazisme og rasisme. Det er menneskefiendtlige ideologier vi snakker om. Eller skal vi bare ignorere slikt?

Nei, vi skal ikke bare ignorere slikt som menneskefiendtlige politiske ideologier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror Krekar forbereder å reise hjem til Nord-Irak

http://www.dagbladet.no/2015/02/25/nyheter/krekar/innenriks/politikk/37922871/

Terrorekspert Kjetil Stormark forteller til Dagbladet at han synes det er vanskelig å spekulere hvor Krekar vil med dette, og forteller at dette er «en del av spillet rundt Krekar».

- Jeg er ikke overrasket over utsagnet fra Krekar, men kan ikke se at det er særlig smart, sier Stormark.

Terroreksperten finner derfor timingen til dette meget underlig.

- Vi er opp i en rettssak og en diskusjon her til lands hvorvidt Krekar er en trussel mot rikets sikkerhet eller ei. Slike utsagn som han kommer med i dag, bidrar ikke til et mindre trusselbilde mot Norge, og derfor er timingen meget spesiell, sier han.

Stormark tror kanskje at mulla Krekar har et annet mål med disse uttalelsene.

- Dette kan være en antydning hvor Krekar forbereder en reise tilbake til Nord-Irak. Han har dyrket fram en martyrstatus blant sine tilhengere, og hvis han skal tilbake til Nord-Irak trenger han støtte blant de mektige ekstreme islamistene for å overleve. Med slike uttalelser kommer han nok nærmere akkurat det miljøet, sier Stormark.

La oss håpe det er slik.



Anonymous poster hash: 5d7c0...847
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ytre dødstrusler. :sur:

Neste uke klokka 14:30, syns jeg alle som er imot et forbudt mot dødstrusler skal samle seg og skrive en masse dødstrusler på Facebook, til navngitte personer, i ytringsfrihetens navn!! :regler:

Å komme med trusler er ulovlig ifølge norsk lov. Å tegne Muhammed er ikke ulovlig ifølge norsk lov.

Anonymous poster hash: 658cb...ac5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krekar arrestert igjen:

http://www.nrk.no/norge/mulla-krekar-pagrepet---politiet-tok-seg-inn-i-leiligheten-i-kveld-1.12232017

Politiet i Oslo har pågrepet mulla Krekar torsdag kveld på grunn av Krekars oppsiktsvekkende uttalelser i et intervju med NRK. Krekar er siktet for å ha oppfordret til straffbar handling.

Klokken 20.45 torsdag kveld gikk sivilkledde politifolk fra Operativt avsnitt i Utlendingsseksjon i Oslo-politiet til aksjon for å arrestere Najmuddin Faraj Ahmad, best kjent som mulla Krekar.

– Krekar ble pågrepet utenfor leiligheten sin, uten dramatikk, sier politiinspektør Vegard Rødås til NRK.

Hvor mye penger og ressurser skal "vi" sløse bort på denne utakknemlige svinepelsen?

Endret av firepile
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å komme med trusler er ulovlig ifølge norsk lov. Å tegne Muhammed er ikke ulovlig ifølge norsk lov.

Anonymous poster hash: 658cb...ac5

Nei, men nå vil jeg få lov å ytre dem, siden jeg syns den loven er brudd på ytringsfriheten!

Derfor skal jeg ytre dem, uansett.

Bare for å gjøre det.

:jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du kan ikke påstå at religionsfriheten til muslimer ivaretas, og at de kan utøve sin tro, dersom de skal tvinges inn i former som andre har algt premissene for.

Å utøve islam innebefatter å ikke akseptere blasfemi.

Edit: Mitt poeng i denne sammenhengen er at muslimer som vil utøve sin tro-og unngå enhver form for blasfemi, innebefattet brudd på billedforbudet- ikke kan forlange at andre, ikkemuslimer, utøver muslimsk tro og overholder billedforbudet i en religion de ikke bekjenner seg til.

Hvis religion islam innebærer mer enn å praktisere sin tro, samt å be, så beveger religion seg fra det personlige, og over til det politiske. Vi snakker da om teokrati. Med et slikt system ivaretas hverken ytringsfriheten eller religionsfriheten.

De som faktisk mener at jeg som ikke troende, må overholde religiøse tabuer, om det skal være kritikk av Muhammed eller islam, bildeforbud eller annet, er personer som går hånd i hånd med teokrater. Man kan kun som enkeltperson holde slike forbund, og man kan ikke forvente at andre skal det samme, om det så er andre muslimer.

Endret av Snof
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi skal ikke bare ignorere slikt som menneskefiendtlige politiske ideologier.

Det er hva vi gjør i dag i forhold til islam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han kan dra til Nord Irak og massakrere kurdere med støtte fra en gjeng lojale ekstremister?

Fordelen er vel at da kan vi prøve å løse problemet med kreket, med F16.

Kan vise seg mye mer effektivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så er Krekar en feig jævel, han ønsker et samfunn basert på shaira, samtidig driter han med viten og vilje på det samfunnet som beskytter han mot konsekvensene av nettopp det han ønsker. Kanskje vi burde ta Krekar på alvor og oppfylle hans drøm om å bli stilt til ansvar i en shaira domstol, så kan han ta de konsekvensene som blir resultatet av det samfunnet han ønsker, vi har et utvisningsvedtak på han, Irak ønsker han for å stille han for retten, Krekar ønsker å returnere. Kanskje vi burde gjøre unntak fra menneskerettene når mennesker som Krekar sier de mener Shaira er det eneste rette, selv om ytterste konsekvens er dødstraff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke bruke tid på å kommentere alle de idiotiske sammenligningene her.

Kort sagt: Innen Islam er det ulovlig å tegne profeten. For oss, her, virker det som ren idioti å ikke kunne tillate oss noe sånt, fordi vi ikke er muslimer, aldri har levd under islam, og aldri har satt oss noe særlig inn i hvordan denne religionen fungerer. Islam og profeten betyr nada for oss.

Her lever vi generelt med andre holdninger til religion, også til vår egen statsreligion. Vi er moderne, vi er avslappet, og vi hegner om ytringsfriheten vår.

Jeg ville aldri i livet reist til Irak og tegnet profeten, og vist fram til alle som gadd å se på. Det ville vært utrolig frekt, og fryktelig respektløst og provoserende. Jeg ville dessuten fått en grusom straff, noe jeg egentlig bare ville fortjent, for å være en så dum å gjøre noe slikt enda jeg visste hva jeg gikk til.

Her hjemme, derimot, vil jeg gjerne ha retten til å tegne hva faen jeg vil, uten at noen skal utstede en dødsdom over meg. Det er fordi dette er mitt fedreland, med våre egne lover og regler, og fordi jeg ikke tror på islam. Enhver annen person, med en hvilken som helst religiøs tilknytning, er selvsagt velkommen til å ytre seg hvordan vedkommende vil om mitt lands statsreligion, ikke bare i sitt eget hjemland, men til og med i mitt, siden jeg er en laid back person når det gjelder sånt, som de fleste andre nordmenn.

Når det er sagt: jeg ville antagelig ikke tegnet profeten i det hele tatt, noe sted, fordi jeg også er en person som ikke ønsker å såre eller støte noen, men jeg vil vite at jeg har retten til å gjøre det, uten at noen skal komme og mene at de er i sin fulle rett til å drepe meg for det!

Ferdig snakka.



Anonymous poster hash: cd009...17c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men nå vil jeg få lov å ytre dem, siden jeg syns den loven er brudd på ytringsfriheten!

Derfor skal jeg ytre dem, uansett.

Bare for å gjøre det.

:jolie:

Hvordan skal jeg gå frem, når jeg ønsker og satirisk latterliggjøre denne loven? Har prøvd og finne en måte og tegne en karikatur som latterliggjør den, men det ble fryktelig vanskelig. Så prøvde jeg med både dikt og sang, endog teater, men nei! Denne tråden har virkelig fått meg til å gruble endel... :vetikke:

Mens jeg satt og grublet, fant jeg ut at frihet er viktigere for meg, enn fred. Logisk sett, bør jeg da gå til krig mot den eller dem som truer min frihet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men nå vil jeg få lov å ytre dem, siden jeg syns den loven er brudd på ytringsfriheten!

Derfor skal jeg ytre dem, uansett.

Bare for å gjøre det.

:jolie:

Ditt valg. Men da må du belage deg på fengselsstraff pga at du har brutt norsk lov.

Anonymous poster hash: 658cb...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis religion islam innebærer mer enn å praktisere sin tro, samt å be, så beveger religion seg fra det personlige, og over til det politiske. Vi snakker da om teokrati. Med et slikt system ivaretas hverken ytringsfriheten eller religionsfriheten.

De som faktisk mener at jeg som ikke troende, må overholde religiøse tabuer, om det skal være kritikk av Muhammed eller islam, bildeforbud eller annet, er personer som går hånd i hånd med teokrater. Man kan kun som enkeltperson holde slike forbund, og man kan ikke forvente at andre skal det samme, om det så er andre muslimer.

Dette er altså ikke et tilsvar, altså, men mere en kommentar?

Det norske samfunnet er så vidt meg bekjent ikke et teokrati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hva vi gjør i dag i forhold til islam.

Så hva er din løsning på akkurat det?

Tvang?

Boikott?

Eller noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg gå frem, når jeg ønsker og satirisk latterliggjøre denne loven? Har prøvd og finne en måte og tegne en karikatur som latterliggjør den, men det ble fryktelig vanskelig. Så prøvde jeg med både dikt og sang, endog teater, men nei! Denne tråden har virkelig fått meg til å gruble endel... :vetikke:

Mens jeg satt og grublet, fant jeg ut at frihet er viktigere for meg, enn fred. Logisk sett, bør jeg da gå til krig mot den eller dem som truer min frihet?

Akkurat det kommer litt an på akkurat hvordan de truer denne friheten.

Hvis de aktivt truer og bruker vold, så bør man jo vurere hvordan man skal gå til motangrep, med mindre man ikke bare velger å overgi seg, for å spare liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ditt valg. Men da må du belage deg på fengselsstraff pga at du har brutt norsk lov.

Anonymous poster hash: 658cb...ac5

Isj, ja.

Men jeg blir heldigvis ikke skutt ned eller attentatet på.

Rekasjonen står sånn sett i forhold til lovbruddet.

Når de putter meg inn, så kan jeg jo heller ikke gjennomføre trusselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så er Krekar en feig jævel, han ønsker et samfunn basert på shaira, samtidig driter han med viten og vilje på det samfunnet som beskytter han mot konsekvensene av nettopp det han ønsker. Kanskje vi burde ta Krekar på alvor og oppfylle hans drøm om å bli stilt til ansvar i en shaira domstol, så kan han ta de konsekvensene som blir resultatet av det samfunnet han ønsker, vi har et utvisningsvedtak på han, Irak ønsker han for å stille han for retten, Krekar ønsker å returnere. Kanskje vi burde gjøre unntak fra menneskerettene når mennesker som Krekar sier de mener Shaira er det eneste rette, selv om ytterste konsekvens er dødstraff.

Krekar er en skjeggnisse som får alt for mye oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, ja.

Men jeg blir heldigvis ikke skutt ned eller attentatet på.

Rekasjonen står sånn sett i forhold til lovbruddet.

Når de putter meg inn, så kan jeg jo heller ikke gjennomføre trusselen.

"eller attentatet på"???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva er din løsning på akkurat det?

Tvang?

Boikott?

Eller noe annet?

For og ta tak i ideologier så må man ta dem på alvor. Jeg synes ikke det Norske folk tar nazisme, rasisme og islam på alvor. Man har litt sånn, det går seg til holdning. Disse 3 menneskefiendtlige ideologier henger sammen. Det første vi må gjøre er og begrense innvandring av muslimer først og fremst, de tar med seg islam. Så må vi sette en stopp for alle religiøse og politiske symboler i det offentlige, dvs. offentlige arbeidsplasser, hva private gjør er det ingen som har noe med. Alle andre former for religiøse tilpasninger stoppes, man gjør det vanskelig og få praktisert sin overtro og overlater religiøsitet der det hører hjemme, i det private. På den måten vil Norge være mindre attraktivt for religiøse og søke til. Man får mindre av andre barbariske ideologier som nazisme og islam gjennom gode tiltak. Husk, når jeg snakker om religiøsitet, så mener jeg alle former for slik overtro. Slik at ikke enkelte tullinger hyler rasisme. Som du vet så tror enkelte at islam er en menneskelig rase.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...