Gå til innhold

- Nordmenn som tegner Muhammed, må dø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er ingen provokasjon.

Om man velger å la være, har man latt islamfascistene vinne.

Anonymous poster hash: 5d7c0...847

Jeg skal gå på gresset!!

Om man velger å la være, har man latt de ekstremt pirkete anleggsgartnerne vinne. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke bare boikotte hele fyren? Det er jo oppmerksomhet for å få frem budskapet hans han vil, så media gjør han jo en tjeneste hver jævla uke hvor han er i nyhetene blant annet.

Mediene er Krekars nyttige idiot.

Jeg tror det er helt åpenbart at de trives med å være hans talerør utad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ytrer dødstrusler blir jo fengslet! Jeg syns det knebler min yrtingsfrihet.

Noen ganger er det helt nødvendig å få komme med dødstrusler for å få fram alvoret i det man egentlig vil si til en person.

Derfor oppfordrer jeg satirikere til å latterliggjøre forbudet mot dødstrusler.

Jeg vil få ytre dem.

Det er viktig for samfunnet.

Achmed the dead terror-ost: - Knock, knock?

...Who is it?

...Bait in a mouse-trap!! I kill you!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Achmed the dead terror-ost: - Knock, knock?

...Who is it?

...Bait in a mouse-trap!! I kill you!!!

Silence!

I kill you!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer med hijab provoserer meg. Det vitner om en kultur hvor kvinner er andrerangs mennesker, som går imot alt jeg står for.

Men selvfølgelig... det er mye mer alvorlig og provoserende å tegne en pinnemann og skrive at det er Muhammed...



Anonymous poster hash: dcb58...289
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke vitsen med å tegne Muhammed i utgangspunktet. Hvorfor provosere?

Ytringsfrihet er èn ting, ren provokasjon er en annen. Vi har ikke noen rett til å tråkke på andre sin tro.

Alle som vil har full rett til å provosere, kritisere og latterliggjøre religioner, akkurat slikt som man kan gjøre med ideologier, eksempel kommunismen. Å tro noe annet er å være imot ytringsfriheten.

Vet ikke om du er en av de som tror at det er en motsigende balanse mellom ytringsfrihet og religionsfrihet. Noe slikt er bare en oppkonstruert problemstilling for de som går hånd i hånd med teokrater. Uansett hva jeg sier om buddhismen, jødedommen, jainismen, kristendommer eller islam, ingenting tråkker på andre sin tro i den forstand at de ikke kan praktisere den. Hva enn jeg velger å si om for eksempel kristendommen, enhver kristen er likevel HELT fri til å be, til å gå til kirken, og til å tro. Med dette så har vi BÅDE ytringsfrihet og religionsfrihet.

Å komme med trusler om vold eller terror tråkker derimot på andres frihet.

Endret av Snof
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke vitsen med å tegne Muhammed i utgangspunktet. Hvorfor provosere?

Ytringsfrihet er èn ting, ren provokasjon er en annen. Vi har ikke noen rett til å tråkke på andre sin tro.

Det er dér du tar totalt feil, vi har rett til å 'tråkke på' andres tro, akkurat som de har rett til å føle seg krenket.

Dersom de føler seg så krenket at de 'tråkker tilbake' da må vi tåle det, det er deres rett.

At man i det lengste bør oppføre seg høflig og sivilisert er en annen ting.

Men, retten finnes - det kalles ytringsfrihet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drapstrusler feks er straffbart.

Mener dere jeg skal slenge ut drapstrusler til folk bare fordi jeg vil ha ytringsfrihet?

Den friheten blir jo tatt fra meg, når det er forbud mot å ytre dødstrusler.

Du viser med all tydelighet at du ikke har skjønt noen av begrepene ytringsfrihet eller drapstrusler.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bure mannen inne på celle sammen med Anders Behring Breivik, med hver sin kniv?

Anonymous poster hash: 5d7c0...847

Nå må du huske på menneskerettighetene da. Det er tross alt viktigere en ditt og mitt liv, at Krekar har rettigheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke vitsen med å tegne Muhammed i utgangspunktet. Hvorfor provosere?

Ytringsfrihet er èn ting, ren provokasjon er en annen. Vi har ikke noen rett til å tråkke på andre sin tro.

Jo, det har vi faktisk. Ytringsfriheten omfatter retten til å kritisere og håne andre sin tro, -- og for de som ikke tåler det, er det bare å grave hodet ned i sanden. :fisk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må faktisk innrømme at jeg er litt enig med gutt 86. Jeg er relativt rasistisk, og misliker veldig mange muslimer sterkt. Jeg ønsker islam ut av Europa, og et "hvitt" og fredelig samfunn uten problemer og krig.

Men det kan virke som om "ytringsfrihet" er kodeord for provosering i media. Vi tenner bare lunten på de begynnende borgerkrigene som vil komme i løpet av de neste 20 årene (jeg håper hvite har baller nok til å ta opp kampen mot islamisfisering), og det er synd at vi ikke kjører full innvandringsstopp i Europa istedenfor å fremstå som en usikker fjortis som "liksom" skal protestere på en situasjon som folk har stemt frem og ønsker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke vitsen med å tegne Muhammed i utgangspunktet. Hvorfor provosere?

Ytringsfrihet er èn ting, ren provokasjon er en annen. Vi har ikke noen rett til å tråkke på andre sin tro.

Jeg skjønner ikke hvorfor disse muslimene skal provosere og true oss med å si at folk som tegner en liten filletegning skal dø. I tillegg til at de faktisk dreper folk. DET er provoserende.

Anonymous poster hash: 96a66...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor disse muslimene skal provosere og true oss med å si at folk som tegner en liten filletegning skal dø. I tillegg til at de faktisk dreper folk. DET er provoserende.

Anonymous poster hash: 96a66...771

Disse muslimene?

Hvem er "disse muslimene" egentlig. Kan du definere akkurat den gruppen litt bedre for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må faktisk innrømme at jeg er litt enig med gutt 86. Jeg er relativt rasistisk, og misliker veldig mange muslimer sterkt. Jeg ønsker islam ut av Europa, og et "hvitt" og fredelig samfunn uten problemer og krig.

Men det kan virke som om "ytringsfrihet" er kodeord for provosering i media. Vi tenner bare lunten på de begynnende borgerkrigene som vil komme i løpet av de neste 20 årene (jeg håper hvite har baller nok til å ta opp kampen mot islamisfisering), og det er synd at vi ikke kjører full innvandringsstopp i Europa istedenfor å fremstå som en usikker fjortis som "liksom" skal protestere på en situasjon som folk har stemt frem og ønsker.

Jeg syns det er feil å gå med på å begrense seg bare fordi man er redd for å provosere.

Hvis man begrenser seg selv fordi man selv føler det er riktig å ikke tråkke på andres tro, er det én ting.

Men hvis man begrenser seg pga trusler fra mørkemenn, da er det noe annet.

Og det er jo nettopp derfor seriøse tegnere, som har offentliggjort sine karikaturer av islams profet har gjort dette. For å fortelle at de ikke lar seg diktere av menn som kommer med trusler.

Om man ønsker fred så får man ikke det av å forholde seg taus pga frykt.

Fred får man bare hvis man respekterer at andre har sine egne tradisjoner og verdier, uten at man vil tvinge fram en endring man selv ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det har vi faktisk. Ytringsfriheten omfatter retten til å kritisere og håne andre sin tro, -- og for de som ikke tåler det, er det bare å grave hodet ned i sanden. :fisk:

Gjør den?

Å kritisere religion er viktig. Men det handler om måten dette gjøres på.

Å få full ytringsfrihet er ikke synonymt med å få håne andre fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som vil har full rett til å provosere, kritisere og latterliggjøre religioner, akkurat slikt som man kan gjøre med ideologier, eksempel kommunismen. Å tro noe annet er å være imot ytringsfriheten.

Vet ikke om du er en av de som tror at det er en motsigende balanse mellom ytringsfrihet og religionsfrihet. Noe slikt er bare en oppkonstruert problemstilling for de som går hånd i hånd med teokrater. Uansett hva jeg sier om buddhismen, jødedommen, jainismen, kristendommer eller islam, ingenting tråkker på andre sin tro i den forstand at de ikke kan praktisere den. Hva enn jeg velger å si om for eksempel kristendommen, enhver kristen er likevel HELT fri til å be, til å gå til kirken, og til å tro. Med dette så har vi BÅDE ytringsfrihet og religionsfrihet.

Å komme med trusler om vold eller terror tråkker derimot på andres frihet.

Men du kan ikke påstå at religionsfriheten til muslimer ivaretas, og at de kan utøve sin tro, dersom de skal tvinges inn i former som andre har algt premissene for.

Å utøve islam innebefatter å ikke akseptere blasfemi.

Edit: Mitt poeng i denne sammenhengen er at muslimer som vil utøve sin tro-og unngå enhver form for blasfemi, innebefattet brudd på billedforbudet- ikke kan forlange at andre, ikkemuslimer, utøver muslimsk tro og overholder billedforbudet i en religion de ikke bekjenner seg til.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjør den?

Å kritisere religion er viktig. Men det handler om måten dette gjøres på.

Å få full ytringsfrihet er ikke synonymt med å få håne andre fritt.

Neida. Det handler nettopp ikke om måten det gjøres på.

Dette er jo hele poenget med siste halvdel av ordet ytringsfrihet!!

De som evt blir hånet har full rett til å håne tilbake, eller hvis de er mer modne, til å argumentere imot håneriet.

Eller, de kan velge ikke å la seg håne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse muslimene?

Hvem er "disse muslimene" egentlig. Kan du definere akkurat den gruppen litt bedre for meg?

Hvis du ikke skjønner hva jeg mener kan det likegjerne bare være......

Anonymous poster hash: 96a66...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skjønner hva jeg mener kan det likegjerne bare være......

Anonymous poster hash: 96a66...771

Jeg skjønner at du mener absolutt alt som kan krype og gå, som bekjenner seg til islam. Og jeg skjønner at du ikke forstår at en sånn generalisering er helt på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør den?

Å kritisere religion er viktig. Men det handler om måten dette gjøres på.

Å få full ytringsfrihet er ikke synonymt med å få håne andre fritt.

Du må forstå at islam er langt mer en religion. Islam er en politisk ideologi. Det er ideologien som må kritiseres, slik vi tar tak i nazisme og rasisme. Det er menneskefiendtlige ideologier vi snakker om. Eller skal vi bare ignorere slikt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...