Gå til innhold

Har høy utdanning men vil jobbe med barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått nå en ny spennende jobb i et stort selskap. Bra lønn osv. Jeg har tidligere jobbet i bhg, mest i studietiden da det var vanskelig å finne jobb innenfor min utdanning. Nå savner jeg hverdagen med ungene og mistrives i den nye jobben :( jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg bare klarer ikke å takle sånne seriøse jobber. Den jobben jeg har nå gir meg ingen glede. Ungene fikk meg til å gråte og le og jeg hadde det så fantastisk morsomt.

Anonymous poster hash: 9eb7a...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk på barnehagestillinger da :) Er ditt valg hva du vil jobbe med, men ikke si opp før du har en annen jobb å gå til.

Anonymous poster hash: 01428...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått nå en ny spennende jobb i et stort selskap. Bra lønn osv. Jeg har tidligere jobbet i bhg, mest i studietiden da det var vanskelig å finne jobb innenfor min utdanning. Nå savner jeg hverdagen med ungene og mistrives i den nye jobben :( jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg bare klarer ikke å takle sånne seriøse jobber. Den jobben jeg har nå gir meg ingen glede. Ungene fikk meg til å gråte og le og jeg hadde det så fantastisk morsomt.

Anonymous poster hash: 9eb7a...380

Hva slags yrke har du nå?

Hvis du vil søke på barnehagejobber, så husk å presisere at du er interessert i å bli der lenge og at du ikke har noe ønske om å bruke barnehagejobben som en mellomstasjon til noe bedre dukker opp, mtp utdannelsen din.

Anonymous poster hash: 105ee...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken utdanning har du? hvis du trives i bhg. så gjør det! siden du har 3 årig vgs. kan du snakke med bhg om å ta barn og ungdomsarbeider mens du går der, da får du bedre lønn. var mange jeg har jobbet med som har gjort det, med full lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags yrke har du nå? Hvis du vil søke på barnehagejobber, så husk å presisere at du er interessert i å bli der lenge og at du ikke har noe ønske om å bruke barnehagejobben som en mellomstasjon til noe bedre dukker opp, mtp utdannelsen din. Anonymous poster hash: 105ee...69d

Jeg jobber med IT.

Ts

Anonymous poster hash: 9eb7a...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKT er jo et forsømt fagområde i barnehagen! :D

Jeg syntes det bør være folk med mye utdannelse til å ha ansvar for de minste i samfunnet. Jobb i barnehage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvilken utdanning har du? hvis du trives i bhg. så gjør det! siden du har 3 årig vgs. kan du snakke med bhg om å ta barn og ungdomsarbeider mens du går der, da får du bedre lønn. var mange jeg har jobbet med som har gjort det, med full lønn.

Som sagt it men har fagbrev da jeg først gikk helse sosial så tok høyskole.

Anonymous poster hash: 9eb7a...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med IT.

Ts

Anonymous poster hash: 9eb7a.8for..380

hvis du ikke vil starte nytt studie(100%) så anbefaler jeg deg å gjøre det jeg nevnte over for å få høyere lønn eventuelt så er det mange byer der de mangler ped.ledere og du får lov å jobbe 50% og studere til å bli ped.leder 50%

Endret av happyendings
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med IT.

Ts

Anonymous poster hash: 9eb7a...380

Er det ingen IT jobber hvor du kan jobbe opp mot barn? Feks lage programmer til barn, undervisnings opplegg mot barn eller noe i den duren? Kanskje kan du ha noen fysiske møter med barn også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen IT jobber hvor du kan jobbe opp mot barn? Feks lage programmer til barn, undervisnings opplegg mot barn eller noe i den duren? Kanskje kan du ha noen fysiske møter med barn også?

Jeg prøver å finne ut av det. Min familie er sån typisk status yrke familie så jeg kommer til å få mange reaksjoner. Føler meg alene om dette :( klarer bare ikke den jobben jeg har. Så er jeg overkvalifisert for disse jobbene , med barn altså :(

Ts

Anonymous poster hash: 9eb7a...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du er overkvalifisert, det trengs glupe folk til å jobbe i barnehager.



Anonymous poster hash: 8cde1...7cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høgskolen i Telemark har barnehagelærerstudie på nett, sikkert veldig okey å kombinere med jobb minus praksisperiodene



Anonymous poster hash: c0587...a4c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å finne ut av det. Min familie er sån typisk status yrke familie så jeg kommer til å få mange reaksjoner. Føler meg alene om dette :( klarer bare ikke den jobben jeg har. Så er jeg overkvalifisert for disse jobbene , med barn altså :(

Ts

Anonymous poster hash: 9eb7a...380

Så bra du leter etter noe slikt. Hvis du virkelig er ulykkelig i den jobben du har nå, og det som vil gjøre deg lykkelig er å jobbe med barn så tror jeg familien din vil forstå deg. Du har jo også bevist at du kan nå langt innen det yrket du har nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan sikkert jobbe i barnehage som assistent uten BHG-utdannelse også. :) Så hvis du liker det kan du sikkert få arbeidserfaring og få en stilling der du kan bruke utdannelsen din sammen med barn.



Anonymous poster hash: 8cde1...7cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Problemet er at jeg aldri får napp nå som jeg er ferdigutdanna. De vil bare ha bu arbeidere. Og jeg bare hater jobben jeg har nå. Tror de snart vil innse at jeg er en feil person. Har jobbet i en uke og jeg tør heller ikke si opp. For en situasjon. Det høres kanskje ikke så ille ut men jeg klarer ikke dette mer.

Anonymous poster hash: 9eb7a...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Problemet er at jeg aldri får napp nå som jeg er ferdigutdanna. De vil bare ha bu arbeidere. Og jeg bare hater jobben jeg har nå. Tror de snart vil innse at jeg er en feil person. Har jobbet i en uke og jeg tør heller ikke si opp. For en situasjon. Det høres kanskje ikke så ille ut men jeg klarer ikke dette mer.

Anonymous poster hash: 9eb7a...380

Jeg er IT konsulent, nå vet jeg ikke hvilken del av IT bransjen du jobber i, men min erfaring er at de første ukene på et nytt prosjekt / ny arbeidsplass alltid er tunge og frustrerende. Det tar tid å sette seg inn i eksisterende systemer. Er du sikker på at det ikke bare er en "fase"?

Anonymous poster hash: ade3a...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er IT konsulent, nå vet jeg ikke hvilken del av IT bransjen du jobber i, men min erfaring er at de første ukene på et nytt prosjekt / ny arbeidsplass alltid er tunge og frustrerende. Det tar tid å sette seg inn i eksisterende systemer. Er du sikker på at det ikke bare er en "fase"? Anonymous poster hash: ade3a...8f8

Jeg vet ikke. Det er stort ansvar og mye å sette seg inn i, pluss at jeg føler meg unyttig. Er konstant redd for å få sparken og vet folk tenker at jeg er treg til å lære selv om jeg bare har jobbet i en uke. Men det med barnehagejobb er noe annet. Jeg har alltid likt å jobbe med barn, ikke med it. Tok utdanningen for jobbmulighetene mer enn interessen liksom. Men kan faget mitt godt.

Anonymous poster hash: 9eb7a...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å finne ut av det. Min familie er sån typisk status yrke familie så jeg kommer til å få mange reaksjoner. Føler meg alene om dette :( klarer bare ikke den jobben jeg har. Så er jeg overkvalifisert for disse jobbene , med barn altså :(

Ts

Anonymous poster hash: 9eb7a...380

Vit at når du blir gammel så vil det du angrer aller mest på være nettopp at du gjorde ting for å tilfredsstille andre fremfor å gjøre det du selv ønsket. Ikke gjør den feilen. Ikke gi slipp på masse glede og gode stunder for å få andres velsignelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vit at når du blir gammel så vil det du angrer aller mest på være nettopp at du gjorde ting for å tilfredsstille andre fremfor å gjøre det du selv ønsket. Ikke gjør den feilen. Ikke gi slipp på masse glede og gode stunder for å få andres velsignelse.

Så godt sagt!!

Jeg har byttet yrke/beite selv på tross av foreldrene mine sine forventninger, og jeg gleder meg til hver dag. :)

Anonymous poster hash: 8cde1...7cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe jeg får napp snart. Sendte en søknad til en bhg der de krevde folk med IKT kompetanse. :)

Anonymous poster hash: 9eb7a...380

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...