Gå til innhold

Lærer på barneskolen ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er hverdagen som lærer på barneskolen ?

Hva har dere i lønn ?

Hvordan var studie ?

Setter stor pris på hjelp fra dere :)



Anonymous poster hash: 71f86...570
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er hverdagen som lærer på barneskolen ?

Hva har dere i lønn ?

Hvordan var studie ?

Setter stor pris på hjelp fra dere :)

Anonymous poster hash: 71f86...570

Hverdagen min er super. Gleder meg masse til hver dag, men det har vært utrolig tøft. Er nyutdannet. Vært mye syk (i dag for eksempel) Mye baskelusker blant elevene.

De siste ukene har jeg jobbet 11 timer hver dag pga utviklingssamtaler, skriftligvurdering og annen planlegging.

Jeg har 33 000 kroner i måneden før skatt.

Studiet var ikke så bra. Var det første kulle i den nye utdanningen og skikkelig prøvekaniner...

Anonymous poster hash: e4f2f...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagen min er super. Gleder meg masse til hver dag, men det har vært utrolig tøft. Er nyutdannet. Vært mye syk (i dag for eksempel) Mye baskelusker blant elevene.De siste ukene har jeg jobbet 11 timer hver dag pga utviklingssamtaler, skriftligvurdering og annen planlegging. Jeg har 33 000 kroner i måneden før skatt. Studiet var ikke så bra. Var det første kulle i den nye utdanningen og skikkelig prøvekaniner... Anonymous poster hash: e4f2f...171

Hvilke fag underviser du i?

Anonymous poster hash: 48f19...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke fag underviser du i?

Anonymous poster hash: 48f19...439

Jeg underviser i norsk, matte, engelsk, gym og RLE. (Har gym og RLE i 2 klasser) 4. trinn

Anonymous poster hash: e4f2f...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var studie ?Anonymous poster hash: 71f86...570

Jeg er ferdig på GLU 1-7 om noen måneder og var andre kullet som begynte på dette på høgskolen i Bergen. Som student opplever leg ofte å få mangelfull eller ingen informasjon om det meste. Det virker som de ulike delene av hib snakker lite sammen, og det går dessverre veldig utover studentene. Dette er et spesielt stort problem når det gjelder praksis, men på utrolig vis løser ting seg alltid.

Forwleserne våre er veldig varierende. Noen er helt rå, mens andre er dørgende kjedelig. Uansett må du være klar over at det blir mye pensum å lese.

Til tross for dette vil jeg anbefalle å studere i Bergen og ved Hib. Jeg har lært mye og har fått en del gode venner. For å kunne relatere pensum til praksis kan det også være greit å jobbe som lærervikar, gjerne gjennom pvs eller andre bemanningsbyrå, men vent til andre året før du gjør dette.

Det å jobbe i skolen er både magisk og utfordrende, men det anbefalles på det sterkeste å bli lærerstudent!

Anonymous poster hash: 1be6f...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulighet å jobbe på de minste trinnene selvom man tar 5-10 fordypning ?

Anonymous poster hash: 71f86...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye får dere i lønn etter skatt? Vet at dette er individuelt men, hadde vært fint å se noen eksempler bare:)

Anonymous poster hash: 49598...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulighet å jobbe på de minste trinnene selvom man tar 5-10 fordypning ?

Anonymous poster hash: 71f86...570

Tar du 5-10 er det ikke mulig å jobbe lenger nede enn på 5.trinn, grunnen til det er at man blant annet har ulike tema man skal gjennom i pedagogikk. Dessuten har de fleste fag man velger på høyskolen enten en begynneropplæringsdel+ en del som går på mellomtrinnet, eller en mellomtrinnsdel + en ungdomsskoledel.

Anonymous poster hash: 1be6f...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er studiet veldig vanskelig ?

Anonymous poster hash: 71f86...570

Det kommer an på hvilke fag du velger, men e fleste burde klare å komme seg gjennom studiet med brukbare resultat.

Anonymous poster hash: 1be6f...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye får dere i lønn etter skatt? Vet at dette er individuelt men, hadde vært fint å se noen eksempler bare:)

Anonymous poster hash: 49598...9a8

Som nyutdannet adjunkt har man en gjennomsnittlig årslønn på 415.000 kr. Om man da har en skatteprosent på 35, vil man få utbetalt 22.479 kr i månenden.

Anonymous poster hash: 1be6f...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du 5-10 er det ikke mulig å jobbe lenger nede enn på 5.trinn, grunnen til det er at man blant annet har ulike tema man skal gjennom i pedagogikk. Dessuten har de fleste fag man velger på høyskolen enten en begynneropplæringsdel+ en del som går på mellomtrinnet, eller en mellomtrinnsdel + en ungdomsskoledel.

Anonymous poster hash: 1be6f...a76

Den er grei , tusen takk for svar :)

Anonymous poster hash: 71f86...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...