Gå til innhold

Vernepleier - jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på å studere til vernepleier, da det sies at markedet for sosionom er mettet?

Men jeg lurer litt på hvor en vernepleier kan jobbe? Og helst skulle det vært en dagjobb, da min mann jobber på sjøen så blir vanskelig med skiftarbeid.

Om ikke vernepleier er veien å gå når man trenger en dagjobb, er det tips til andre utdanninger som går ut på nogelunde det samme, med gode jobbmuligheter? Jeg vil jobbe med mennesker og hjelpe mennesker.



Anonymous poster hash: 3e68d...904
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jobbmarkedet i helsevesenet vil være godt fremover. Med mindre folk plutselig stopper å bli syke. :)



Anonymous poster hash: 5ae83...b6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vernepleier=turnus. Det er få vernepleierstillunger som er kun på dagtid. Hva med barnehagelærer? Sosionom, barneværnspedagog?

Anonymous poster hash: 34944...42e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vernepleier kan jobbe på sykehus, sykehjem ol. Turnus må du absolutt regne med. Barnevernspedagog er det også turnusarbeid som regel, men ikke alltid.



Anonymous poster hash: 7c89d...900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere.

Vernepleier=turnus. Det er få vernepleierstillunger som er kun på dagtid. Hva med barnehagelærer? Sosionom, barneværnspedagog?

Anonymous poster hash: 34944...42e

Jeg trodde det var lite marked for sosionomer. Har lest litt i sosionom trådene her inne, og synes det blir sagt det er for mange sosionomer i forhold til ledige stillinger..?

Det samme trodde jeg det var med barnevernspedagog? Har ei vennine som sliter med å få jobb.



Anonymous poster hash: 3e68d...904
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vernepleier kan jobbe på sykehus. Anonymous poster hash: 7c89d...900

Nei, det kan de ikke. Men turnus må du regne med, i alle fall til du har fått nok erfaring til å være kvalifisert for de få dagstillingene som finnes.

Anonymous poster hash: 9ed2c...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at dere tok dere tid til å svare.

Men jeg ble dumpa idag, så da kan jeg jobbe så mye turnus jeg bare hæler.



Anonymous poster hash: 3e68d...904
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan de ikke. Men turnus må du regne med, i alle fall til du har fått nok erfaring til å være kvalifisert for de få dagstillingene som finnes.

Anonymous poster hash: 9ed2c...0e4

Kommer vel litt an på hva du tenker som sykehus. De kan jo jobbe på psykiatrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...