Gå til innhold

Dro de damer?


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Gjest incognita

Tja. Debussy hadde en veldig merkelig hodefasong, antakeligvis craniosynostosis (vet ikke hva det heter på norsk). Du ser det veldig godt på noen av fotografiene av ham. Han ble noen ganger beskrevet som stygg av folk som møtte ham, men han dro veldig mange damer og hans første kone skjøt seg selv i brystet da han forlot henne.

Spennende. Da må det nesten ha vært andre ting enn hodefasongen som kvinner fant tiltalende ved ham da. :fnise:

(*kraniosynostose)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg satt og øvde på et klassisk stykke på piano tidligere i dag, og begynte å fundere litt på disse komponistene. Tror dere at de dro damer slik som kjente artister gjør i dag? At de menget seg med fiffen og alle ville ha en del av de?

Som en 1700-talls Robin Thicke, om du vil. Hvem tror dere isåfall dro mest damer? Jeg tenker muligens Beethoven. Han var jo litt sexylubben, men samtidig hadde han fine trekk i ansiktet. Mozart derimot, hadde et litt feminit uttrykk i ansiktet.

Hva tenker dere?

Ole Bull var en slags rockestjerne den gangen, og tusenvis av mennesker kom på konsertene hans. På ett pensjonat i Bergen fikk han bo gratis, mot at vertinnen fikk tappe badevannet hans over på flasker, som hun solgte til massevis av ville beundrerinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Ole Bull var en slags rockestjerne den gangen, og tusenvis av mennesker kom på konsertene hans. På ett pensjonat i Bergen fikk han bo gratis, mot at vertinnen fikk tappe badevannet hans over på flasker, som hun solgte til massevis av ville beundrerinner.

..... ew. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd. Jeg har aldri tenkt noe særlig over dette. Brahms var i årevis forelsket i den 14 år eldre Clara Schumann. Han giftet seg aldri, men hadde visstnok noen affærer, og en gang var han forlovet.

Jeg tviler sterkt på at Bach var noen pikenes Jens (eller Johann Sebastian). Han var gift to ganger og fikk til sammen 22 barn. Altså to fotballag, men i forskjellige aldersklasser, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Artig tråd. Jeg har aldri tenkt noe særlig over dette. Brahms var i årevis forelsket i den 14 år eldre Clara Schumann. Han giftet seg aldri, men hadde visstnok noen affærer, og en gang var han forlovet.

Jeg tviler sterkt på at Bach var noen pikenes Jens (eller Johann Sebastian). Han var gift to ganger og fikk til sammen 22 barn. Altså to fotballag, men i forskjellige aldersklasser, selvfølgelig.

Ikke noe feil med svømmerne der i gården med andre ord. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tchaikovsky spilte for det andre laget da.

Dersom vi først skal diskutere privatlivet til kjente komponister, har jeg veldig sansen for Bach, som fikk 20 barn med sine to koner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Tchaikovsky spilte for det andre laget da.

Dersom vi først skal diskutere privatlivet til kjente komponister, har jeg veldig sansen for Bach, som fikk 20 barn med sine to koner.

Jeg synes Bach, i likhet med Mozart, hadde et litt feminint uttrykk i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de dro damer. Men man trenger ikke være kjekk for å dra damer så lenge man er rik og i tillegg er kjent eller har status. Tror du virkelig "kjærestene" (les horene) til Hugh Hefner har lyst på han i senga???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Ja de dro damer. Men man trenger ikke være kjekk for å dra damer så lenge man er rik og i tillegg er kjent eller har status. Tror du virkelig "kjærestene" (les horene) til Hugh Hefner har lyst på han i senga???

Det er noe helt annet .........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe helt annet .........

Er det? Poenget mitt er at alle kjente og rike menn drar damer uansett hvordan de ser ut, da gjorde jo garantert disse komponistene det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Er det? Poenget mitt er at alle kjente og rike menn drar damer uansett hvordan de ser ut, da gjorde jo garantert disse komponistene det også.

Problemstillingen her er at det var 16-1800- tallet, ikke hvordan de så ut nødvendigvis. Også lurer jeg på hva slags oppmerksomhet de fikk, hvordan de håndterte den ...osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke helt hvorfor den får ligge på youtube. Filmene var bedre før i hvertfall. Skjønner ikke helt den guillotinescenen på slutten, Liszt var jo ikke fransk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Skjønner ikke helt hvorfor den får ligge på youtube. Filmene var bedre før i hvertfall. Skjønner ikke helt den guillotinescenen på slutten, Liszt var jo ikke fransk.

Den var litt.... bisarr. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...