Gå til innhold

Begynne å studere igjen - men må fortsatt nedbetale studielån?


bigbootie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å fullføre vgs øyeblikkelig, men må jeg fortsatt nedbetale studielånet?

http://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/krav-og-vilkar-for-a-fa-stotte/utdanning-pa-deltid/

http://www.lanekassen.no/nb-NO/Toppmeny/Forskrifter/tildeling-av-stotte-2013-2014/forste-del--hovedregler-for-tildeling-av-utdanningsstotte1/utdanning-i-et-annet-nordisk-land/krav-om-fulltidsutdanning/

Det gis ikke støtte til deltidsutdanning.

noe som virker utrolig kjipt. Sliter med økonomien, får ikke jobber, og vil ikke lenger være sosialklient. Prøver å komme meg på rett kjør igjen, gjøre noe bra med livet mitt, men så prøver systemet å holde meg nede.

http://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/krav-og-vilkar-for-a-fa-stotte/tidligere-studielan/

Dersom du får ny støtte til fulltidsutdanning, trenger du ikke betale regninger som har forfall samme måned som semesteret ditt begynner.

Jeg ønsker virkelig å studere fulltid. Jeg søkte på alle fagene men kom kun inn på ett via voksenopplæringen. På nettundervisningen (via Vigo.no), hvor jeg sikkert garantert kommer inn, kunne jeg bare søke om 3 fag.

Finnes det noen triks her slik at jeg kan ta fulltidsutdanning? Evt. gratiskurs, samfunnstjeneste e.l.?

Tusen takk!

--BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan søke om betalingsutsettelse.



Anonymous poster hash: 83ace...58e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du studerer skal du vel kunne søke både om rentestoop og betalingsutsettelse. Send mail til Lånekassen. De svarer på det du lurer på 😊 Jeg tenkte å begynne på deltidsutdanning til høsten nå som jeg er ferdig med bachelorgrad til sommeren og jeg håper da jeg får støtte! Må sette meg inn i dette selv og ser jeg...

Anonymous poster hash: 5b477...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å lage flere tråder når du allerede har en???

Anonymous poster hash: aeb2e...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du studerer skal du vel kunne søke både om rentestoop og betalingsutsettelse. Send mail til Lånekassen. De svarer på det du lurer på

Har desverre brukt opp alle mine betalingsutsettelser.

Visste ikke Lånekassen svarte på epost :wow:

Jeg tenkte å begynne på deltidsutdanning til høsten nå som jeg er ferdig med bachelorgrad til sommeren og jeg håper da jeg får støtte! Må sette meg inn i dette selv og ser jeg...

Lykke til !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å lage flere tråder når du allerede har en???

Forskjellige spørsmål...

Endret av bigbootie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellige spørsmål...

Det er jo akkurat samme tema og da funker det helt fint å bruke samme tråd til flere spørsmål istedenfor å opprette en ny tråd for hvert spørsmål..

Anonymous poster hash: aeb2e...f7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkurat samme tema og da funker det helt fint å bruke samme tråd til flere spørsmål istedenfor å opprette en ny tråd for hvert spørsmål..

Anonymous poster hash: aeb2e...f7a

ALLE tråder i dette underforumet har samme tema (karriere og/eller utdanning). personlig syntes jeg et spørsmål per tråd er renere, mer oversiktlig, har større sjangse for å bli besvart og er lettere for andre å søke seg frem til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lav inntekt kan du søke om rentefritak, hvis det blir innvilget får du flere betalingsutsetelser. Søk via dinside på lånekassen.no

Anonymous poster hash: eae81...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE tråder i dette underforumet har samme tema (karriere og/eller utdanning). personlig syntes jeg et spørsmål per tråd er renere, mer oversiktlig, har større sjangse for å bli besvart og er lettere for andre å søke seg frem til..

Nei. Alle trådene i dette underforumet har ikke samme tema.

Det er mer ryddigere at du stiller alle spørsmålene du lurer på innenfor samme tema i én og samme tråd. Folk synes det er irriterende på den måten du gjør det, og det er mindre sannsynlighet for at folk gidder å gå inn på hver eneste tråd du har laget.

Anonymous poster hash: 72780...923

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er du sikker? Har fått rentefritak flere ganger men aldri flere betalingsutsettelser..

Jeg har ihvertfall alltid fått innvilget flere betalingsutsettelser etter jeg har fått rentefritak. Husker ikke om det har stått i vedtaket, men når jeg har søkt har det gått gjennom

Anonymous poster hash: 7fa3d...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Alle trådene i dette underforumet har ikke samme tema.

Det er mer ryddigere at du stiller alle spørsmålene du lurer på innenfor samme tema i én og samme tråd. Folk synes det er irriterende på den måten du gjør det, og det er mindre sannsynlighet for at folk gidder å gå inn på hver eneste tråd du har laget.

Ser det nå at to av trådene mine 3 tråder er like. Bra vi har sånne som deg som kan være litt negative og klage på alt de ser:)

Kanskje noen mods kan slette min forrige tråd?

Jeg har ihvertfall alltid fått innvilget flere betalingsutsettelser etter jeg har fått rentefritak. Husker ikke om det har stått i vedtaket, men når jeg har søkt har det gått gjennom

Jepp, jeg også, men nå har jeg hatt studielån i et par år og brukt opp maks antell betalingsutsettelser jeg kan få..

Endret av bigbootie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det nå at to av trådene mine 3 tråder er like. Bra vi har sånne som deg som kan være litt negative og klage på alt de ser:)

Kanskje noen mods kan slette min forrige tråd?

Jepp, jeg også, men nå har jeg hatt studielån i et par år og brukt opp maks antell betalingsutsettelser jeg kan få..

Hva er bakgrunnen for at du kommenterer dette? Jeg har skrevet én kommentar her i tråden, og det var en respons til ditt innlegg om denne saken da jeg var uenig og ville gi deg et tips.

Anonymous poster hash: 72780...923

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...