Gå til innhold

Lene Orvik


Iriina

Anbefalte innlegg

1 time siden, Showmustgoon skrev:

Jeg oppfatter ikke at de er sponset, har de nevnt noe annet enn reisemålet? Som for eksempel navn på hotell eller leilighet? Men tanken din viser hvor viktig det er å være nettopp ærlig om rabatter og ulike samarbeid. Og er det noe Lenemor og #kjell er kjent for så er det nettopp at de ikke merker sine rabatter/sponsorer/samarbeid godt nok. Lenemor merker ofte et produkt etter å ha vist et produkt umerket først på både blogg og IG. Det har vi dessverre sett altfor mange ganger. #kjell tror jeg driter fullstendig i korrekt merking og så lite proff som han er som blogger har jeg ingen konkrete eksempler.. jeg bare orker ikke! 

Så et lite opprop til disse bloggerne: vær nøyaktig, ærlig og troverdig hver eneste dag. Så slipper du nemlig merke #ikkesponset eller irritere deg over lesere/følgere som spekulerer i om det du foretar deg er riktig eller ikke. Så enkelt! 😎

Nei, tror ikke de har nevnt flere navn på f eks hotell enn reisemålet. Takk for gode poeng! 🤗

Endret av Jordbærogfløte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms. Daisy

Lurer på om "sponsorer" selger mange turer ved å la bloggere får reise på deres regning? Jeg tenker at å se en haug bilder av en blogger som gjør seg til på den ene og andre måten får ikke meg til å ville dra til Italia hvor frk. Orvik er f.eks. I min bok er bloggere særdeles elendige på å reklamere for reisemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne
1 time siden, Ms. Daisy skrev:

Lurer på om "sponsorer" selger mange turer ved å la bloggere får reise på deres regning? Jeg tenker at å se en haug bilder av en blogger som gjør seg til på den ene og andre måten får ikke meg til å ville dra til Italia hvor frk. Orvik er f.eks. I min bok er bloggere særdeles elendige på å reklamere for reisemål.

Men er det noen som vet at det oppholdet er sponset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy
4 minutter siden, jentekvinne skrev:

Men er det noen som vet at det oppholdet er sponset?

Det skal jeg ikke uttale meg om - men tenkte generelt fo rdet er jo en del bloggere som reiser på sponsa turer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de har lært av CBE - skrive et umerket "koseinnlegg" først - som de "vurderer ikke har noen markedsverdi" - og deretter publisere et merket samleinnlegg hvor de ramser opp sponsorer osv. Pjuh, den jakten på smutthull i markedsføringslovgivningen, dere 😎

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Bloggleseren skrev:

Kanskje de har lært av CBE - skrive et umerket "koseinnlegg" først - som de "vurderer ikke har noen markedsverdi" - og deretter publisere et merket samleinnlegg hvor de ramser opp sponsorer osv. Pjuh, den jakten på smutthull i markedsføringslovgivningen, dere 😎

Mulig de tar den manøveren, ja.. Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Komisk å se fargene på bildene Lenemor legger ut på blogg og Ig, med kontra hvordan det ser ut i virkeligheten.. ikke minst kjipern å kjøpe noe hun anbefaler og tar bilde av når det er brukt filter herfra til månen (eller til Postiano). 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte gå inn på insta og se på profilen. De bildene er så overfiltrerte og hun poserer og gjør seg til alt for mye! Blir bare unaturlig og helt fjernt fra virkeligheten.

Og; jeg ser hun har mye klær fra Ganni. Tilfeldig? Det tror jeg ikke. Mange bloggere får klær gratis fra det merket, mot at de går med klærne, selv om de ofte ikke merker det som sponsing. Sett det samme på fotballfrue og Tone Damli. Jeg er ihvertfall ikke interessert i å støtte en sånn business der folk med masse penger får gratis klær mens jeg må betale dyrt for samme plagget, så jeg kommer ikke til å handle noe fra Ganni. (Med mindre det er et godt tilbud da)

Endret av miaw
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har bodd på nøyaktig samme sted som den svenske influenceren  Evedefemme (IG). De var der samtidig, faktisk. Tviler ikke på spons.

Endret av Milio
Skrivefeil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
På 19.7.2018 den 12.27, Ms. Daisy skrev:

Lurer på om "sponsorer" selger mange turer ved å la bloggere får reise på deres regning? Jeg tenker at å se en haug bilder av en blogger som gjør seg til på den ene og andre måten får ikke meg til å ville dra til Italia hvor frk. Orvik er f.eks. I min bok er bloggere særdeles elendige på å reklamere for reisemål.

Jeg er ikke uenig med deg, jeg blir heller ikke fristet. 

Likevel forestiller jeg meg at mange blogglesere faktisk ønsker seg «livet» til bloggeren. Og da står kanskje drinker, bikini, posering ved bassenget høyt i kurs. Typisk «se og bli sett», og lokalkontor som er Instagramvennlig. 

Leserperspektivet er jo således totalt fraværende, det handler jo utelukkende om hva som behager bloggeren. 

Tror nok at reklamen funker for nevnte målgruppe, hvilket åpenbart ikke er verken deg eller meg;)

 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skreiv til Lene: Hvorfor skriver du ikke ”vi var” slik som du har gjort med tidligere reisefølge? Er bare litt merkelig at du og Ola ikke legger ut bilder sammen når dere reiser sammen 😊 Har blitt blokkert for å kommentere på bloggen 🙄 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er hun vell på vei til GC for å besøke Ola😛 Trenger nok en ferie fra feriene.. Håper hun styrer unna de mange vinglassene når hun er der med sønnen hans🙄 Går jo ikke en dag uten.. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lene legger ut et bilde på fly og skriver vacay moode. Fem timer senere står Kleiven på flyplassen og ønsker en gjest velkommen. Flyturen til Granca tar vel ca fem timer 😋 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Cselena skrev:

Og nå er hun vell på vei til GC for å besøke Ola😛 Trenger nok en ferie fra feriene.. Håper hun styrer unna de mange vinglassene når hun er der med sønnen hans🙄 Går jo ikke en dag uten.. 

Det er så latterlig, det fins ikke ord. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, amadine skrev:

Lene legger ut et bilde på fly og skriver vacay moode. Fem timer senere står Kleiven på flyplassen og ønsker en gjest velkommen. Flyturen til Granca tar vel ca fem timer 😋 

Aha! 👍🏼 Gøy at folk har så eksponeringsbehov at man kan følge deres ferd i hverdagen 🙊 ps: så bra Lene fikk seg en ny ferie fra ferien som hun har ferie fra 😂

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne
20 timer siden, amadine skrev:

Lene legger ut et bilde på fly og skriver vacay moode. Fem timer senere står Kleiven på flyplassen og ønsker en gjest velkommen. Flyturen til Granca tar vel ca fem timer 😋 

Hvorfor kan de ikke bare legge ut bilder sammen med hverandre? Alle har jo skjønt at de to er sammen på Aker Brygge, Italia, Grand Canaria eller hvor det nå legger ut bilder fra. Skjønner ikke helt opplegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de har et type forhold de ønsker å holde privat? 😉 Jeg tror Lene har nevnt at hun har "brent" seg på å legge for mye ut om et tidligere forhold som ikke varte lenger enn i noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...