Gå til innhold

Svigerfamilie


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest robinson1

Hjelp, jeg skal gifte meg neste år med mannen i mitt liv....

men jeg vet ikke om jeg "fixer" familien hans.

Vi har kjent hverandre lenge og jeg er mye hos hans foreldre. Vi bor i samme by. Men det eneste de gjør er å klage på alt, de har meninger og holdninger som er helt ulike mine. De har en bakrunn som er helt ulik min. De er fordomsfulle og går over lik for å få det som de vil.....

Dette gjelder søsteren hans og foreldrene...

Jeg er så lei dem, og det er blitt sånn at jeg misliker alt som har med dem å gjøre..

De er sååå trangsynte og konservative....

Hvordan skal jeg kunne leve med en sånn svigerfamilie...??!!

Ps... han er enig med meg, men han sier at det er bare sånn de er og at vi må godta det. Men han krangler masse med dem...

mest lyst til å bo i en annen by og kjøre mit løp..men han er veldig hjemme kjær og alle vennene mine er i denne byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det nytter ihvertfall ikke å jatte med dem om dere bor nære hverandre og må tilbringe mye tid sammen.

Sett foten ned og forklar at dere to har deres eget liv, dersom de klager over noe som har med dere å gjøre. Sannsynligvis blir det ramaskrik, men det går over etterhvert.

Mye bedre å ta tyren ved hornene med en gang, enn å vetne til det renner over for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robinson1
Slutt å være så mye hos dem da vel.

Joda, men vi er familie og da kan man ikke bare kutte dem ut...

Men når vi har etabler oss skikkelig så skal jeg nok innføre mine egne rutiner og så får de bare godta eller ikke...

Det er bare det at de sier ting rett ut og det kan såre bra mye...

en kan heller ikke ha en "normal" samtale med dem. De er ikke spesiellt opplyste, kan hushold, hage og sykdom.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å kutte ut og å være mye sammen med dem. (Hvor mye er du sammen med dem?)

Man kan også passe på å ikke dele all informasjon, for slik å unngå kjipe kommentarer. Evt problemer synes jeg det er mannen din sin oppgave å ta opp, da det er hans familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robinson1
Det er forskjell på å kutte ut og å være mye sammen med dem. (Hvor mye er du sammen med dem?)

sant nok :-? Vi har vært der hver helg og hvertfall en gang i uken... :(

Man kan også passe på å ikke dele all informasjon, for slik å unngå kjipe kommentarer. Evt problemer synes jeg det er mannen din sin oppgave å ta opp, da det er hans familie.

Han har tatt det opp, men de forstår det ikke . "sånt å en tåle" sier de.... Ikke spesiellt mye empati der i gården... :-x

ikke noe problem å holde på info.. jeg kommer ikke til :)

Men, i forbindelse med bryllupet må vi diskutere litt. De hjelper oss økonomisk, og vi skal ha det på gården dems:) Det er noe vi begge vil, og sier vi nå at vi ikke vil gjør vi bare oss selv en bjørne tjeneste :-(

da vil vi få høre det i evigheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger jo ikke føle deg forpliktet til å se de hver helg og hver uke, når det ikke er så hyggelig. Flott om man trives sammen, men om man ikke gjør det er ikke samvær så ofte nødvendig, uansett hvorliten by man bor i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...