Gå til innhold

Bloggere og manglende merking av reklamec


Grønt blad

Anbefalte innlegg

Jeg la inn en hyggelig kommentar og lurte på hvorfor hun ikke merker slike innlegg øverst. Den ble ikke godkjent gitt. Hva er det med dette som er så vrangt å følge?

Så skuffende.

Av Klemetsen altså, ikke deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig!! Cavalchina er helt enestående! Så grundig, reflektert og kunnskapsrik omkring dette!

Takk :)

Dette var jo litt i overkant. ;) Men tusen takk. :)

Når man først skal gi takketaler og ektefølte tilbakemeldinger, vil jeg bare si at du er et forbilde for min del, Mamsi. Jeg hadde aldri turt å stå frem med fullt navn og kritisert diverse aktører i media. Synes du er så tøff! Jeg leser bloggen din hver dag, og blir alltid like overrasket over forholdene du avdekker. Ble sittende målløs etter å ha lest om Omega Media og deres businesstaktikk. Hårreisende. Synes det viser en ekstremt sterk sans for etikk hos deg når du takker nei til 2-3000 kroner, og i stedet avdekker reklamefusket for det dét er, nemlig brudd på markedsføringsloven. Keep up the good work :)

Og Cavalchina: liker dine innlegg veldig godt også, så dette var på ingen måte ment som å ta bort skryt av deg, for jeg synes du gjør en fortreffelig jobb :)

Enig, Mamsi er et forbilde. Hun er "tøffere enn toget". :)

Tusen takk, lenebu. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere, Lenebu og Cavalchina! Nå ble jeg utrolig glad :-)

Hjalp på humøret etter jeg så også kommentar fra Cavalchina ble sensurert vekk hos CBE. Det er så harry å spørre etter eksempler på feilmerking for så å sensurere vekk kommentar som viser det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asti

Det står annonse på alle sammen nå - men det gjorde det kanskje ikke i stad?

Står ikke "annonse" på noen av de hos meg.

Tillegg:

Sjekket nå med Internet Explorer, og da ser jeg "annonse" øverst.

Jeg bruker Google Chrome, og der viser ikke merkingen.

Dette bør United Bloggers få en tilbakemelding på. Skal se om det er mulig å tipse de om det.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Asti

Det sto ikke hos meg heller, men så slo jeg av adblock og da står det.

Da prøvde jeg det, og da ser jeg også "annonse-merket".

Det kan ikke være slik at vi som bruker adblock ikke skal få opp det. Sender mail til United Bloggers om dette. Tusen takk, visningsnamn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:5:

Da burde jo adblock isåfall fjerne hele innlegget ;-)

UB blir sikkert glade for å få vite det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asti

Da burde jo adblock isåfall fjerne hele innlegget ;-)

UB blir sikkert glade for å få vite det!

Tenkte det samme, så enig. Forresten tusen takk til deg også, som gjorde meg oppmerksom på at "annonse" viser hos deg. Sammen finner vi ut av det. :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfrue har sedvanlig nok ikke merket innlegg på IG eller facebook de siste to dagene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fotballfrue har sedvanlig nok ikke merket innlegg på IG eller facebook de siste to dagene.

Nå begynner jeg å lure på om hun gjør det på pur faen. Er det så fryktelig vanskelig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asti

Jeg er sikkert litt treig som ikke har fått med meg dette, men er det helt sikkert at innlegg som "kun" inneholder annonselenker også skal merkes på instagram/facebook/twitter?

I veilederen står det f.eks. at dersom du bruker facebooksiden din til å promotere blogginnlegg og instagrambilder som inneholder reklame, skal facebookoppdateringen også merkes som reklame.

Annonselenker går slik jeg forstår under definisjonen reklame.

Men for å være helt sikker kan man evt. sende spørsmål om det til Forbrukerombudet.

:)

Tillegg: Jeg sendte spørsmål om det til FO, og kan oppdatere når jeg har fått svar.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Asti

Så bra :-)

Hvis jeg legger FOs definisjon av reklame til grunn så mener jeg også at annonselenker er reklame, og da skal innlegget også merkes på twitter/facebook/instagram, som du sier. Grunnen til at jeg tvilte litt er at etter CBE var i kontakt med FO forandret de måten å merke innlegg med annonselenker. Jeg tenkte kanskje de også hadde fått instruks om riktig praksis for hvordan slike innlegg skulle (eventuelt) merkes i andre sosiale medier, og at FO skiller mellom rene annonseinnlegg og innlegg som inneholder annonselenker, når det kommer til å merke andre steder enn bloggen.

Ja, det kan være, og derfor greitt å spørre de istedenfor at vi sitter og tolker det som står i veilederen. :)

Håper FO er raske med å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfrue samarbeider med Porsgrunds porselensfabrikk, og det er ikke merket verken på bloggen, IG eller på facebook. Produktplassering av en annen rang;

http://websta.me/p/978209437372303142_36500176

http://websta.me/p/979515735544087723_36500176

Ville lagt spesielt merke til innleggene fra porsgrunds porselensfabrik.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...