Gå til innhold

har du en kollega du misliker av en grunn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker at alle han en slik kollega. Som enten bruker hersketeknikker, skal sjefe, er sur og grinete, ikke gjør jobben sin eller klager for mye. Fortell gjerne om situasjonen og hvordan du håndterer hverdagen når du jobber med vedkommende.



Anonymous poster hash: 2a1d5...7d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber med en som absolutt skal ha det på sin måte hele tiden. Hun blir småirritert dersom jeg gjør ting før hun selv tenkte hun/vi skulle gjøre det. Dette er da ting som ikke har noe som helst å si i forhold til å bli ferdig med arbeidsoppgavene våre. Når jeg har tid, så utfører jeg andre oppgaver som også skal bli ferdig, i tilfelle det skulle bli travelt senere. Bedre å få ting gjort litt før, enn for sent tenker jeg.
Jeg bryr meg egentlig ikke særlig om hva denne personen tenker om meg og gjør som jeg føler for. Selvfølgelig hører jeg etter dersom hun har forslag for hvordan vi skal gjennomføre dagen o.l, og prøver å komme til enighet. Men når det kommer til småting, som at jeg gjør en liten ting før hun hadde tenkt, så bryr jeg meg ikke. Disse tingene er ikke direkte felles arbeidsoppgaver, så det er ikke slik jeg tar over for henne på noen som helst måte :) Det hjelper oss begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med denne tråden? Bare spre eder og galle?



Anonymous poster hash: 76e20...f8a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de fleste av dem. Håndterer det ved å stenge døra til kontoret og gjøre det jeg er satt til, så får de andre gjøre som de vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jobber med en som er nesten nyutdannet og som selvfølgelig kan alt best. Rakker ned på de som har jobbet i mange år, mener de er treige, ikke gjør ting rett, har feil fokus og burde slippe til yngre krefter som han selv. Vil gjøre oppgaver han ikke er kompetent til fordi han syns det er kult, og prøver stadig å hevde sin egen faglige dyktighet. Bak ryggen hans rister vi på hodet og himler med øynene. Han har altfor liten erfaring til må forstå mye av det han snakker om, og forstå faremomentene der han syns oppgaver bare er kule. Veldig umoden type som det er slitsomt å jobbe med rett og slett.

Anonymous poster hash: 89120...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde en jeg jobbet sammen med engang, var lat og tok 100 år og få en jobb gjort, men takk og lov så har han sluttet så da kan jeg jobbe litt fortere :)



Anonymous poster hash: 4b31b...bdc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er poenget med denne tråden? Bare spre eder og galle?

Anonymous poster hash: 76e20...f8a

poenget er å lese hvordan andre takler vanskelige kollegaer.

Anonymous poster hash: 2a1d5...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de fleste av dem. Håndterer det ved å stenge døra til kontoret og gjøre det jeg er satt til, så får de andre gjøre som de vil. :)

Hvis du har problemer med de fleste kollegene dine, så er det kanskje sunt for deg å finne deg en ny arbeidsplass?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at alle han en slik kollega. Som enten bruker hersketeknikker, skal sjefe, er sur og grinete, ikke gjør jobben sin eller klager for mye. Fortell gjerne om situasjonen og hvordan du håndterer hverdagen når du jobber med vedkommende.

Anonymous poster hash: 2a1d5...7d2

På en måte er det litt stygt av deg å si at alle har en sånn kollega, men på en annen måte ser jeg at du kan ha rett. Vel..., jeg har en spesiell kollega. Jeg har og har hatt flere kolleger jeg sliter litt mer med enn med andre kolleger. Det er naturlig når man jobber i større firmaer at man ikke alltid kommer like godt overens med alle, at det er noen kjemien bare ikke passer mellom.

Jeg har en kollega som snakker til meg som om jeg er en liten unge, selv om jeg er i begynnelsen av 30-årene. Det er ikke bare meg hun snakker sånn til. Jeg har en kollega som har en forferdelig stygg dialekt, og jeg synes det er vanskelig å snakke med henne fordi hun er så utydelig. Jeg har en kollega som er veldig skarp, i negativ forstand, - altså litt 'spiss'.

Det kan hende det er eller har vært flere...

Jeg prøver å takle dem som best jeg kan. Jeg har visstnok et veldig tydelig kroppsspråk som andre igjen klarer å fange opp, og noen ganger blir jeg 'tatt' av sjefen hvis hun oppdager at det er et eller annet. Eller av noen andre. Så får vi snakka om det, og gjør videre det beste ut av situasjonen

Edit: skrivefeil

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har problemer med de fleste kollegene dine, så er det kanskje sunt for deg å finne deg en ny arbeidsplass?

Vurderer det jevnlig, men enn så lenge fungerer kontordøra fint. Gudskjelov er stillingen ganske selvstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte er det litt stygt av deg å si at alle har en sånn kollega, men på en annen måte ser jeg at du kan ha rett. Vel..., jeg har en spesiell kollega. Jeg har og har hatt flere kolleger jeg sliter litt mer med enn med andre kolleger. Det er naturlig når man jobber i større firmaer at man ikke alltid kommer like godt overens med alle, at det er noen kjemien bare ikke passer mellom.

Jeg har en kollega som snakker til meg som om jeg er en liten unge, selv om jeg er i begynnelsen av 30-årene. Det er ikke bare meg hun snakker sånn til. Jeg har en kollega som har en forferdelig stygg dialekt, og jeg synes det er vanskelig å snakke med henne fordi hun er så utydelig. Jeg har en kollega som er veldig skarp, i negativ forstand, - altså litt 'spiss'.

Det kan henne det er eller har vært flere...

Jeg prøver å takle dem som best jeg kan. Jeg har visstnok et veldig tydelig kroppsspråk som andre igjen klarer å fange opp, og noen ganger blir jeg 'tatt' av sjefen hvis hun oppdager at det er et eller annet. Eller av noen andre. Så får vi snakka om det, og gjør videre det beste ut av situasjonen

Dette er en avsporing, men hvis du synes det er stygt av meg å si at alle har en kollega som man har problemer med så synes jeg du kunne spart deg for å si at kollegaen din har stygg dialekt, det kan ikke hun noe for da...

Anonymous poster hash: 2a1d5...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte er det litt stygt av deg å si at alle har en sånn kollega, men på en annen måte ser jeg at du kan ha rett. Vel..., jeg har en spesiell kollega. Jeg har og har hatt flere kolleger jeg sliter litt mer med enn med andre kolleger. Det er naturlig når man jobber i større firmaer at man ikke alltid kommer like godt overens med alle, at det er noen kjemien bare ikke passer mellom.

Jeg har en kollega som snakker til meg som om jeg er en liten unge, selv om jeg er i begynnelsen av 30-årene. Det er ikke bare meg hun snakker sånn til. Jeg har en kollega som har en forferdelig stygg dialekt, og jeg synes det er vanskelig å snakke med henne fordi hun er så utydelig. Jeg har en kollega som er veldig skarp, i negativ forstand, - altså litt 'spiss'.

Det kan henne det er eller har vært flere...

Jeg prøver å takle dem som best jeg kan. Jeg har visstnok et veldig tydelig kroppsspråk som andre igjen klarer å fange opp, og noen ganger blir jeg 'tatt' av sjefen hvis hun oppdager at det er et eller annet. Eller av noen andre. Så får vi snakka om det, og gjør videre det beste ut av situasjonen

Hvorfor er det stygt av henne å tenke at alle har en slik kollega? Åpenbart at hun tenker sånn på grunn av egen erfaring og andres erfaring.

Jeg synes det er stygt å mislike en person på grunn av dialekt. Men her er vi åpenbart ikke enige..

Anonymous poster hash: 0e718...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...