Gjest Ethereal Skrevet 11. august 2004 #1 Del Skrevet 11. august 2004 VG sier i dag det som de fleste med litt peiling på kosthold, har sagt lenge. At matvarer som markedsføres som "sunne alternativer" ikke alltid er det. I mange tilfeller erstattes fettet som tas bort, med store mengder sukker,for eksempel i Dream iskrem, som så mange jenter tyr til i tide og utide. Ett annet eksempel jeg kommer på, er High Energy-sjokoladen, som markedsføres som sunn; rett nok er den god, men ikke spesielt sunn. les resten av artikkelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 11. august 2004 #2 Del Skrevet 11. august 2004 Aotch hehe.. Jeg som ikke har lest bakpå, men bare tenkt: Så fint da, og god er den og Skal begynne å lese på ALT jeg nå :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cand alt Skrevet 11. august 2004 #3 Del Skrevet 11. august 2004 Er det for godt til at det er sant, ja så er det ikke sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 11. august 2004 #4 Del Skrevet 11. august 2004 Er det for godt til at det er sant' date=' ja så er det ikke sant. [/quote'] Jepp, men av og til lar ihvertfall jeg det fortrenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 11. august 2004 #5 Del Skrevet 11. august 2004 Et bra innlegg, Etheral Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 11. august 2004 #6 Del Skrevet 11. august 2004 Også var det gutten som erstattet måltider med new energy og trodde han var sunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 11. august 2004 #7 Del Skrevet 11. august 2004 Drikk juice istedet for brus liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 11. august 2004 #8 Del Skrevet 11. august 2004 For sukkeret sin del, er det like ille å drikke juice som brus, men juice inneholder tross alt LITT vitaminer og kostfiber, og ingen kunstige tilsetningsstoffer, og det kan man ikke akkurat si om brus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 11. august 2004 #9 Del Skrevet 11. august 2004 Ikke hvis du kjøper den på toliterskartonger på rema. Da kan jeg nestengarantere at kålen har kokt bort i suppa for å si det sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 11. august 2004 #10 Del Skrevet 11. august 2004 Er det kål i appelsinjuice? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 11. august 2004 #11 Del Skrevet 11. august 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 11. august 2004 #12 Del Skrevet 11. august 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 11. august 2004 #13 Del Skrevet 11. august 2004 Det virker også som endel tror mørk sjokolade er slankemat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2004 #14 Del Skrevet 11. august 2004 Det virker også som en del folk tror at juice og nektar er det samme, men det er det ikke. I artikkelen her var det skrevet juice og så var det bilde av nektar på illustrasjonsfotoet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2004 #15 Del Skrevet 11. august 2004 Det virker også som endel tror mørk sjokolade er slankemat Ja, det er en ny kostholdsmyte..Mørk sjokolade inneholder faktisk flere kalorier enn vanlig sjokolade.. Nå når lav-fett bølgen er over og folk har begynt å interessere seg for GI har man begynt å stappe i seg peanøtter, siden det har lav GI .. Og jeg vedder på at mange kommer til å bli kjempeoverrasket når de ikke går ned i vekt.. Hvor dumme er vi, egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 12. august 2004 #16 Del Skrevet 12. august 2004 Uansett hvor mye jeg leser om nye måter å slanke seg på og hva man kan og ikke kan spise for å gå ned i vekt, så er jeg fortsatt overbevist om at det hele koker ned til hvor mye man putter i seg og hvor mye man beveger seg. Men det er sikkert ganske kjedelig og politisk ukorrekt å se på det på den måten.... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 12. august 2004 #17 Del Skrevet 12. august 2004 Ja, det er en ny kostholdsmyte..Mørk sjokolade inneholder faktisk flere kalorier enn vanlig sjokolade.. Nå når lav-fett bølgen er over og folk har begynt å interessere seg for GI har man begynt å stappe i seg peanøtter, siden det har lav GI .. Og jeg vedder på at mange kommer til å bli kjempeoverrasket når de ikke går ned i vekt.. Hvor dumme er vi, egentlig? Samme lurer jeg på. Nøtter har sunt fett, det er så, men kalrier har faktisk litt å si det også. Vet om flere som spiser peanøtter og mørk sjokolade som om det var gulrot, fordi det er så sunt. Man hører det man vil høre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la_luz Skrevet 12. august 2004 #18 Del Skrevet 12. august 2004 Man hører det man vil høre. :enig_animasjon: Irriterer meg og over alle de rådene........... mørk sjokolade sunt i forhold til hva sa ??? Ikke i fohold til noen grønnsak eller frukt ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 12. august 2004 #19 Del Skrevet 12. august 2004 Det er vel sånn at hvis du først skal spise sjokolade så er den aller mørkeste med 70% kakao, "sunnest"...Men ikke sunt i den forstand at du blir tynn av å spise den! Det er jo ca like mange kalorier. Det samme med fett ,hvis du først skal spise fett, så er det noe fett som er bedre enn et annet fett....Men antall kalorier er jo likemye da. Bare at i det "sunne" fettet så er det diverse stoffer vi trenger å få i oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 12. august 2004 #20 Del Skrevet 12. august 2004 Nøtter har sunt fett, det er så, men kalrier har faktisk litt å si det også. Vet om flere som spiser peanøtter og mørk sjokolade som om det var gulrot, fordi det er så sunt. Man hører det man vil høre. Nemlig! Man kommer langt med sunn fornuft, i tillegg til at det nytter å sette seg inn i de enkleste retningslinjene for sunt kosthold. Ved å tenke selv i stedet for å høre på alle "eksperter", som gjerne vil mele sin egen kake/selge sitt system/kur/program, kan man unngå de grøvste fellene. Macadamianøtter har mellom 75 og 80% fett.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå