Gå til innhold

Bedre lønn jo dyrere butikk du jobber i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker her på matvarebutikker, som Kiwi, Rema, Ica og Meny. Er det bedre betalt på Ultra og Meny, enn på Coop, Rema og Kiwi?



Anonymous poster hash: e4408...848
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke av min erfaring, jeg tjente mer på kiwi enn en venn som begynte på Meny.. Så stemmer ikke alltid. Men tror de fleste matbutikkene følger tariff, så lønnssatsene er nok ca som dette (kanskje litt høyere i år) http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=713



Anonymous poster hash: 67f0a...00f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett matvarekjeder. Stort sett samme lønn.

For klesbutikker er det derimot endel forskjeller ute å går. Jeg kjenner til noen som jobber på Louis Vuitton i Oslo. Tjener like bra som en som har jobbet mer enn 20 år som sykepleier.. Tviler på de tjener like bra hos Cubus.



Anonymous poster hash: 50635...7da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for hva den narkomane kunden hardnakket hevdet; nei, uansett om jeg jobber på Meny får jeg ikke "minst 300 kroner timen". Får tariff. Da jeg begynte tror jeg lønnen var på omtrent 140 kroner timen, nå som jeg har jobbet der en stund har jeg gått opp et par trinn og ligger nå på 155 i timen.



Anonymous poster hash: c9e2e...31f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke av min erfaring, nei. Men jeg har jobbet i dyr klesbutikk da; Match. Tjente ikke supert der egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke av min erfaring, nei. Men jeg har jobbet i dyr klesbutikk da; Match. Tjente ikke supert der egentlig

Kaller du Match dyr klesbutikk? :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyrere enn HM og Lindex, ja.

Det kan jo ikke kalles for en dyr klesbutikk, bare fordi det er dyrere enn noe av det billigste av det billige.

HM og Lindex er dyrere enn Fretex, men man kan ikke kalle dem dyre butikker for det.

Dyre klesbutikker assosierer jeg med butikker som Ferner Jacobsen, Gunnar Øye, Høyer, Follestad, Tiger of Sweden, Hugo Boss, Lacoste, Polo Ralph Lauren, Burberry, Michael Kors, Armani, Acne, Louis Vuitton og Gucci.

Det er så utrolig mange klesbutikker som er langt, langt dyrere enn Match. Jeg forbinder Match med en billigkjede - nesten på lik linje med Cubus, Dressmann, Lindex og HM.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo ikke kalles for en dyr klesbutikk, bare fordi det er dyrere enn noe av det billigste av det billige.

HM og Lindex er dyrere enn Fretex, men man kan ikke kalle dem dyre butikker for det.

Dyre klesbutikker assosierer jeg med butikker som Ferner Jacobsen, Gunnar Øye, Høyer, Follestad, Tiger of Sweden, Hugo Boss, Lacoste, Polo Ralph Lauren, Burberry, Michael Kors, Armani, Acne, Louis Vuitton og Gucci.

Det er så utrolig mange klesbutikker som er langt, langt dyrere enn Match. Jeg forbinder Match med en billigkjede - nesten på lik linje med Cubus, Dressmann, Lindex og HM.

Spørsmålet i denne tråden omhandler dyrere butikker. Og ja, det er en dyrere butikk enn andre butikker. La det ligge du.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo ikke kalles for en dyr klesbutikk, bare fordi det er dyrere enn noe av det billigste av det billige.

HM og Lindex er dyrere enn Fretex, men man kan ikke kalle dem dyre butikker for det.

Dyre klesbutikker assosierer jeg med butikker som Ferner Jacobsen, Gunnar Øye, Høyer, Follestad, Tiger of Sweden, Hugo Boss, Lacoste, Polo Ralph Lauren, Burberry, Michael Kors, Armani, Acne, Louis Vuitton og Gucci.

Det er så utrolig mange klesbutikker som er langt, langt dyrere enn Match. Jeg forbinder Match med en billigkjede - nesten på lik linje med Cubus, Dressmann, Lindex og HM.

Også noe å henge seg opp i...

Endret av vestia
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet i denne tråden omhandler dyrere butikker. Og ja, det er en dyrere butikk enn andre butikker. La det ligge du.

Okey - det blir det samme som å si at Cubus er dyrt, fordi det er dyrere enn Fretex.

Hvor er logikken, Fame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er en dyr butikk, er ikke nødvendigvis den totale årsomsetningen høyere enn i en såkalt "billig kjede". Med andre ord kan man ha både bedre lønn og betingelser hos en vanlig kjede.



Anonymous poster hash: b6cb0...518
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke av min erfaring, nei. Men jeg har jobbet i dyr klesbutikk da; Match. Tjente ikke supert der egentlig

Match er da en billigkjede....tror TS tenkte på mer eksklusive butikker/spesialforetninger osv

Anonymous poster hash: 412ba...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey - det blir det samme som å si at Cubus er dyrt, fordi det er dyrere enn Fretex.

Hvor er logikken, Fame?

Hvor er logikken din? Du argumenterer med at enkelte butikker er dyrere enn fretex. Hvorfor sammenligner du vanlige klesbutikker med en innsamlingsorganisasjon med minstelønn, med fokus på å få folk i arbeid?

Og hvis du ikke synes match har så dyre klær så er det en bra lønn du har da? Jeg syns de har dyre og fine klær, men dette er helt irrelevant, da det er imaget om eksklusivitet de ønsker å ha.

Akkurat som meny, Coop mega og ultra. De er dyrere enn andre butikker, men billigere enn bensinstasjoner.

Så den logikken du etterspør er en mangelvare i hele denne diskusjonen.

Tror lønnssammenheng har med tariff å gjøre, og ikke imaget til butikken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva tjener dere i timen på Rema feks i timen ca en 22 åring :)

Anonymous poster hash: 6e8ad...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...