Gå til innhold

Jeg er håpløs!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym2

Ok, skriver vel denne tråden for å få bevist hvor håpløs jeg er; Jeg er sammen med verdens beste kjæreste, men jeg er så sjalu, og det gjør vondt :cry:

Hvis jeg får vite at han synes at noen jenter har et pent ansikt, blir jeg sjalu med en gang. Vil ikke være sånn - derfor trenger jeg å høre noe fra dere. Finnes det folk som er like sjalu som meg? Tviler :-?

Skal ikke legge skjul på at jeg har dårlig selvtillit..

Huff, dette er så destruktivt! Jeg synes også at noen gutter har pent ansikt uten å mene noe mer med det - men problemet er at jeg føler at HAN mener noe sterkere med å si at jenter har et pent ansikt enn når jeg sier at gutter har et pent ansikt. Huff, er oppgitt over meg selv, og dette gjør VONDT, derfor måtte jeg bare si noen ord her på kvinneguiden for å få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var sånn en gang i tiden og skjønner hvor fælt det er. Merkelig nok gikk det over med en gang jeg traff mannen jeg nå er gift med. Finnes ikke ett sjalu gen i kroppen min lenger.

Kanskje er det fordi han er den han er, men kanskje er det fordi jeg har blitt eldre og trives med meg selv........kanskje en kombinasjon av alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke noen gode råd å gi, men ville bare si at jeg har også hatt det på samme måte, og det med han jeg fortsatt er sammen med. I likhet med henne som skrev første svaret gikk det over etterhvert som jeg begynte å trives med meg selv. Vær klar over at dette etter all sannsynlighet skyldes din egen selvfølelse og at det er denne som må jobbes med. Vet dessverre ikke hvordan :-( Kanskje noen andre har tips til akkurat det?

Eneste råd jeg kan komme med er at du må være forsiktig med å la sjalusien din gå ut over han og komme med anklager/overreagere. Det vil bare gjøre ting verre.

Og tro meg når jeg sier at du er ikke alene om slike følelser. Det er langt flere enn du tror som sliter med nøyaktig det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jobbe.....

Bare jobbe med selv. Har aldri vært sjalu, men i en periode da jeg ikke hadde jobb, hadde lagt på meg og syntes jeg var fæl og generelt ikke hadde det noe bra, ble jeg plutselig dødssjalu av meg!!

Det gikk over når selvfølelsen kom på plass igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille lilla

Hvorfor er du sjalu??

Har du hatt andre menn som har rotet seg bort i andre damer eller har andre menn med damer rotet seg bort i deg?

ofte er det en grunn til sjalusi.. Siden du synes menn er pene å se på, overfører du dine "følelser" for det du ser, over på din kjæreste? Jeg mener, hvis du liker å se på menn, tenker du da i andre baner også? Er du redd for at han tenker slik som deg og litt sterkere?

Jeg elsker en mann over alle menn :-) men jeg er ikke sjalu, selv om han ikke elsker meg.. hvorfor? innerst inne tror jeg ikke at han er utro anlagt.. Dette betyr igjen at jeg ikke har grunn til å være sjalu. Jeg har valgt å ikke bruke energi på ting jeg ikke det.. Hvis han er utro mens vi var et par, da ville det vært noe annet.

Sterk sjalusi er frytkelig vondt å ha, men jeg er heldig som aldri har følt det.. venner av meg er sjalu av seg og de slipper nesten ikke ut av huset alene..

Dette er ikke noe å le av, ramme alvor..

Hva må han gjøre for at du ikke skal være sjalu?

klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjalusi kan også være sykelig, når du VET at det er unødvendig men du ikke klarer å la være.

Det er folk som er myyyyye værre en deg, tro meg!!

men du bør prøve å gjøre noe med det ja! ellers vil du ikke gjøre noe godt for forholdet eller deg selv.

Skyldes det usikkerheten din på deg selv, så må du jobbe med å bedre den. Hvordan du gjør det er det ikke noe fasitsvar på, det er forskjellig fra person til person.

Er det usikkerhet på ham, finn ut hvorfor. har han gitt deg noen grunn til å være usikker på ham? eller er det pga dårlige erfaringer fra tidligere forhold?

jobb med problemet, og så lenge han ikke har gitt eller gir deg noen grunn til å tvile på ham, så må du jobbe med deg selv. men sett gjerne han inn i hvordan du har det, hva du tenker om det og hva du vil jobbe med. En støttespiller er god å ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var jeg som startet denne tråden, takk for tilbakemeldinger :wink:

Vet ikke helt hvorfor jeg er sjalu. Kjæresten elsker meg og har aldri hatt det så bra som han har det med meg.

En ting jeg lurer på:

Det er vel vanlig for mennesker å kunne si at andre mennesker er pene selv om man er i et forhold?

Man mener jo ikke noe mer med det enn et pent ansikt.

Blir vel litt for teit å si: Nei, alle andre enn kjæresten min er stygge :wink:

Trenger vel bare å høre hva dere mener om akkurat dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jada, det er helt normalt å synes at andre mennesker er pene. Det vrimler jo av pene mennesker.

Jeg har hatt det akkuratt likt som deg før, men kom på andre tanker.

Enten vil han ha deg eller ikke. Og siden han er sammen med deg, så vil han jo ha DEG og ingen andre, på lik linje med at du vil ha HAN og ingen andre, selv om du synes andre gutter er pene.

Han tenker like mye over ett pent ansikt som det du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ser jo og legger merke til pene mennesker uansett om man er i et forhold. Om jeg personlig ser en tiltrekkende mann så tenker jeg at han var pen og ferdig med det liksom. Tenker ikke at han ville jeg hatt eller føler meg tiltrukket av ham av den grunn. Det at han ser bra ut passerer hjernen like flyktig som om jeg hadde sett en kul kjole i et utstillingsvindu. Typen min har forklart det på samme måte, men selvfølgelig tenker ikke alle likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan finne noen attraktiv selv om man aldri kunne tenke seg å gjøre noe ut av det. Han elsker deg, men han har to øyne og meninger og for ham er nok du den eneste og den peneste, men han sier ting som kanskje sårer deg pga at du er sjalu, men han skjønner ikke det og sjalusi er ikke noe man skjønner seg på. Det er helt vanlig å være sjalu, men ikke sundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...