AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #1 Skrevet 17. februar 2015 Hei. Lurte litt på midjemålet til KG brukerne fordi jeg selv er usikker på om mitt midjemål er normalt. Er 169 cm høy, og veier 65 kg men har et midjemål på 64? høres det normalt ut? Leste noen gamle innlegg, men er en god del år siden så startet et nytt Anonymous poster hash: 4e79d...a12
Gjest Vind Skrevet 17. februar 2015 #2 Skrevet 17. februar 2015 Huh, jeg aner ikke, har aldri målt midjen. Er det noe man burde?
lillsunshine Skrevet 17. februar 2015 #3 Skrevet 17. februar 2015 Mitt er egentlig aaaalt for høyt. Midjemål er jo indikator på om det legger seg usunt fett rundt magen, og i mitt tilfelle bør jeg nok prøve å få redusert dette midjemålet litt. Ditt midjemål er helt innanfor og sunt.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #5 Skrevet 17. februar 2015 89. 64 høres lite ut, du er iallefall slank. Anonymous poster hash: b8cf5...d05
lillsunshine Skrevet 17. februar 2015 #6 Skrevet 17. februar 2015 89. 64 høres lite ut, du er iallefall slank. Anonymous poster hash: b8cf5...d05 Om du er mann eller kvinne har også noe å si for midjemålet.. En midjemål over 80 på kvinner er ikke anbefalt, da man legger seg i en risikogruppe for blanet annet diabetes. Over 90 i midjemål så er det anbefalt å ta noen grep for å redusere midjemålet. 64 på en kvinne vil være veldig sunt og normalt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #7 Skrevet 17. februar 2015 Om du er mann eller kvinne har også noe å si for midjemålet.. En midjemål over 80 på kvinner er ikke anbefalt, da man legger seg i en risikogruppe for blanet annet diabetes. Over 90 i midjemål så er det anbefalt å ta noen grep for å redusere midjemålet. 64 på en kvinne vil være veldig sunt og normalt. Jeg er kvinne med 89, men måler rett over navlen. Midjen er forresten kanskje der man er slankest, det? ble litt usikker. Der er jeg i allefall 77... Anonymous poster hash: b8cf5...d05
lillsunshine Skrevet 17. februar 2015 #8 Skrevet 17. februar 2015 Jeg er kvinne med 89, men måler rett over navlen. Midjen er forresten kanskje der man er slankest, det? ble litt usikker. Der er jeg i allefall 77... Anonymous poster hash: b8cf5...d05 Nei, midjemålet målest fra midten av navlen. Så det er ikke der du er tynnest. 1
Radon Skrevet 17. februar 2015 #9 Skrevet 17. februar 2015 Jeg måtte måle midjemålet mitt nå, haha. Jeg er 164 høy og veier 50 kg og har et midjemål på 63 cm. Syntes ditt hørtes sunt og normalt ut!
Rachelzane Skrevet 17. februar 2015 #10 Skrevet 17. februar 2015 66 cm rundt midjen, er 157cm i høyde og ca.48kg.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #11 Skrevet 17. februar 2015 Jeg er kvinne med 89, men måler rett over navlen. Midjen er forresten kanskje der man er slankest, det? ble litt usikker. Der er jeg i allefall 77... Anonymous poster hash: b8cf5...d05 Midjen er midt imellom hoftebein og ribbein. Ikke nødvendigvis der man er tynnest. Anonymous poster hash: 1483c...265
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #12 Skrevet 17. februar 2015 Jeg er 170 og 60kg, midjemål på 80:( Jobber med å få det vekk. Anonymous poster hash: a8993...f3f
rouge noir Skrevet 17. februar 2015 #13 Skrevet 17. februar 2015 Jeg er kvinne med 89, men måler rett over navlen. Midjen er forresten kanskje der man er slankest, det? ble litt usikker. Der er jeg i allefall 77... Anonymous poster hash: b8cf5...d05 Hentet fra lommelegen: "Man kan også vurdere fedme etter midjemålet, eller hvor mye fett som ligger rundt midten. Midjemålet kan måles med vanlig målebånd og skal måles midt mellom nederste ribben og øverste delen av hoftekammen (som oftest i navlehøyde)." http://www.lommelegen.no/artikkel/hva-er-overvekt For noen korresponderer dette med navlen, for mange er det over navlehøyde. For en del er det der hvor man er slankest. Det som iallefall er sikkert, er at det er fryktelig mange som tror de vet hvor man måler midja, men som slett ikke vet det.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #15 Skrevet 17. februar 2015 Hentet fra lommelegen: "Man kan også vurdere fedme etter midjemålet, eller hvor mye fett som ligger rundt midten. Midjemålet kan måles med vanlig målebånd og skal måles midt mellom nederste ribben og øverste delen av hoftekammen (som oftest i navlehøyde)." http://www.lommelegen.no/artikkel/hva-er-overvekt For noen korresponderer dette med navlen, for mange er det over navlehøyde. For en del er det der hvor man er slankest. Det som iallefall er sikkert, er at det er fryktelig mange som tror de vet hvor man måler midja, men som slett ikke vet det. Kanskje jeg har målt feil ? Måler rett over navelen ? Er ikke der jeg er tynnest, men trodde det var der man skulle måle ? Hører så mye forskjellig. En periode målte jeg rett over hoften, men var visst feil. TS Anonymous poster hash: 4e79d...a12
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2015 #16 Skrevet 17. februar 2015 63 cm. Er 172cm og veier 56 kgAnonymous poster hash: a1d5b...727
Gjest BonBon Skrevet 17. februar 2015 #17 Skrevet 17. februar 2015 2 cm over navlen måles det. Ca 93, jobber med saken. Men sjokolade er så godt!
rouge noir Skrevet 17. februar 2015 #18 Skrevet 17. februar 2015 Kanskje jeg har målt feil ? Måler rett over navelen ? Er ikke der jeg er tynnest, men trodde det var der man skulle måle ? Hører så mye forskjellig. En periode målte jeg rett over hoften, men var visst feil. TSAnonymous poster hash: 4e79d...a12 Det er ikke så lett for meg å vite om du måler på riktig sted, men i innlegget du siterte får du oppskriften på hvordan du finner midjen, samt svar på samtlige spørsmål du stiller her.
rouge noir Skrevet 17. februar 2015 #19 Skrevet 17. februar 2015 2 cm over navlen måles det. Ca 93, jobber med saken. Men sjokolade er så godt! 2 cm over navlen dersom dette er midt mellom nederste ribben og øverst på hoftekam. Det stemmer ikke at dette ligger 2 cm over navle for alle. Jeg gir opp. Mål rundt ankelen for all I care.
Gjest BonBon Skrevet 17. februar 2015 #20 Skrevet 17. februar 2015 2 cm over navlen dersom dette er midt mellom nederste ribben og øverst på hoftekam. Det stemmer ikke at dette ligger 2 cm over navle for alle. Jeg gir opp. Mål rundt ankelen for all I care. Såklart. Har du skikkelig hengemage risikerer du at 2 cm fra navlen er midt på rompeskalken 2 cm opplyser de fleste klesbutikker om hvertfall i forhold til størrelser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå