Gå til innhold

Hvorfor kan man ikke si "negerbolle"...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...når det er helt greit å si "hvitløk"?



Anonymous poster hash: 7f762...2f8
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi du sier negerbolle,ikke svartbolle? Sier jo brunost også...alle litt oppegående mennesker forstår hvorfor det er lavmål å bruke dette rasistiske ordet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men "neger" er jo bare et ord for "svart"? Negerbolle bety svart bolle. Jeg skjønner ikke problemet. Skjønner heller ikke at neger er noe mer rasistisk enn "hvit", "nordmann", "araber" "jøde" eller "kvinne". Det er jo kun et ord som beskriver mennesker?

Anonymous poster hash: ddc98...708

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier både negerbolle, negerkake og jødekake. Det er navn på kaker og noe spiselig, og har ingenting med rasisme å gjøre.

Og jeg er helt enig med Peanut, det er utrolig godt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Pappaen til Pippi er jo ikke "negerkonge" lenger heller, men "sydhavskonge" :rolleyes:

...Dette må vel være ytterste konsekvens av det PK-samfunnet vi lever i (og har stemt frem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...men "neger" er jo bare et ord for "svart"? Negerbolle bety svart bolle. Jeg skjønner ikke problemet. Skjønner heller ikke at neger er noe mer rasistisk enn "hvit", "nordmann", "araber" "jøde" eller "kvinne". Det er jo kun et ord som beskriver mennesker?

Anonymous poster hash: ddc98...708

Hvis du skal kjøpe deg en sort kjole, spørr du da etter en negerkjole i butikken?!

Neger er ikke en farge men en betegnelse på en hudfarge.

Neger er ofte brukt på en negativ måte og har en del bagasje. Når det er sakt så tror jeg nok at endel som bruker ordet neger om noen med mørk hud ikke nødvendigvis mener det negativt. Det handler vel mer om kunnskapsløshet.

Også er det klart at det er forvirrende at det er ok å bruke ordet neger om seg selv eller andre dersom du er mørkhuda selv, men ikke dersom du er feks hvit.

Anonymous poster hash: 2fbfc...b1f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøpe deg en sort kjole, spørr du da etter en negerkjole i butikken?!

Neger er ikke en farge men en betegnelse på en hudfarge.

Neger er ofte brukt på en negativ måte og har en del bagasje. Når det er sakt så tror jeg nok at endel som bruker ordet neger om noen med mørk hud ikke nødvendigvis mener det negativt. Det handler vel mer om kunnskapsløshet.

Også er det klart at det er forvirrende at det er ok å bruke ordet neger om seg selv eller andre dersom du er mørkhuda selv, men ikke dersom du er feks hvit.

Anonymous poster hash: 2fbfc...b1f

lol "negerkjole"

ftw

Anonymous poster hash: 3b4fe...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller det for negerboller uansett, så får hvite folk bli så fornærmet de bare vil. (Ja, for det er faktisk bare hvite som reagerer på det. Har mange venner som er negere og de kunne virkelig ikke brydd seg mindre. Så hvite folk kan bare ta seg en bolle. En negerbolle. Takk for meg)



Anonymous poster hash: 9d3fe...94e
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i en forretning i Bogstadveien som solgte "fordomsfrie negerboller" :fnise:



Anonymous poster hash: 77fc5...a77
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Bollen-Hvis-Navn-Må-Være-Unevnt».

Haha 😁

Anonymous poster hash: 2fbfc...b1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ser også bare hvite reagere og går av skaftet for noe sånt.

Da har dere ikke hørt om Elisabeth Norheim eller Thomas Prestø....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kokkosboller eller slike puffrisboller dere kaller for negerboller? Når jeg var liten elsket jeg slike romboller, en brun vannbakkels med romkrem og et bær øverst, kalte dette for negerpupp. Kokkosstang kalte mamma for negerpikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kaller det for negerboller uansett, så får hvite folk bli så fornærmet de bare vil. (Ja, for det er faktisk bare hvite som reagerer på det. Har mange venner som er negere og de kunne virkelig ikke brydd seg mindre. Så hvite folk kan bare ta seg en bolle. En negerbolle. Takk for meg)

Anonymous poster hash: 9d3fe...94e

Veldig sant. Det er stort sett bare unge, hvite kulturkrigere som anser seg selv å være på et slags progressivt korstog mot konservative høyrekrefter på vegne av "disse stakkarene som ikke greier å ta vare på seg selv" som reagerer.

Man finner dem gjerne på Grünerløkka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva med homsebolle og kikebolle eller mannebolle eller kineserbolle



Anonymous poster hash: 50b58...d95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...