AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #1 Del Skrevet 14. februar 2015 Har nylig begynt å date en kar fra Nord-norge. Ettersom det er min første gang lurer jeg derfor på hva som kjennetegner en typisk mann fra Nord-norge. Hadde vært litt morsomt å vite Anonymous poster hash: 8ad33...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
floppesopp Skrevet 14. februar 2015 #2 Del Skrevet 14. februar 2015 (endret) Sydvest, seilerstøvler og løssnus til enhver tid. Heter gjerne Olaf eller Han Leif. Dessuten e dæm syndig og kan spøtt. Er fra nord norge og har flyttet sør rundt i Norge, og må innrømme at det ikke egentlig ee den største forskjellen på gutta. Det er alle slag i alle byer. Endret 14. februar 2015 av floppesopp 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #3 Del Skrevet 14. februar 2015 Sydvest, seilerstøvler og løssnus til enhver tid. Heter gjerne Olaf eller Han Leif. Dessuten e dæm syndig og kan spøtt. Er fra nord norge og har flyttet sør rundt i Norge, og må innrømme at det ikke egentlig ee den største forskjellen på gutta. Det er alle slag i alle byer. Har hørt at mange av dem er direkte og veldig utadvendte, er det sant ? Selvfølgelig finnes det alle slag overalt, det skal man ikke se bort i fra. Men det er alltid noe typisk ved hvert sted Anonymous poster hash: 8ad33...c59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 14. februar 2015 #4 Del Skrevet 14. februar 2015 Har nylig begynt å date en kar fra Nord-norge. Ettersom det er min første gang lurer jeg derfor på hva som kjennetegner en typisk mann fra Nord-norge. Hadde vært litt morsomt å vite Anonymous poster hash: 8ad33...c59 Som jeg har erfart,så er mennesker nord mer rause,de har mer humor og tar ikke alt så høytidlig. Syns det er veldig befriende :-) Men nå er dette min erfaring,men kjenner en del nordfra da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #5 Del Skrevet 14. februar 2015 Nordlendinger er herlige mennesker. Har aldri datet en mann fra nord-Norge selv men er søring bosatt i nord. De er utrolige blide, åpne og har en god dose humor og selvironi Anonymous poster hash: ec5cb...fbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 14. februar 2015 #6 Del Skrevet 14. februar 2015 Det finnes ikke noe som er veldig typisk for menn fra nordnorge, annet enn at de snakker nordnorsk. Folk bor jo på alt fra knøttsmå øyer, i fjellbygder på innlandet, små og større byer, så det er vel ganske mye forskjellig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klaveret Skrevet 14. februar 2015 #7 Del Skrevet 14. februar 2015 Har hørt at mange av dem er direkte og veldig utadvendte, er det sant ? Selvfølgelig finnes det alle slag overalt, det skal man ikke se bort i fra. Men det er alltid noe typisk ved hvert sted Anonymous poster hash: 8ad33...c59 Mange er direkte og veldig utadvendte og mange er ikke så direkte og litt sjenerte. Guttene er like forskjellige i nord som andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 14. februar 2015 #8 Del Skrevet 14. februar 2015 Jeg vil nå si at Truls Svendsen er en typisk nordlenning, så der har du i grunnen omrisset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #9 Del Skrevet 14. februar 2015 Litt mannehorer. Anonymous poster hash: 5b776...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #10 Del Skrevet 14. februar 2015 Litt mannehorer. Anonymous poster hash: 5b776...751 På hvilken måte ? Anonymous poster hash: 8ad33...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 14. februar 2015 #11 Del Skrevet 14. februar 2015 Menn fra nord er akkurat like forskjellige som menn fra sør eller menn fra vest eller menn fra USA. Noen er utadvendte, noen er bygderaringer, noen er sosser, noen er homofile, noen er stille og innesluttede, noen er åpne og varme, noen er ekle på byen, noen er boksmarte og så videre og så videre. Det eneste menn fra nord har til felles er at man hører hvor de er fra på måten de snakker på, selv om det er store dialektforskjeller også i nord. Mange er vel kjent for et mer krydret språk, men de jeg kjenner som er f. eks fra Bergen og Oslo banner akkurat like mye. Bare på en litt annen måte. Den Oluf-banningen hører ikke jeg noe til ihvertfall. Jeg kjenner ingen som er som Truls Svendsen, og jeg er fra nord.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 14. februar 2015 #12 Del Skrevet 14. februar 2015 Menn fra nord er akkurat like forskjellige som menn fra sør eller menn fra vest eller menn fra USA. Noen er utadvendte, noen er bygderaringer, noen er sosser, noen er homofile, noen er stille og innesluttede, noen er åpne og varme, noen er ekle på byen, noen er boksmarte og så videre og så videre. Det eneste menn fra nord har til felles er at man hører hvor de er fra på måten de snakker på, selv om det er store dialektforskjeller også i nord. Mange er vel kjent for et mer krydret språk, men de jeg kjenner som er f. eks fra Bergen og Oslo banner akkurat like mye. Bare på en litt annen måte. Den Oluf-banningen hører ikke jeg noe til ihvertfall.Jeg kjenner ingen som er som Truls Svendsen, og jeg er fra nord.... Det er jeg også, og jeg kjenner mange som minner om ham. Og jo, egentig så har de en hang til å komme med kraftuttrykk for å understreke noe. Tydeligvis stor forskjell på kvinnene derfra også da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seajewel Skrevet 14. februar 2015 #13 Del Skrevet 14. februar 2015 Liker nordlendinger, de virker som jordnære og reale folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær87 Skrevet 15. februar 2015 #14 Del Skrevet 15. februar 2015 Min erfaring; de banner mye. Man lærer seg garantert noen nye ord. Ellers har jeg ikke opplevd noen spesielle kjennetegn. Alle er forskjellige, heldigvis. For han jeg var med var ganske ego, løy og var veldig lat. Men sånne folk finner man Sør også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AryaKillie Skrevet 15. februar 2015 #15 Del Skrevet 15. februar 2015 Menn fra Nordnorge er vel akkurat som menn fra ellers i landet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molekylet Skrevet 15. februar 2015 #16 Del Skrevet 15. februar 2015 Mitt inntrykk er at de er akkurat like varierte som menn fra resten av landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #17 Del Skrevet 15. februar 2015 Mange menn nordfra kan lage middag og ofte bake brød og pynte en hjemmelaget kake. De er gjerne handymen, er vokst opp med å skru på motor, snekre, ordne med ved, jakt og fiske, båtliv, partering av vilt. Det finnes unntak, men de som har hatt besteforeldre som har vokst opp på landsbygda kan ofte mye. Mye har de også lært av kameratene sine opp gjennom livet. De er rause, gjestfrie, hjelpsomme, humoristiske, sjarmerende og rett frem. Men menn fra nord er forskjellige. Noen er stille og mer sjenerte. Andre har en mer kald personlighet. Og noen kan ikke bake. Anonymous poster hash: a11e5...4c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amable Skrevet 15. februar 2015 #18 Del Skrevet 15. februar 2015 Har nylig begynt å date en kar fra Nord-norge. Ettersom det er min første gang lurer jeg derfor på hva som kjennetegner en typisk mann fra Nord-norge. Hadde vært litt morsomt å vite Anonymous poster hash: 8ad33...c59 Nå må ikke du begynne å dømme han du dater ut i fra hva vi sier om menn fra Nord-Norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #19 Del Skrevet 15. februar 2015 Har hørt at mange av dem er direkte og veldig utadvendte, er det sant ? Selvfølgelig finnes det alle slag overalt, det skal man ikke se bort i fra. Men det er alltid noe typisk ved hvert sted Anonymous poster hash: 8ad33...c59 Nå er jo "nord-Norge" et ganske stort og langstrakt sted med spredt bebyggelse i både bygd og by. Du må nok ned på en litt mer detaljert stedsangivelse før det blir snakk om noe som er typisk for akkurat det stedet. Jeg er selv fra et sted i nord og har bodd både på sørlandet, vestlandet, i trøndelag og et sted enda lengre nord enn der jeg er fra. Det var alle slags folk overalt. Anonymous poster hash: ef881...0e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2015 #20 Del Skrevet 15. februar 2015 De har store peniser har jeg hørt! Jeg kunne forøvrig aldri datet noen fra Nord-Norge, takler ikke dialekta. Men de snakker veldig rett fram så da kan man ikke være hårsår. Ellers varierer de vel som ellers i landet, skulle man tro. Anonymous poster hash: 9b5ac...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå