Gå til innhold

Lånekassen - kan noen hjelpe meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg søkte om stipend fra lånekassen i januar i år. Statusen på søknaden har siden da stått som "mottatt", den er derfor ikke begynt å bli behandlet enda, så dette vil trolig ta litt tid.
Hvis jeg får innvilget søknaden vil jeg få utbetalt penger fra og med måneden søknaden ble mottatt (januar) eller fra og med den måneden søknaden ble innvilget?

Om noen kan hjelpe meg med dette, takker jeg på forhånd :-)


Anonymous poster hash: 83325...382


Anonymous poster hash: 83325...382



Anonymous poster hash: 83325...382
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra den ble mottatt - garantert! Har selv jobbet der :)



Anonymous poster hash: 9f78f...227
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, glemte meg bort... Skulle ikke sagt jeg har jobbet der og kjenner regelverket - da blir vel tråden moderert. Håper uansett du fikk med deg svaret :)



Anonymous poster hash: 9f78f...227
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp du får fra januar:) har selv fått forsinkede utbetalinger fra Lånekassen. Fikk de i september, men fikk også penger for august da:)

Anonymous poster hash: a6595...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig som det sies her. Det er absolutt ingen tvil: Du får det fra måneden du fikk rett til studielån, ikke fra måneden du faktisk fikk søknaden innvilget. Du får nøyaktig like mye penger selv om det tar tid å behandle søknaden, da blir bare tidligere måneder etterbetalt. Eneste ulempen er selvsagt at du må klare deg uten utbetalingene frem til da, men for summen har det ingenting å si :)



Anonymous poster hash: 4a1da...687
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...