Gå til innhold

Noen førskole/barnehagelærere her?


sprøstekt

Anbefalte innlegg

Vil jobbe i barnehage, men vil ikke bli førskolelærer? Jeg har ikke lyst på det pedagogiske ansvaret. Har barnehagelærere mye slikt ansvar, eller er det mest pass og lek? Er det flere assistenter i en barnehage enn barnehagelærere? Har tenkt at det kanskje da passer meg best å prøve å få deltidsarbeid ved en bhg mens jeg studerer noe annet. Jeg er VELDIG glad i barn, men vil bare leke og passe på dem, ikke ha så mye ansvar som foreldresamtaler, lage planer...

Og sist men ikke minst: hvordan er det å jobbe i barnehage?

Endret av sprøstekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnehagelærer er vel det nye navnet på førskolelærer......

Kanskje du heller skulle satse på å bli barne og ungdomsarbeider.



Anonymous poster hash: 6b40a...f64
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er barnehagelærer som det heter nå. Det er mye ansvar for det pedagogiske arbeidet.

Det er som regel en del fler assistenter enn barnehagelærere, kanskje det kunne vært noe for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er barnehagelærer som det heter nå. Det er mye ansvar for det pedagogiske arbeidet.

Det er som regel en del fler assistenter enn barnehagelærere, kanskje det kunne vært noe for deg

Hvordan kan du være barnehagelærer?

Denne utdanningen begynte høsten 2016. Barnehagelærere utdannes tidligst høsten 2016

Anonymous poster hash: daf1f...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du være barnehagelærer?

Denne utdanningen begynte høsten 2016. Barnehagelærere utdannes tidligst høsten 2016Anonymous poster hash: daf1f...511

det het førskolelærer da jeg begynte utdanninga og byttet til å hete barnehagelærer da jeg var ferdig. Det er navnet og utdanningen som har forandret seg, men vi som tok den gamle utdanningen er også barnehagelærere.

Edit: tror forresten barnehagelærerutdanninga har begynt, de første er kanskje ferdig 2016, men de går på høgskolen nå.

Endret av mini-mio
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det her førskolelærer da jeg begynte utdanninga og byttet til å hete barnehagelærer da jeg var ferdig. Det er navnet og utdanningen som har forandret seg, men vi som tok den gamle utdanningen er også barnehagelærere.

Nei, er du utdannet førskole er du også en førskolelærer.

Jeg har hatt avbrudd i studieforløpet nå pga fødsel. Og til høsten vil jeg gå inn i klasse for barnehagelærere. Jeg vil likevel få bachelorgraden førskolelærer siden det var det studiet jeg begynte på

Anonymous poster hash: daf1f...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du være barnehagelærer?

Denne utdanningen begynte høsten 2016. Barnehagelærere utdannes tidligst høsten 2016

Anonymous poster hash: daf1f...511

2013, mener du? Da begynte i hvert fall jeg på det som er barnehagelærerutdanning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst til å beskrive en vanlig dag på barnehagen, mini-mio? :)

Det kan jeg gjøre. Jeg jobber som ped. leder på en avdeling med storebarn. Jeg og to assistenter jobber der. På begynnelsen av dagen har vi grupper hvor vi har ansvar får hver vår gruppe og har en styrt aktivitet f. eks formingsaktivitet. Så spiser vi og går ut (Noen av de minste sover litt først.)

Så går vi inn og har et nytt måltid og frilek.

I løpet av dagen har ansatte en pause og ped. leder har gjerne noe møter (ledermøte, ansvarsgruppe for barn med særlige behov etc.) eller skriverier å gjøre (månedsbrev til foreldre etc.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2013, mener du? Da begynte i hvert fall jeg på det som er barnehagelærerutdanning.

mener 2013 ja :)

Anonymous poster hash: daf1f...511

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er du utdannet førskole er du også en førskolelærer.

Jeg har hatt avbrudd i studieforløpet nå pga fødsel. Og til høsten vil jeg gå inn i klasse for barnehagelærere. Jeg vil likevel få bachelorgraden førskolelærer siden det var det studiet jeg begynte på

Anonymous poster hash: daf1f...511

Du er klar over at ordet førskolelærer nå blir byttet ut med barnehagelærer?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg gjøre. Jeg jobber som ped. leder på en avdeling med storebarn. Jeg og to assistenter jobber der. På begynnelsen av dagen har vi grupper hvor vi har ansvar får hver vår gruppe og har en styrt aktivitet f. eks formingsaktivitet. Så spiser vi og går ut (Noen av de minste sover litt først.)

Så går vi inn og har et nytt måltid og frilek.

I løpet av dagen har ansatte en pause og ped. leder har gjerne noe møter (ledermøte, ansvarsgruppe for barn med særlige behov etc.) eller skriverier å gjøre (månedsbrev til foreldre etc.).

Takk! :)

Er det lett å få deltidsjobb i bgh som assistent, eller vil de helst ha de som kan jobbe fulltid?

Er det forskjell på barnehagelærer og pedagogisk leder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jobbe i barnehage, men vil ikke bli førskolelærer? Jeg har ikke lyst på det pedagogiske ansvaret. Har barnehagelærere mye slikt ansvar, eller er det mest pass og lek? Er det flere assistenter i en barnehage enn barnehagelærere? Har tenkt at det kanskje da passer meg best å prøve å få deltidsarbeid ved en bhg mens jeg studerer noe annet. Jeg er VELDIG glad i barn, men vil bare leke og passe på dem, ikke ha så mye ansvar som foreldresamtaler, lage planer...

Og sist men ikke minst: hvordan er det å jobbe i barnehage?

Du kan jobbe som barnehagelærer uten å være pedagogisk leder i barnehagen. Disse har ofte et litt større ansvar enn de som er assistenter, men er likevel ikke ansvarlig for personalsamarbeid, ukeplaner/årsplaner og lignende.

Det vil lønne seg å ta utdanningen fordi du har krav på høyere lønn, og enkelt kan ta videreutdanning med den bacheloren du allerede har

Anonymous poster hash: daf1f...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er klar over at ordet førskolelærer nå blir byttet ut med barnehagelærer?

Feil. Du har bachelorgrad som førskolelærer, de som utdannes neste høst får bachelorgrad barnehagelærer.

Anonymous poster hash: daf1f...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Du har bachelorgrad som førskolelærer, de som utdannes neste høst får bachelorgrad barnehagelærer.

Anonymous poster hash: daf1f...511

Yrkestittelen forandres også, skjekk ut stortingsmelding 41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrkestittelen forandres også, skjekk ut stortingsmelding 41

Du er like fullt ut utdannet førskolelærer

Anonymous poster hash: daf1f...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk! :)

Er det lett å få deltidsjobb i bgh som assistent, eller vil de helst ha de som kan jobbe fulltid?

Er det forskjell på barnehagelærer og pedagogisk leder?

Pedagogisk leder har gjerne utdanning som førskolelærer. Jeg vil tro det er lettest å få 100%, men mulig med deltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er like fullt ut utdannet førskolelærer

Anonymous poster hash: daf1f...511

Greit, yrkestittelen førskolelærer endres til barnehagelærer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jobbe som barnehagelærer uten å være pedagogisk leder i barnehagen. Disse har ofte et litt større ansvar enn de som er assistenter, men er likevel ikke ansvarlig for personalsamarbeid, ukeplaner/årsplaner og lignende.

Det vil lønne seg å ta utdanningen fordi du har krav på høyere lønn, og enkelt kan ta videreutdanning med den bacheloren du allerede har

Anonymous poster hash: daf1f...511

Hva er så forskjellen mellom en assistent og en barnehagelærer rent arbeidsmessig? Mer lønn og mer kunnskap såklart, men med tanke på arbeidsoppgaver.. er det egentlig store forskjeller? Hjelper kanskje ped.leder litt med planer, osv?

Endret av sprøstekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så forskjellen mellom en assistent og en barnehagelærer rent arbeidsmessig? Mer lønn og mer kunnskap såklart, men med tanke på arbeidsoppgaver.. er det egentlig store forskjeller? Hjelper kanskje ped.leder litt med planer, osv?

Planlegging av pedagogisk arbeid er først og fremst pedagogisk leders ansvar. Oppfølging av barn med spesielle behov og veiledning av assistenter og foreldre er også en av ped. leders oppgaver

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...