Gå til innhold

Har det jævlig i ny jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var i samme situasjon for ca. ett år siden, og ja, det var helt grusomt. Grudde meg noe helt hinsides til å gå på jobb. Følte ikke jeg levde opp til forventningene som var satt, og fikk heller ingen opplæring. Var også i ferd med å søke meg bort ganske tidlig.

Gi det i hvertfall ett år. Å begynne i ny jobb er ikke bare-bare, og det krever mye av deg. Ingen lett prosess i det hele tatt. Sitter du fortsatt igjen med en vond følelse etter ett år, kan du heller tenke tanken på å slutte. Jeg gjorde nylig det, og angrer ikke - samtidig som jeg ikke angrer på at jeg i hvertfall prøvde på min tidligere arbeidsplass.

Anonymous poster hash: 3c8eb...7f8

Ja, det er tøft. Jeg ønsker jo å prøve - men jeg blir psykisk nedbrutt. Selvom en ny jobb krever mye - jeg har jo vært i andre jobber og det har ikke vært i nærheten så ille i starten. Det er nesten uutholdelig, jeg holder såvidt ut. Og fant ut senest i dag at jeg kan tjene nesten 50.000 mer et annet sted jeg har vært på intervju hos. Så da blir jeg enda mer motivert til å søke meg vekk. Jeg er en ganske følsom person og når jeg ikke trives i et miljø påvirker det hverdagen min ganske sterkt.. Men takk for svar :)

TS

Anonymous poster hash: 56228...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud for en elendig sjef du har. Og dårlige kolleger.. Du må bare bite tennene sammen og holde ut. Gå på de intervjuene og let det du kan etter andre jobber.

Anonymous poster hash: e8e0e...70e

Ja, det er fælt. Folk har det verre sikkert, men jeg takler det rett og slett ikke. Jeg er helt nedbrutt og gruer meg hver dag til jeg skal på jobb. Føler at denne damen har lagt meg for hat. Hun blir også sur når jeg ønsker å snakke med hennes sjef (som egentlig er min sjef, på sett og vis) om ting jeg lurer på. Da blir hun sur og mener jeg burde snakke med henne. Sannheten var at jeg ville fortelle han situasjonen, så begynte hun å grave i hva det gjaldt..

TS

Anonymous poster hash: 56228...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en jobb jeg regelrett misstrivdes i og fikk sykemelding fra legen. Blir man syk av å gå på jobb, så kvalifiseres det til sykemelding.



Anonymous poster hash: 8b4d9...6dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en jobb jeg regelrett misstrivdes i og fikk sykemelding fra legen. Blir man syk av å gå på jobb, så kvalifiseres det til sykemelding.

Anonymous poster hash: 8b4d9...6dc

Er fortsatt i prøveperioden, så jeg tror de kan gi meg fyken om jeg sykemelder meg lenge.. Jeg er iallfall psykisk nedbrutt, men tror ikke jeg kvalifiseres for sykemeld heller da jeg kun har jobbet der 2,5 uke :-(

Ts

Anonymous poster hash: 56228...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt i prøveperioden, så jeg tror de kan gi meg fyken om jeg sykemelder meg lenge.. Jeg er iallfall psykisk nedbrutt, men tror ikke jeg kvalifiseres for sykemeld heller da jeg kun har jobbet der 2,5 uke :-(

Ts

Anonymous poster hash: 56228...e87

Jeg ble sykemeldt i min prøveperiode. Ingen kan gi deg sparken om du har gyldig sykemelding, og på den andre siden vil du jo slutte i jobben også? Hva med å si opp jobben og sykemelde deg den resisterende tiden? :)

Helsen er viktigere enn jobben.

Anonymous poster hash: 8b4d9...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykemeldt i min prøveperiode. Ingen kan gi deg sparken om du har gyldig sykemelding, og på den andre siden vil du jo slutte i jobben også? Hva med å si opp jobben og sykemelde deg den resisterende tiden? :)

Helsen er viktigere enn jobben.

Anonymous poster hash: 8b4d9...6dc

Står i kontrakten min at de kan si meg opp i prøveperioden etter 120 dagers sykdom, men tror jeg har 2 eller 3 ukers oppsigelse i prøveperioden. Som sagt sa hun jo at jeg kunne gå på dagen, dersom hun tenkter meg det kommer jeg nok til å sykemelde meg. Blitt ganske deprimert nå... Orker ikke gå igjennom det igjen..

Tusen takk for svar:)

TS

Anonymous poster hash: 56228...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stringfellow1

Tilpass deg og vær alltid enig! Vær smart nok til å la andre gjøre jobben for deg:

http://www.vg.no/forbruker/helse/jobben-din/slik-gjoer-du-minst-mulig-paa-jobben/a/101291/

Noen av holdepunktene i enhver jobb:

Du er en moderne arbeidsslave. Du har ingen mulighet til å realisere deg selv. Du arbeider for lønnen hver måned.

Det er meningsløst å forsøke å forandre systemet. Din opposisjon og motvilje gjør bare systemet sterkere.

Det du gjør er fullstendig meningsløst. Du kan bli erstattet når som helst. Jobb så lite som mulig. Bruk tiden til å utvikle ditt eget personlige nettverk, så du ikke blir rammet av neste innstramming og nedskjæringer.

Du blir aldri vurdert etter prestasjoner eller kompetanse. Men på bakgrunn av måten du opptrer og snakker. Bruk masse «sjef-sjargong», folk vil mistenke at du har gode forbindelser.

Aksepter aldri en stilling som innebærer masse ansvar. Da må du bare arbeide mye hardere, og bare får småpenger tilbake.

Sats på en stilling som er mest mulig meningsløs, hvor det er umulig å vurdere din innsats i forhold til selskapets inntjening.

Med en gang du har funnet en slik jobb, bli værende. Det er som oftest de mest synlige som stikker hodene sine frem som blir sparket først.

Vær snill og grei mot folk på korttidskontrakt. Disse er som regel de eneste som gjør en ordentlig jobb.

Fortell deg selv at dette arbeidslivet ikke kan vare for evig. Dette vil gå akkurat som med kommunisme. Problemet er bare å vite når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er enkel psykologi, de tester deg som små barn fordi de er usikre på deg, ved tidligere erfaringer har folk før deg sviktet på områder, og du betaler for dette.

Bli litt tøff, sett naturlige grenser og smil, det de trenger er nemlig smil, vis at du ikke lar deg diktere av bullShitt..

Lykke til :)



Anonymous poster hash: 7a867...84f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...