Gå til innhold

Er sykemeldt, innkalt til jobbintervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sykemeldt for depresjon, er uten jobb, og har fått innkalling til intervju fra et vikarbyrå. Jeg er nok den beste kandidaten for stillingen rent formelt. Og det er god lønn, og greie arbeidsforhold, såvidt jeg forstår.

Er usikker på om jeg skal nevne noe om dette med at jeg har hatt/ har en depresjon i intervjuet i morgen, da jeg føler meg klar for å begynne å jobbe igjen. Det er svært lite konsentrasjonsvansker mv nå, og jeg har gått på antidepressiver i snart ett år, så de er jeg også vant til.

Men legen min er ikke tilbake før mandag.

Hva ville du gjort?



Anonymous poster hash: f5497...ff4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra på intervjuet og ikke nevn din psykiske helse :)



Anonymous poster hash: 6b9a8...d47
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spørsmål om hullet i cv'n. Ble du permittert, var det et vikariat/engasjement du hadde sist? Sa du opp selv, hvorfor? Slike ting kan komme opp og kan være lurt å tenke over, men å legge ut om sin psykiske helse er kanskje ikke det først man gjør, med mindre man er komfortabel med det.

Så flott at du ønsker å jobbe igjen!

Lykke til på intervju!

Anonymous poster hash: 6ebe8...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykmeldt uten å ha jobb?

Ja, er det så rart? Man kan bli sykemeldt når man er syk og i et arbeidsforhold, og ikke bli frisk idet man står uten jobb . ?

Anonymous poster hash: f5497...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det så rart? Man kan bli sykemeldt når man er syk og i et arbeidsforhold, og ikke bli frisk idet man står uten jobb . ? Anonymous poster hash: f5497...ff4

Er man sykmeldt mens man er i jobb, så er man fortsatt i jobb selv om man ikke har en jobb å komme tilbake til?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykmeldt uten å ha jobb?

Hvis man er uten jobb har man ofte dagpenger. Har man dagpenger må man være aktiv arbeidssøker. Er man syk får man sykemelding for å ikke få pes fra NAV dersom man ikke er aktiv arbeidssøker.

Ergo. Man får sykemelding selv om man ikke er i jobb.

Anonymous poster hash: aff94...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...