Gå til innhold

It-jobb og familieliv...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt å søke bachelor i informasjonssystemer og it-ledelse ved HBV. Er interessert i både økonomi og teknologi, kan litt programmering. Det som stopper meg er om det er mulig å kombinere it-jobber med familieliv. Leser overalt at det er 12 timers arbeidsdager og det det måtte være. Siden jeg har barn og en mann som reiser mye ifm jobb, er ikke dette mulig for meg... Hva tror dere? Hvilke muligheter/stillinger kan jeg søke som samtidig er familievennlige? Forstår selvsagt at dette vil gå ut over lønn, men det får så være.



Anonymous poster hash: 26366...1ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes helt klart familievennlige stillinger. Arbeidsmarkedet innenfor IT-bransjen er veldig bra nå for tiden, så det er ikke vanskelig å få en jobb man er fornøyd med. Jeg er ferdig utdannet nå i vår og begynner å jobbe i august (Programmeringsjobb i konsulentbransjen). Jobben jeg har takket ja til ser helst at man ikke jobber overtid - noe jeg får inntrykk av at blir vanligere og vanligere. Ingen av arbeidsgiverene jeg har vært i kontakt med har forventet overtid. :-)



Anonymous poster hash: 0ebfd...603
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingenting som tilsier at du ikke kan ha en familie og få det til å fungere med en slik jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mastergrad og jobber innen it og omtrent alle mine kolleger (og meg selv) har familie. Faktisk er det ganske praktisk med slike type jobber mtp fleksibel arbeidstid/hjemmekontor og slike ting, som kan være med å hjelpe på "tidsklemma" :)

Anonymous poster hash: b1dfe...b3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i et av nordens største it-firmaer, og på min avdeling på 18 mann er jeg faktisk den eneste som IKKE har familie ;) Det er bare vås at man må jobbe 12-timersdager. Det er veldig sjelden jeg MÅ jobbe overtid.