Gå til innhold

Ønsker å bli forhandler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leker med tanken å starte noe for meg selv eller bli forhandler.

Jeg har opprettet ett domene og skal etterhvert lage en nettbutikk visst det blir aktuelt

Men det er ett par produkter som selges mye av i utlandet som ikke selges i Norge enda, jeg var nettopp inne på nettsiden og så hvem som er internasjonale forhandlere og ingen er forhandler i Norge enda.

Så spørsmålet mitt er ; Hvordan går jeg frem? Hva er forskjellen på ha Agentur eller blir forhandler?

Jeg ønsker å bli ett mellomledd.

At de bestiller via meg til vareleverandør i utlandet.

Jeg sørger for å få de inn i butikkhyllene i Norge

Noen som gjør dette og kan komme med ett svar :)

Veldig takknemlig med ett svar :)



Anonymous poster hash: 66d4f...e3a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du virker så langt på jordet at du bare kan legge dette på hylla...



Anonymous poster hash: 339f4...a01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leker med tanken å starte noe for meg selv eller bli forhandler.

Jeg har opprettet ett domene og skal etterhvert lage en nettbutikk visst det blir aktuelt

Men det er ett par produkter som selges mye av i utlandet som ikke selges i Norge enda, jeg var nettopp inne på nettsiden og så hvem som er internasjonale forhandlere og ingen er forhandler i Norge enda.

Så spørsmålet mitt er ; Hvordan går jeg frem? Hva er forskjellen på ha Agentur eller blir forhandler?

Jeg ønsker å bli ett mellomledd.

At de bestiller via meg til vareleverandør i utlandet.

Jeg sørger for å få de inn i butikkhyllene i Norge

Noen som gjør dette og kan komme med ett svar :)

Veldig takknemlig med ett svar :)

Anonymous poster hash: 66d4f...e3a

Du må nok lese deg opp på mange av de kjedelige detaljene selv, det er mye du skal få oversikt over, og naturen av produktet bestemmer mye av hva du må tenke på.

Men her er noe du bør tenke på FØR du kommer så langt :

1. Finn ut HVORFOR det ikke selges i Norge. Det finnes ofte en grunn.

2. Finn ut hva slags marked som ligger for produktet: Skal du ha det inn i butikkhyllene, må det selge; hylleplass er dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Det der er tricky saker som krever en del kapital. Fordi du må betale mva. for importen før du får solgt varene. Men det gjelder jo det meste med kjøp og salg da.

Endret av Herr Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker så langt på jordet at du bare kan legge dette på hylla...

Anonymous poster hash: 339f4...a01

Takk for svar. Er så glad for at sånne som deg eksisterer :jolie:

Men til dere andre ! Takk for mer voksent og gode svar :-)

Anonymous poster hash: 66d4f...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leker med tanken å starte noe for meg selv eller bli forhandler.

Jeg har opprettet ett domene og skal etterhvert lage en nettbutikk visst det blir aktuelt

Men det er ett par produkter som selges mye av i utlandet som ikke selges i Norge enda, jeg var nettopp inne på nettsiden og så hvem som er internasjonale forhandlere og ingen er forhandler i Norge enda.

Så spørsmålet mitt er ; Hvordan går jeg frem? Hva er forskjellen på ha Agentur eller blir forhandler?

Jeg ønsker å bli ett mellomledd.

At de bestiller via meg til vareleverandør i utlandet.

Jeg sørger for å få de inn i butikkhyllene i Norge

Noen som gjør dette og kan komme med ett svar :)

Veldig takknemlig med ett svar :)

Anonymous poster hash: 66d4f...e3a

Hei! Jeg skjønner hvor du vil! Og har ca vært der selv! Hehe

Min drøm er også å starte for meg selv. Jeg synes det er ekstremt artig med salg, markedsføring og mennesker.

Men som sagt, så er det mye å sette seg inn i! Jeg har enda ikke gitt opp drømmen min, men har landet på en mellomting inntil videre!

Jeg er forhandler for Perfect Home og selger interiørprodukter!

Jeg trives utrolig godt! Er til daglig hjemme med barna mine, så jeg setter opp min egen arbeidstid.

Dette er dn kjempe fin bi-inntekt for min del.

Prøvde meg med Mary Kay for noen år tilbake og det var absolutt ikke noe for meg. Der følte jeg at jeg måtte presse meg på folk og overbevise de om noe.

Men det har jeg aldri følt her. Nå vet jeg jo ikke hvem du er eller hva interessene dine er, men interiør er lettsolgte og populære varer. Enten så liker man det man ser, eller ikke.

Det er opp til hver enkelt som selger hvor mye man vil ta på seg, men jeg har opprettet enkeltmannsforetak og har det som plommen i egget.

Nå får jeg altså gjøre det jeg elsker, lære litt om salg og bedrift samtidig som jeg er hjemme med barna!

Huff! Ble kanskje litt langt, dette her! Men det var nå bare et forslag fra min side. Kanskje noe sånt hadde vært en ide mens du finner mer ut av ting?

Jeg har mye på hjertet, så send meg gjerne en melding om du vil høre mer:p

PS! Har du en drøm, så følger du den. Ikke hør på negative ting folk slenger rundt seg. En drøm oppfylles ikke på 1 2 3 uansett. Man må begynne ett sted:)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...