Gå til innhold

Bjørkepollen


Bjørka

Anbefalte innlegg

Da vi bestemte oss for å bli aktive prøvere begynte jeg å kjenne et strikkebehov. Jeg har en venninne som strikker mye, og da hun anbefalte å starte med å strikke til småbarn da det går fortere, hev jeg meg over en selbugenser i babystørrelse.

Og nå sitter jeg har med "torsoen" ferdig, og har begynt på ermene! Jeg er så stolt! Også føles det litt godt å få fokusert barnedrømmen i noe konkret. I starten prøvde jeg å bortforklare babystørrelsen litt med min venninnes uttalelser og at jeg har flere i min krets som venter - men min mormor kom meg til redningen da hun uttalte at "det første man strikker skal man ta vare på og bruke på sine egne".

Prøver å legge ved illustrasjonsbilde funnet på det store internettet

Bildet er funnet ved å google selbugenser baby, og jeg strikker i nøytrale farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så søt genser! :) Den er det lov til å være stolt av ;) Jeg liker også håndarbeid, men er ikke så flink til å strikke så holder meg til hekling. Har allerede heklet en hel garderobe til det fremtidige barnet :fnise: Eller.... jeg mener selvsagt mine venninners barn :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow så flink du er! Har du strikka mye tidligere?

Jeg vil også :hoppe: Men jeg kan bare strikke rett.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt genser! :) Den er det lov til å være stolt av ;) Jeg liker også håndarbeid, men er ikke så flink til å strikke så holder meg til hekling. Har allerede heklet en hel garderobe til det fremtidige barnet :fnise: Eller.... jeg mener selvsagt mine venninners barn :plystre:

Takk! Hekling har jeg aldri prøvd og det ser så innviklet ut :klo: Men det er jo så mye fint man kan hekle! Skjønner godt du har en hel garderobe :fnise: - om jeg får opp tempoet her, så stopper det nok ikke etter en genser!

Wow så flink du er! Har du strikka mye tidligere?

Jeg vil også :hoppe: Men jeg kan bare strikke rett.. :sjenert:

Nei, har nesten ikke rørt strikkepinnene siden ungdommens forsøk på å strikke pulsvarmere! Det var jo så innmari populært ei stund :glare: Men om du kan strikke rett er du hallveis der! Jeg kan rett og vrang - også bruker jeg youtube for å klare å legge opp masker! :fnise: (glemmer hvordan jeg skal gjøre det hver gang.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Jeg forstår hva du mener med behovet for å lage noe til babyen. Selv begynte jeg å sy til småbarn. Heldigvis har jeg babyer i omkretsen som bruker alt dette, eller bare syr på bestilling til ukjente. Vet allerede nå at jeg ville sydd en god del for barna mine, men tør ikke sy et lager av klær og utstyr før jeg er i alle fall halvveis gravid.

Å lage noe til barn er det morsomste fordi det går fort og du kan starte på neste prosjekt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine ting du lager Wei Wei! Skjønner at du vil holde igjen til du er halvveis i en graviditet, det er noe med det å bygge seg opp forventninger som er skummelt i denne prosessen vi er i. Det er så store ønsker vi bærer med oss, og så stor fallhøyde om drømmene ikke oppfylles. Jeg skal øve meg på litt flere prosjekter til meg selv, så håper jeg begynne å lage gaver til tantebarn og venninner som venter :-)

Det at det gikk fortere å strikke enn jeg trodde er en stor faktor for at jeg synes det er så gøy.

Endret av Bjørka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titter innom dagboka di :) tenk nå er du i mai og prøvingen kan snart starte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom dagboka di :) tenk nå er du i mai og prøvingen kan snart starte ;)

Velkommen innom Frøkenanonym, har sniklest en del i dagboka di! Ja, endelig er det mai, og ikke så alt for lenge til bjørkemannen kommer hjem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt! Håper du legger ut bilde når det blir ferdig ☺️Jeg fikk det samme behovet selv, strikket hentesett til min første da jeg fikk positiv test. Og etter at han ble født har jeg begynt å sy, syr masse til både han og andre barn nå. Fantastisk givende hobby! Si gjerne fra om noen vil se, har facebookside, men legger den ikke ut her. Sender gjerne adressen på PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh jeg blir så misunnelig på dere som kan strikke og sy! Forsøkte å lære meg vha YouTube, men ga opp etter å ha fått til en lue som i beste fall passer en appelsin😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt! Håper du legger ut bilde når det blir ferdig ☺️Jeg fikk det samme behovet selv, strikket hentesett til min første da jeg fikk positiv test. Og etter at han ble født har jeg begynt å sy, syr masse til både han og andre barn nå. Fantastisk givende hobby! Si gjerne fra om noen vil se, har facebookside, men legger den ikke ut her. Sender gjerne adressen på PM

Åja, håper jeg får til å strikke et helt hentesett! Og ikke minst at jeg får bruk for det! :) Vil gjerne se, men har ikke lyst til å "oute" meg selv her helt ennda. (eller noen gang?)

Ååh jeg blir så misunnelig på dere som kan strikke og sy! Forsøkte å lære meg vha YouTube, men ga opp etter å ha fått til en lue som i beste fall passer en appelsin

Hihi :fnise: Ser for meg den appelsinen! Men, øvelse gjør mester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tre stabile sykluser på 30 dager etter pilleslutt, med el på samme syklusdager hver syklus, har jeg nå forventet mensen siden søndag! Og den kommer ikke! Jeg hadde stikk sammentrekninger i livmoren (tror det er livmoren) på søndag kveld, slik som jeg pleier før mens, men mandag kom og gikk uten noe mer.

Ikke har bjørkemannen vært hjemme og kunnet gjør meg gravid heller. (jeg sved av en test uansett, sånn i tilfelle - og den var like negativ som da jeg testet ved forrige ikm og fikk mensen rett etterpå)

Ventetid altså... jeg blir litt smågal :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter bare innom og sier hei :blomst:

Ja, og så irriterende at mensen ikke har kommet. Skjønner godt at du blir gal av å vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner absolutt at du blir gal av å vente. Håper TR har meldt sin ankomst hos deg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! Så bra :) nå er det bare og få TR ferdig og kose seg litt etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når TR allikevel skal komme så er det veldig greit at den kommer! :nigo: Flink du er som strikker :) Jeg strikker bare skjerf og pledd og sånne lette ting, men vil gjerne lære å strikke ordentlig :fnise: Jippi for mai og snart prøving igjen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere sprer gode vibber i dagboka! :laugh: Mensen har sjelden vært så etterlengtet her i huset.

Bjørkemannen kom hjem i natt, så nå er det bare å vente på eggløsning! Noe som jeg i utgangspunktet hadde regnet ut at ville bli rett over denne helgen. Men når mensen ble 7-8 dager forsinket, så blir nok el det også... Denne ventetiden altså. Spennende og fin tid på sin måte og vi har mye fint å glede oss til, men så vet man jo at det blir enda mer venting når det går også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...